آشپزخانه

نکاتی برای داشتن یک آشپزخانه مدرن

به‌ یاد می‌ آورم که در خانه‌ ما هر وقت که مهمان داشتیم همه در آشپزخانه جمع می‌شدند و مجبور کردنشان برای نشستن در سالن پذیرایی و رها کردن میز آشپزخانه کار سختی بود. این موضوع به‌نظر ما بسیار عجیب می‌آمد. حالا گاهی با خودم فکر می‌ کنم که شاید صمیمیت و انرژی آشپزخانه بود که موجب این اتفاق می‌شد. با در نظر گرفتن تمامی این مسائل شاید خیلی از ما به‌ فکر به‌ روز کردن آشپزخانه‌ منزلمان باشیم. برای این‌کار لازم نیست که تغییرات بسیار بزرگی ایجاد کنیم و هزینه‌ زیادی بپردازیم. جزئیات کوچکتری هم می‌ توانند به‌ ما در داشتن یک آشپزخانه‌ به‌ روز کمک کنند. در این مطلب سعی می‌کنم که 6 روش برای داشتن یک آشپزخانه مدرن را با شما در میان بگذارم.

آشپزخانه مدرن

به سمت سفیدی بروید

در خانه‌ هایی که معمولا رفت و آمد می‌کنم کمتر با آشپزخانه‌ ای مواجه شده‌ ام که در آن از رنگ سفید استفاده شده باشد. شاید برای این است که تمیز نگه‌ داشتن یک آشپزخانه‌ سفید به نظر کار سخت‌ تری می آید. با این وجود امروزه دکوراسیون سفید تکرنگ مخصوصا برای آشپزخانه‌ ها از محبوبیت فراوانی برخوردار شده‌ است. وقتی عکس‌ های مربوط به‌ این نوع دکوراسیون را زیر و رو می‌کردم متوجه‌ شدم که این آشپزخانه‌ ها بیشتر از بقیه احساس پاکیزگی و سلامت را القا می‌کنند. همچنین رنگ سفید باعث دلبازتر شدن فضا می‌ شود. این موضوع در دراز مدت تأثیر به‌ سزایی بر روحیه افراد خواهد گذاشت. پس اگر شما نیز با من موافق هستید می‌ توانید دکوراسیون آشپزخانه‌‌ منزلتان را طوری طراحی کنید که در همه‌ چیز از صندلی‌ ها و میز‌ها گرفته تا کابینت‌ ها و دیوار همه به‌ رنگ سفید باشند.

مطلب مرتبط  چیدن اتاق نوزاد و چگونگی جذاب کردن آن برای نوزاد

آشپزخانه مدرن

تضاد را فراموش نکنید

اگر دکوراسیون تکرنگ و سفید به‌ نظر شما یکنواخت و حوصله‌ سر بر می‌ رسد همیشه می‌ توانید به‌ ایجاد تضاد در رنگ‌ ها فکر کنید. رنگ‌ های متضاد در دکوراسیون داخلی و حتی در سایر هنرها بسیار محبوب است. اگر کابینت‌ های شما رنگ روشنی دارند سعی کنید برای دیوارها از رنگ‌ های تیره‌ تر استفاده کنید، این‌ کار علاوه بر ایجاد تضاد به گرم‌ تر شدن فضا نیز کمک می‌کند. در عکس این حالت نیز می‌ توانید دیوارها را به‌ رنگ‌ های روشن دربیاورید. اگر می‌ خواهید دکوراسیون آشپزخانه‌ شما خاص‌ تر به‌ نظر برسد می‌ توانید این رنگ‌ های روشن را از بین تونالیته‌ های شادتری مثل زرد و نارنجی انتخاب کنید.

