آشپزخانه

آیا آشپزخانه اپن برای شما مناسب است؟

آشپزخانه قلب هر خانه ای است. اما چرا به آشپزخانه لقب قلب خانه را می دهند؟ چون همه خانواده در زمان صرف غذا آنجا جمع می شوند و غذا می خورند، با هم گپ و گفتی می زنند، اگر مشکلی در بینشان باشد حل و فصل می کنند و اگر نه که با هم به شوخی و خنده زمان می گذرانند. حال این آشپزخانه ای که قلب خانه است باید لیاقت این لقب را داشته باشد و به افرادی که وارد آن می شوند حس خوبی بدهد تا بتوانند به خوبی و خوشی در آن گذران وقت کنند. یکی از راه های جذاب کردن آشپزخانه طراحی آشپزخانه اپن است که در ادامه مزایا و معایب آن را بررسی کرده و آورده ایم. پس با ما همراه باشید.

آشپزخانه اپن

طراحی آشپزخانه اپن به دلایل بسیاری مورد علاقه است. اولین دلیل آن این است که می تواند حتی کوچکترین فضا را بزرگتر و روشن تر نشان دهد. یک آپارتمان کوچک با یک آشپزخانه بدون پنجره به اتاق نشیمن را می توان با جایگزین کردن دیوار و یک جزیره یا میز به فضایی پرنور تبدیل کرد. سیالیت بین آشپزخانه اپن و نشیمن سرگرم کننده است. شما می توانید در حالیکه آشپزی می کنید با مهمانان خود نیز صحبت کنید. میز آشپزخانه و یا جزیره که معمولا به عنوان مرز دو فضا استفاده می شود یک نقطه کانونی برای مواد غذایی و نوشیدنی است.

آشپزخانه اپن

یک اتاق بزرگ فوق العاده چشمان شما را روی سایر فضاهای کوچک می بندد. شما می توانید آشپزی کنید و یا سایر کارهای خانه را انجام دهید در حالیکه در تعامل با بچه های خود هستید. قرار دادن یک میز و کامپیوتر در برابر یک دیوار و یا پشت مبل باعث می شود که اتاق هر چه بیشتر چند منظوره شود.

آشپزخانه اپن

تا اینجا ما در مورد فضا، نور و سیالیت آشپزخانه اپن صحبت کردیم اما قطعا یک سری چالش نیز وجود دارد و چه بسا همین چالش ها باعث شود از داشتن آشپزخانه اپن پشیمان شویم. بدیهی است با وجود آشپزخانه اپن حریم خصوصی از بین می رود. صحبت کردن با تلفن در آشپزخانه در حالیکه بچه ها مشغول تماشای تلویزیون هستند می تواند مشکل ساز باشد. از دست دادن فضای دیوار برای عکس ها و آثار هنری خود دلیل دیگری است برای حفظ یک دیوار.

در نهایت اگر شما از آشفتگی و بی نظمی نفرت دارید آشپزخانه اپن برای شما مناسب نیست مگر اینکه شما به تنهایی زندگی کنید و یا اطرافیانتان نیز منظم باشند. در یک آشپزخانه اپن هرج و مرج، به هم ریختگی و کثیفی به راحتی دیده می شود. مرتب ماندن یا حداقل داشتن محل ذخیره سازی مناسب کلیدی برای داشتن آشپزخانه اپن است.

آشپزخانه اپن

اجازه دیده شدن در آشپزخانه اپن کلید دیگر طراحی است. خطوط دید را با کتابخانه ها و کمد های بلند، مبلمان نامناسب و بزرگ و یا لوازم جانبی درهم و برهم از بین نبرید.
به عنوان مثال یک لامپ بزرگ بالای مبل که مانع دید به آشپزخانه می شود اجازه مکالمه راحت را نمی دهد. همچنین از حفظ پنجره و نور طبیعی بدون مانع مطمئن شوید.

نوشته های مشابه