آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اکثر خانم های خانه دوست دارند آشپزخانه ای بزرگ داشته باشند اما واقعیت این است که امروزه با وجود خانه های کوچک محدودیت فضا داریم و باید با آشپزخانه های کوچک کنار بیاییم. با کمی خلاقیت و دانش فنی می توانیم آشپزخانه خود را بدون اضافه کردن فضای اضافی بزرگتر کنیم. ما در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه با چند تغییر کوچک می توانید به راحتی با استفاده از چیدمان آشپزخانه کوچک را بزرگ کنید. چاره کار این است که آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر نشان دهید. با استفاده از این ایده های ارزان و کم هزینه می توان در کمترین زمان ممکن آشپزخانه کوچک را بزرگتر نشان داد. با ما همراه باشید.

چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ‌ های روشن در آشپزخانه

رنگ دیوارها، کابینت‌ ها و وسایل مورد استفاده در آشپزخانه در بزرگ نشان دادن آن بسیار اهمیت دارد و استفاده از پالت رنگ‌ های روشن علی‌ الخصوص رنگ سفید در آشپزخانه خطای دید ایجاد می‌ کند و آشپزخانه شما را جادارتر، روشن‌ تر و دلبازتر نشان می‌ دهد. رنگ سفید با انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان می‌ دهد و باعث بازتر دیده شدن فضا خواهد شد. البته استفاده از رنگ سفید به این معنا نیست که رنگ‌ های دیگر را به فراموشی بسپارید بلکه باید انتخاب رنگ‌ های دیگر با احتیاط بیشتری همراه باشد.

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از کابینت‌ های در شیشه‌ ای

استفاده از کابینت‌ هایی با درهای شیشه‌ ای ظاهر کابینت‌ ها را جذاب‌ تر کرده و چشم‌ ها را فریب می‌ دهد که همین باعث بزرگتر نشان داده شدن آشپزخانه می‌ شود. این درهای شیشه‌ ای باعث می‌ شوند جهت دید از در کابینت به عمق تغییر کند و همچنین دیوارها دورتر دیده شوند. با این ترفند آشپزخانه شما ازنظر بصری بزرگتر دیده می‌ شود به‌ شرطی که چیدمان وسایل داخل کابینت منظم و درست باشد. همچنین شما می‌ توانید به‌ جای استفاده از درهای شیشه‌ ای برای تعدادی از کابینت‌ ها از درهای آیینه ای استفاده کنید چرا که این نوع از درها نور را بازتاب می دهند و با انعکاس فضای آشپزخانه این منطقه از خانه را بزرگتر نشان می‌ دهند.

چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

نورپردازی مناسب در آشپزخانه

یک آشپزخانه تاریک و کم‌ عمق کوچک به نظر می‌ رسد پس بهتر است آشپزخانه شما تا جایی که ممکن است روشن باشد. نورپردازی مناسب آشپزخانه شمارا وسیع‌ تر نشان می‌ دهد. آشپزخانه‌ هایی که دارای پنجره هستند به خوبی می‌ توانند از نور طبیعی بهره کافی را ببرند نور طبیعی هر فضایی را بزرگتر نشان می‌ دهد. علاوه بر نور طبیعی در زیر کابینت‌ ها از لامپ‌ های هالوژن یا LED در زوایای مناسب استفاده کنید که سطح‌ روی کابینت‌ های زیرین را روشن‌ تر کند. با این ایده آشپزخانه کوچک شما دلبازتر و جادارتر به نظر می‌ رسد.

مطلب مرتبط  تغییر دکوراسیون آشپزخانه با تغییراتی کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از سطوح براق و صیقلی

یکی دیگر از روش‌ های بزرگ نشان دادن آشپزخانه‌ های کوچک استفاده از سطوح بسیار درخشان و وسایل انعکاسی مانند سرامیک‌ ها و سنگ‌ های براق، استیل‌ های براق و ضدزنگ و … است که نه تنها باعث جذابیت آشپزخانه شما خواهد شد بلکه سبب تقویت نور طبیعی و مصنوعی می‌ شود و نور را به‌ طور چشمگیری افزایش می‌ دهد در نتیجه فضا را وسیع‌ تر ازآنچه که هست نشان می‌ دهد.

چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

خلوت نگه‌ داشتن کابینت‌ ها

کمی بیشتر به چیدمان وسایلی که در آشپزخانه نگهداری می‌ کنید دقت کنید. از کدام یک از وسایلی که بر روی کابینت قرار داده‌ اید استفاده بیشتر و از کدام یک استفاده کمتری می‌ کنید؟ برخی از وسایل در آشپزخانه تنها جنبه تزئینی دارند پس درست نیست آنها را روی کابینت قرار دهید وسایلی مانند قهوه‌ ساز. اما برخی از وسایل در آشپزخانه بسیار پرکاربردند و جای آنها نمی‌ تواند جز روی کابینت باشد اما در کل به این موضوع دقت کنید که هر چه روی کابینت‌ های شما خلوت‌ تر باشد آشپزخانه شما بزرگتر و خوشایندتر به نظر می‌ رسد.

