معماری و دکوراسیون خانه

رنگ خاکستری را با چه رنگ هایی به کار ببریم؟

به‌ عنوان مثال شاید بد نباشد که بدانید چه رنگ‌ هایی از صورتی گرفته تا آبی و اخرایی در کنار رنگ خاکستری به زیبایی فضا کمک بیشتری می‌ کنند و کدام ترکیب رنگ‌ ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. خاکستری یکی از پرطرفدارترین طیف‌ های رنگ خنثی است که برای تزئین خانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این طیف رنگی و گسترده از سایه رنگی بسیار روشن و خنک با رگه‌ های سفید شروع می‌ شود و در میانه مسیر به رنگ خنثی اما گرم‌ تری می‌ رسد و با رنگ ذغالی و مرموز پایان می‌ یابد. خاکستری به‌ عنوان رنگی با زیر و بم های مختلف انتخاب ایده آلی برای اضافه کردن تناژهای متفاوت رنگی است و استفاده از آن اثر شخصیت بخشی به محیط را به‌ راحتی افزایش خواهد داد. اگر استفاده از دیوارهای خاکستری را مد نظر خود قرار داده‌ اید می‌ توانید با افزودن لوازم جانبی در رنگ‌ های هماهنگ با خاکستری ظاهر فضا را تغییر دهید و مطابق روحیه و خواست خود دکوراسیونی فوق‌ العاده ایجاد نمایید. در ادامه مطلب به بررسی چندین ترکیب رنگ محبوب و پرکاربرد از خاکستری با دیگر رنگ‌ ها می‌پردازیم تا بتوانیم نقش رنگ خاکستری در دکوراسیون را بیشتر درک نماییم.

رنگ خاکستری

خاکستری و صورتی ملایم

ترکیب این دو رنگ بی حاشیه و ملایم به رنگ خاکستری یک هویت کاملاً خنثی از لحاظ جنسیتی می‌ بخشد. متناسب باسلیقه افراد می‌ توان از ترکیب این دو رنگ در زمینه‌ های صنعتی، سبک اسکاندی (Scandi) و یا کلاسیک با وقار استفاده کرد و این بدان معنی است که همه می‌ توانند از این ترکیب رنگی لذت ببرند و طرفدارش باشند. استفاده از مبلمان و لوازم جانبی که از چوب خام یا اصلاح‌ شده تولید شده باشند در کنار دو رنگ خاکستری و صورتی باعث می‌ شود تا محیط گرم‌ تری را تجربه کنید. ایده بعدی به‌ کارگیری قطعات طبیعی بلوک شکل و یا قفسه‌ های باز با حال و هوای مدرن است.

رنگ خاکستری

میکیلا کولینگ (Michela Colling) به عنوان یک ایده ساز در طراحی خانه معتقد است که در دکوربندی فضا به رنگ صورتی ملایم یک چرخش مدرن با سایه روشن های مشکی در منسوجات، روشنایی و مبلمان موجود بدهید.

مطلب مرتبط  گرانقیمت ترین خانه دنیا کجاست و چگونه اداره می شود؟

رنگ خاکستری

استفاده از فلزاتی مانند برنج و طلا در این ترکیب رنگ خاکستری و صورتی ملایم بسیار به چشم می‌آید. براق بودن و انعکاس کمی از نور که حاصل از اتصالات، شیرآلات فلزی و موزاییک های براق خاکستری است می‌ تواند محیط حمام را به خوبی تزئین کند. این ترفند باعث می‌ شود تا طرح صاف و بدون تنوع به نظر نیاید و هماهنگی لازم بین صورتی ملایم و دیگر اجزای دکور پدید آید.

رنگ خاکستری

خاکستری کمرنگ و اخرایی

اخرایی رنگی است که با داشتن ظرافت‌ های رنگ زرد در کنار همه‌ چیز خوب عمل و در کنار یک رنگ خنثی به‌ عنوان نقطه هدف ایفای نقش می کند. به‌ طور مثال اگر اخرایی در کنار خاکستری کمرنگ قرار بگیرد به آن عمق می‌ بخشد و در نهایت محیط را گرم می‌ کند.

رنگ خاکستری

استفاده از رنگ اخرایی در کنار خاکستری به معنی انتخاب یک دکوراسیون مدرن نیست.  در کنار این رنگ می‌ توان از وجود لوازم جانبی از جنس چرم قدیمی بهره برد تا سردی بیش‌ ازحد دیوارهای خاکستری گرفته و فضا گرم شود.

رنگ خاکستری

خاکستری و آبی ملوانی تیره

اگر در یک اتاق از رنگ‌ های تیره بهره می‌ برید برای حفظ تعادل و جلوگیری از غالب شدن رنگ تیره به مناطق بزرگی از رنگ خنثی احتیاج دارید. آرامش و راحتی موجود در این اتاق نشیمن حاصل استفاده از آبی تیره در کنار خاکستری روشن است که به خوبی با یکدیگر رنگی طبیعی و ملایم ایجاد کرده‌ اند.

به این اتاق‌خواب رویایی توجه کنید که چگونه دیوارهای خاکستری روشن و سرد با سقفی تیره، گرم و جذاب به تعادل و آرامش رسیده اند. تختخواب نیز محلی برای گره خوردن بیشتر ترکیب این دو رنگ است که با رگه‌ هایی از صورتی ملایم راهی برای زیبا جلوه دادن تصویر پیداکرده است.

