سرویس بهداشتی

مشکلات سرویس بهداشتی کوچک و راه حل آنها

سرویس های بهداشتی یکی از مهمترین فضاهای خانه های امروزی هستند اما این روزها با توجه به مساحت کم خانه ها سرویس های بهداشتی هم کوچک ساخته می شوند.
اگر حمام و دستشویی کوچکی دارید نگران نباشید ما در این مطلب مشکلات دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک را بررسی می کنیم و ۵ راه حل برای بزرگتر نشان دادن این فضا پیشنهاد می دهیم که به صورت خلاقانه ای به شما کمک می کند تا دستشویی و حمام خود را به یک محیط زیبا و ایده آل تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

کم بودن فضا در سرویس‌ بهداشتی

مشکل: یکی از مشکلات رایج در اکثر سرویس‌ بهداشتی ها فضای کم این محیط‌ ها است که در آن فضای تنگ و کوچک دوش و سینک روشویی به سختی در کنار هم جای می‌ گیرند. همچنین در این فضاها استفاده از سینک‌ های پایه‌ دار فضا را کوچکتر و رفت و آمد را سخت‌ تر می‌ کند.

راه‌ حل: پیشنهادی که طراحان دکوراسیون می دهند این است که تمامی تجهیزاتی که در سرویس‌ بهداشتی کوچک استفاده می‌ کنید را به دیوار نصب کنید و زیر آنها را خالی نگه دارید.

با حذف این عناصر از روی زمین و بهره گیری از سینک دیواری و توالت فرنگی دیواری حس بزرگتری در فضا ایجاد کنید و شستشوی کف را راحت‌ تر انجام دهید. همچنین با استفاده از کاشی و سرامیک‌ های زیبا با خطوط افقی نیز می توانید فضا را بزرگتر نشان دهید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

نبود مکانی برای دوش مجزا در حمام

مشکل: در خانه‌ هایی که حمام و دستشویی یکی است و فضای آن هم کوچک است هرگاه که از دوش استفاده می کنید کل فضا خیس می شود و در هنگام استحمام هم حس خوبی ندارید.

مطلب مرتبط  رنگ ها را چگونه در اتاق خواب به کار ببریم؟

راه‌ حل: طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از شیشه‌ های ضد آب و با کارایی بالا را برای حمام‌ های کوچک پیشنهاد می‌ دهند. با اضافه کردن فضایی با کمک گرفتن از این شیشه‌ ها بین روشویی و وان می‌ توان مکانی مجزا برای دوش ایجاد کرد اما راه‌ حل ساده‌ تر در صورت وجود وان در حمام این‌ است که دوش را بالای وان نصب کنید و سپس با پرده ای دوش و زیر دوشی را از بقیه فضا جدا کنید. چرا که هم ارزان تر است و هم عملی تر.

ایده دیگری هم برای حمام‌ های کوچک بدون وان در نظر گرفته شده است و آن استفاده از کابین‌هایی مخصوص دوش است. به گفته طراحان بهره گیری از این ایده در حمام های کوچک کاربردی تر است.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

کم بودن فضا برابر با شلوغی بیش از حد

مشکل: پیدا کردن فضاهای کافی برای قرار دادن بطری‌ های شامپو و لوازم‌ آرایشی در یک فضای کوچک می‌ تواند سخت باشد.

راه‌ حل: مطمئناً در حمام و دستشویی فضاهایی وجود دارند که کاملاً بدون استفاده باقی مانده‌ اند. با بهره گیری از این نقاط، ضمن جاسازی وسایل مورد نیاز می‌ توانید جلوه‌ حمام و دستشویی خود را تغییر دهید.

اگر وان حمام تنها برای شست و شوی کودکان مورد استفاده قرار می‌ گیرد آن را با مینی وان تعویض کنید تا فضای بیشتری برای کابینت‌ ها و قفسه‌ ها برایتان فراهم شود. حال می‌ توانید قفسه‌ های کوچکی بر دیوار نصب کنید و حوله‌ ها و شامپوها را آنجا قرار دهید.

مطلب مرتبط  ایده هایی برای داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس

دیوار پشت توالت فرنگی را فراموش نکنید. این منطقه که اغلب نادیده گرفته می‌ شود می‌ تواند یک فضای مناسب و ایده آل برای قفسه‌ ها و یا حتی کابینت‌ های حمام ایجاد کند. همچنین می‌ توانید از سبدهایی برای مرتب نگه‌ داشتن اقلام کوچکتر و مسواک‌ ها بهره ببرید. ضمناً استفاده از فضاهای بدون کاربرد در زیر پنجره‌ ها و بالای درها هم برای ساختن قفسه ایده خوبی است که می‌ توانید از آن بهره ببرید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

فضای محدود برای روشویی‌ های عمیق

مشکل: معمولا در فضای محدود نمی توان از روشویی های عمیق استفاده کرد.

راه‌حل: در این مواقع برای حل مشکل حمام‌ ها و دستشویی‌ های باریک و کوچک به شیوه‌ های خلاقانه‌ تری نگاه کنید. شیرآلات را به دیوار نصب کنید و کابینتی را زیر آن نصب کنید و یک روشویی روی آن ایجاد کنید. با این کار فضایی لوکس و کاربردی ایجاد خواهید کرد. با این کار روشویی را رو به روی دیوار قرار می دهید و ضمن بهره گیری از روشویی های عمیق اما کوچک عمق در فضا ایجاد می کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

حمام‌ هایی بدون نور طبیعی

مشکل: حمام‌ های کوچک که بهره ای از نور طبیعی نمی برند به شدت کوچک نشان داده می شوند.

راه‌ حل: استفاده از لامپ‌های LED گزینه ای بسیار مناسب برای صرفه‌ جویی در انرژی برای حمام‌ ها و دستشویی‌ ها است. در صورت استفاده از این لامپ ها در بالای وان نور نقطه ای و منطقه ای ایجاد می کنید. همچنین بهره گیری از یک جفت چراغ دیواری در دو طرف یک آیینه نور را انعکاس می دهید و فضا را روشن می کنید.

مطلب مرتبط  استفده از پنکه در زمستان برای جا به جایی هوای گرم در خانه

 

با بهره گیری از نکاتی که در بالا ذکر شد شما می توانید به بهترین شکل ممکن از فضای محدودی که در حمام و دستشویی در اختیار دارید استفاده کنید.

نوشته های مشابه