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از قفسه‌ های باز در آشپزخانه

یکی از ایده‌های ویژه برای آشپزخانه‌ های کوچک امروزه استفاده از قفسه‌ های باز به جای کابینت‌ های دردار است چرا که این قفسه‌ ها به محیط روح می‌ بخشند. قفسه‌ های باز را می‌ توانید در مکان‌ هایی از آشپزخانه که چندان از آنها استفاده نمی‌ کنید قرار دهید. استفاده از طبقات باریک به‌ جای کابینت‌ های دردار سبب ایجاد خطای دید می‌ شود و فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌ دهد. ضمنا این طبقات به شما این فرصت را می‌ دهند که ظرف‌ های مورد علاقه خود را در معرض دید قرار دهید. با این ایده دکور آشپزخانه‌ تان را زیباتر و جذاب تر می‌ کنید.

چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از کفپوش‌ های راه‌ راه در آشپزخانه

همانطور که لباس‌ ها با نوارهای افقی و راه‌راه یک فرد را چاق‌ تر نشان می‌ دهند کفپوش‌ هایی به‌ شکل نوارهای راه‌ راه در عرض آشپزخانه نیز فضای ظاهری کف را گسترده‌ تر و بزرگتر نشان می‌ دهند. این نوارها را می‌ توانید به کمک کاشی‌ ها و یا کفپوش‌ های چوبی یا لمینیت‌ هایی که امروزه در طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیاری در بازار موجود است ایجاد کنید. حین ورود به آشپزخانه اغلب افراد در وهله‌ اول چشمشان به کف آشپزخانه می‌ افتد پس بهتر است در انتخاب یک کفپوش مناسب برای آشپزخانه‌ کوچک خود دقت کنید.

مطلب مرتبط  چگونه دیوار عایق backsplash را با پیشخوان مطابقت دهیم؟

چیدمان آشپزخانه کوچک

کابینت‌ ها را تا سقف ادامه دهید

ممکن است مساحت آشپزخانه شما محدود باشد اما این موضوع در مورد ارتفاع سقف آن نسبت به سایر آشپزخانه ها چندان تفاوتی ندارد. به همین دلیل می‌ توانید برای استفاده مفید از فضا کابینت‌ هایی بلند و تا ارتفاع سقف بسازید تا هم قفسه‌ های بیشتری برایتان مهیا شود و هم سقف آشپزخانه بلندتر به نظر برسد. لوازم و وسایلی که خیلی از آنها استفاده نمی‌ شوند و کاربردی نیستند را در قفسه‌ های بالاتر نگهداری کنید و برای یکدست به نظر رسیدن کابینت‌ ها سعی کنید از درهای بدون دستگیره استفاده کنید تا فضای آشپزخانه زیباتر و بزرگتر به نظر برسد. این ایده یکی از بهترین ایده‌ ها برای بزرگتر نشان دادن فضا در آشپزخانه‌ های کوچک است.

چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

استفاده از وسایل کوچک و جمع‌ و جور در آشپزخانه

فقط به دلیل اینکه آشپزخانه‌ تان کوچک است شما مجبور نیستید از خریدن وسایلی که علاقه دارید و مورد استفاده‌ تان است صرف‌ نظر کنید. امروزه همه مدل و همه سایز از وسایل مورد استفاده در آشپزخانه طراحی‌ شده است که با هر فضایی سازگاری دارند. حتی اگر نتوانید یک یخچال بزرگ و یا سایدبای ساید را در آشپزخانه‌ تان بگذارید باز هم گزینه‌ های دیگری برای انتخاب دارید. به‌ عنوان مثال می‌ توانید از یخچال‌ های کوتاهی که زیر کابینت‌ ها قرار می‌ گیرند استفاده کنید. حتی شما می‌ توانید از اجاق‌ گازهای رومیزی استفاده کنید تا فضای زیباتری به دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود ببخشید. ضمناً ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم که از میزها و صندلی‌ های کوچک و ظریف که فضای کمی را اشغال می‌ کنند استفاده کنید با این ایده فضای بیشتری برای فعالیت در آشپزخانه فراهم می‌ شود و از کار کردن در آن احساس خوشایندی خواهید داشت.

مطلب مرتبط  ایده های ارزان برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز: 1

نوشته های مشابه