آشپزخانه مدرن

بگذارید ظرف‌ ها هوا بخورند

برای این‌ که یک آشپزخانه مدرن  داشته باشید یکی از روش‌ های موجود بیرون کشیدن ظرف و ظروف از کابینت‌ های در بسته است. کابینت‌ ها را با قفسه‌ های باز جایگزین کنید و اجازه دهید که وسایل داخل آنها در معرض دید قرار بگیرند. این‌ کار باعث کاربردی‌ تر شدن استفاده از این وسایل می‌ شود و همچنین ظاهر بهتری نیز به فضای آشپزخانه‌ می‌ بخشد. شاید فکر کنید که بدین ترتیب فضای آشپزخانه کمی شلوغ خواهد شد در این صورت می‌ توانید از ترکیب کابینت و قفسه‌ های باز استفاده کنید تا هم نظم و ترتیب بیشتری داشته باشید و هم بتوانید از جلوه‌ قفسه‌ ها استفاده کنید.

آشپزخانه مدرن

پارچه‌ها را وارد آشپزخانه کنید

پارچه‌ ها به دلیل طرح‌ ها و نقش‌ های مختلفی که دارند جلوه‌ بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی خانه‌ می‌ بخشند. آشپزخانه نیز از این مسئله مستثنا نیست. اگر در آشپزخانه‌ خود یک میز دارید می‌ توانید از رومیزی‌ های مختلف برای این منظور استفاده کنید. به‌ جز رومیزی پیشبند‌ها و دستگیره‌ هایی که برای برداشتن ظروف داغ از آنها استفاده می‌کنید می‌ توانند نیاز ما به پارچه‌ ها را جوابگو باشند. سعی کنید از طرح‌ های متفاوت و جذاب برای این وسایل استفاده کنید. شاید خیلی از افراد عادت داشته باشند که آنها را تا کرده و درون کشو‌ها قرار دهند. این درحالیست که آویزان کردنشان به دیوار آشپزخانه و یا دستگیره‌ کابینت‌ ها می‌تواند به داشتن یک آشپزخانه مدرن کمک کند.

مطلب مرتبط  آیا آشپزخانه اپن برای شما مناسب است؟

آشپزخانه مدرن

چه لوستری برای آشپزخانه بهتر است؟

معمولا لوستر یکی از عناصری‌ است که اغلب هنگام دکور کردن یک آشپزخانه توجه کمتری به آن می شود در حالی که روشنایی این فضا به‌ مراتب مهمتر از ظاهر چراغی‌ است که برای آن استفاده می‌ شود. لوستر‌های مدرن می‌ توانند دکوراسیون یک آشپزخانه‌  مدرن را ایجاد کرده و آن را تبدیل به فضای بسیار متفاوتی کنند. سعی کنید برای آشپزخانه‌ خود از لوسترهایی استفاده کنید که توجه را به خود جلب می‌ کنند و تأثیرگذار هستند. امروزه لوسترهای استیل و معمولا در اندازه‌ های بزرگتر در بین طراحان دکوراسیون داخلی محبوب شده‌ اند.

آشپزخانه مدرن

دیوار بین کابینت‌ ها را از قلم نیندازید

دیواری که بین کابینت‌ های بالا و پایین وجود دارد و معمولا خالیست بیشتر از آنچه که متوجه باشید در فضای آشپزخانه تأثیرگذار است. معمولا این دیوار را با کاشی‌ های خود آشپزخانه می پوشانند و به تزیین کردن آن اهمیتی نمی‌ دهند اما برای داشتن یک آشپزخانه‌ مدرن لازم است این دیوار را دکور شود. یکی از راحت ترین راه‌ ها برای این‌ کار استفاده از کاغذ دیواریست. کاغذدیواری‌ های جدید انواع مختلفی دارند بهترین نوع آنها برای استفاده در آشپزخانه مدل‌ های ضد آب است. همچنین می‌ توانید از طرح‌ های خاص و جدید بهره ببرید تا هم در فضای آشپزخانه‌ خود هارمونی ایجاد کنید و هم نتیجه‌ جذاب‌ تری داشته باشید.

نوشته های مشابه