آشپزخانه

چگونه دیوار عایق backsplash را با پیشخوان مطابقت دهیم؟

انتخاب دیوار عایق backsplash و پیشخوان هماهنگ نه اینکه کاری سخت و انجام نشدنی باشد اما مثل آب خوردن هم نیست. همانطور که استفاده از رنگ های مکمل در کنار هم به تنهایی باعث هماهنگی و زیبایی نمی شود. برای رسیدن به ظاهر ایده آل و دلخواهتان باید به نقش ها، الگوها، حرکت و درخشندگی اجزا نیز توجه کنید. اکثر متخصصان پیشنهاد می دهند که قبل از انتخاب دیوار عایق backsplash پیشخوانتان را انتخاب کنید. دلیل آن هم این است که میز پیشخوان بسیار مهمتر و کاربردی تر از دیوار عایق است و درست همان چیزی است که در آشپزخانه بیشترین استفاده را دارد و از ویژگی های مهم و اساسی آشپزخانه شماست. مراحل نصب نیز به این صورت است که باید در ابتدا پیشخوان آشپزخانه نصب شود سپس کاشی ها و نمونه های مختلف دیوار عایق را آورده و هماهنگی آن را با کابینت، وسایل و پیشخوان چک کنید. بررسی کابینت ها، دیوار عایق و پیشخوان در نورهای مختلف روز می تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه ها کمک کند.

رنگ ها

برای انتخاب رنگ مناسب برای پیشخوان و دیوار عایق از رنگ های مکمل استفاده کنید. برای شناسایی رنگ های مکمل ابتدا لازم است که از یک چرخه رنگ استفاده کنید. این گردونه به شما نشان می دهد که چه رنگ هایی می توانند به خوبی در کنار هم قرار گرفته و با هم ترکیب شوند. در چرخه رنگ رنگ هایی که رو به روی هم قرار می گیرند می توانند در کناریکدیگر همنشینی خوبی ایجاد کنند.

مطلب مرتبط  آیا آشپزخانه اپن برای شما مناسب است؟

پیشخوان آشپزخانه

بعضی ها ترجیح می دهند از رنگ هایی که در پیشخوان کابینت ها استفاده شده است در جزئیات و رگه های دیوار عایق استفاده کنند. نتیجه کار بیشتر مواقع خوب است چرا که استفاده از رنگ های یکسان اغلب یکی از بی دردسرترین انتخاب هاست. پترن ها و نقش و نگارهای سرامیک های کف و دیوارهای آشپزخانه نیز می توانند شما را برای انتخاب دیوار عایق راهنمایی کنند.

پیشخوان آشپزخانه

اگر پیشخوان آشپزخانه تان پرنقش و نگار است مخصوصا پیشخوان های گرانیتی بهترین راه این است که از دیوارهای عایق ساده و بدون نقش و نگار استفاده کنید. در این صورت چشم ها فرصت می یابند تا کمی استراحت کنند. اگر کانتر و پیشخوانتان رنگی یکنواخت و خنثی دارد در انتخاب دیوار عایق آزادید و می توانید از کاشی ها با رنگ ها و نقش و نگارهای شلوغ استفاده کنید.

پیشخوان آشپزخانه

اگر پیشخوان و دیوار عایق آشپزخانه تان الگوها و طرح های شلوغی دارند سعی کنید از پالت های رنگی هماهنگ برای آنها استفاده کنید. در این حالت آشپزخانه تان انسجام بیشتری پیدا می کند.

پیشخوان آشپزخانه

انتخاب دیگری که پیش روی شماست استفاده از همان متریال پیشخوان برای صفحه پشت کابینت ها و دیوار عایق است. اگر در هنگام ساخت تخته های پیشخوان اضافه آمد می توانید این کار را امتحان کنید. چرا که باعث ایجاد تمیزی و یکنواختی در آشپزخانه تان می شود.

متریال

هدف از قراردادن دیوارهای عایق محافظت از دیواره های بین کابینت ها و جلوگیری از نشت آب است. هنگام انتخاب متریال به خاطر داشته باشید که جنسی که انتخاب می کنید به راحتی با اسفنج و یا پارچه مرطوب تمیز شود. چرا که این دیواره ها موقع کار در آشپزخانه کثیف می شوند.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اداری بیوفیلیک یا زیست گرا

پیشخوان آشپزخانه

اگر از کاشی ها و سرامیک هایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنید روی کار درزهای کمتری ایجاد می شود و تمیزکردن آنها راحت تر است. برخی از متریال هایی که برای دیوار عایق استفاده می شوند بیشتر از بقیه نیاز به نگهداری دارند. برای مثال استفاده از تخته های سنگی برای پشت کابینت ها نیاز به دوبار چک کردن و آب بندی در سال دارد.

پیشخوان آشپزخانه

بعضی از افراد نیز به یکنواختی سطوح پیشخوان و دیوار عایق علاقه دارند. برای مثال اگر برای سطح روی کابینت ها از تخته هایی پی وی سی شده و براق استفاده می کنند از متریال های دیگر با همان میزان درخشندگی برای تخته های دیوارهای عایق یا همان backsplash استفاده می کنند.

نوشته های مشابه