رنگ خاکستری

خاکستری و زرد

گروه شدن خاکستری سرد همه کاره با زرد ملایم حس آرامش و شادکامی را به محیط القا می نماید. در این اتاق فوق‌ العاده اشکال هندسی با ظاهری هیجانی طرح پس زمینه بسیاری از لوازم جانبی هستند. این در حالی است که وجود تکه‌ هایی از رنگ زرد ظاهری مدرن به اتاق داده است. این حجم از پیچ‌ و تاب و هیجان در کنار دیوارها و مبلمان خاکستری به تعادل رسیده است چون سردی خاکستری با وجود گرمای رنگ زرد در اشکال هندسی جبران شده است. برای یکپارچه‌ سازی بیشتر این دکور از میزهای مکعب چوبی و جزئیات مسی استفاده‌ شده است.

مطلب مرتبط  آشنایی با سبک های پرطرفدار دکوراسیون

رنگ خاکستری

به آرامش موجود در این اتاق‌ خواب نوزاد توجه کنید. دیوارهای خاکستری روشن با الگوهای کوچک اما واضح و زرد رنگ زنده شده است. یک مبل موقر و زرد رنگ به‌تنهایی گرما بخش محیط است. برای حفظ نقش آرامش بخشی پنجره از هیچ‌ گونه تزئینی برای قاب آن استفاده‌ نشده است و سادگی در اولویت قرار داده شده است.

رنگ خاکستری

انرژی موجود در رنگ زرد این امکان را فراهم می‌ کند تا بتوان از آن در کنار خاکستری‌ های تیره نیز استفاده کرد و جنب‌ و جوش را به محیط اضافه نمود. استفاده از این ترکیب رنگی در حمام باعث تقویت حس نشاط می‌ گردد.

رنگ خاکستری

خاکستری و سبز پر طراوت

خاکستری به‌ عنوان یک رنگ خنثی در کنار رنگ‌ هایی مانند سبز می‌ تواند به یک اتاق روح بدهد و آن را زنده کند. ترکیب سبز به‌ عنوان نمادی از طبیعت با طیف رنگی این خاکستری زیبا از روشن تا تیره و ذغالی فوق‌ العاده است.

رنگ خاکستری

خاکستری و آبی نیلی

اگر می‌خواهید رنگ خاکستری شما سرد و آرام بماند سایه‌ های رقیق آبی برای ترکیب با آن ایده آل به نظر می‌رسند. در همجواری این دو رنگ با یکدیگر خاکستری فضا را دلفریب و اغواگر می‌ کند و آبی حس دلنشین ساحل را تداعی می‌ نماید.

رنگ خاکستری

ترکیب رنگی خاکستری و آبی را با آبی نیلی تجربه کنید. هر چقدر این آبی نیلی تیره‌ تر باشد فضای سردتری را در کنار رنگ خاکستری ایجاد می‌ نماید. استفاده از این ترکیب رنگی در اتاق‌ خواب به کمک پارچه‌ های طرحدار و پتوهای پشمی و سبدهای حصیری جلوه زیبایی را پدید می‌ آورد. شخصیت بخشی در این اتاق به عهده کاغذدیواری آبی‌ رنگی است که به خوبی با دیگر اجزای اتاق هماهنگ شده است.

مطلب مرتبط  کتابخانه طبیعی ساخته شده در چین

رنگ خاکستری

خاکستری متعادل و نارنجی

یک فرش با طرح‌ های نارنجی می‌ تواند فضایی با دیوارها، کف و مبلمان خاکستری را پرتحرک نماید. از آنجا که طیف رنگ خاکستری بسته به‌ شدت رنگ هم گرم و هم سرد است نارنجی رنگی ایده آل برای تغییر جلوه بصری در کنار آن شمرده می‌ شود. به خاطر وجود همین خاکستری‌ های روشن تا تیره است که هیچگونه نگرانی از بابت استفاده از نارنجی در کنار آن وجود ندارد و درنهایت رنگ خاکستری وجود دارد تا در کنار نارنجی به زیبایی‌ های خانه بیفزاید.

رنگ خاکستری

در کنار دکوراسیون سفید و خاکستری کمرنگ از سایه‌ های تند نارنجی استفاده کنید تا بشود کمی از زندگی شهری بیرون بیایید و هاله‌ ای از فضای روستا را به محیط ببخشید. رنگدانه های نارنجی خاکی در میان تمیزی رنگ سفید و خاکستری روشن به خوبی تضاد لازم را ایجاد می‌ کنند و بدون هیاهو به جلوه گری می‌ پردازند.

رنگ خاکستری

خاکستری و سبز زیتونی

خاکستری تیره در دکوراسیون باعث افزوده شدن حس دراماتیک در هر نقطه از خانه از یک اتاق نشیمن گرفته تا یک اتاق‌ خواب و یا حتی یک راهروی کوچک می‌ گردد. جودی اسمیت (Judy Smith) مشاور رنگ کروون (Crown) می‌گوید: «خاکستری‌ های تیره یک پس‌ زمینه عالی برای مقادیر کمی از رنگ‌ های روشن‌ تر مانند سبز زیتونی یا نعنایی هستند.»

رنگ خاکستری

خاکستری و آبی با سایه فیروزه ای

این اتاق نشیمن زیبا با ترکیب سه رنگ خاکستری، آبی با سایه فیروزه‌ ای و زرد تزئین شده است. ملایمت سایه‌ های آبی باعث شده است تا رنگ زرد متعادل‌ تر شود و خاکستری‌ ها روشن‌ تر به نظر برسند.

رنگ خاکستری

خاکستری و سفید خالص

یک طرح خاکستری در ترکیب با رنگ سفید خالص به صورت جسورانه‌ ای شگفت‌ انگیز است. این ایده هم فریبنده و اغواگر است و هم آرامش‌ بخش. با این‌ حال این نکته را در نظر داشته باشید که همه طیف‌ های رنگی سفید با خاکستری مطابقت ندارند و بهترین گزینه همان سفید خالص است که بیشترین هماهنگی را با خاکستری دارد.

نوشته های مشابه