آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه تیره رنگ

در هر خانه‌ ای آشپزخانه‌ ای وجود دارد که این آشپزخانه ممکن است کابیت هایی به رنگ‌ های مختلف داشته باشد. برخی از این کابینت‌ ها رنگ‌ های تیره‌ دارند و برخی دیگر روشن هستند. ممکن است خانه‌ ای که درون آن زندگی می‌ کنید شخصی نباشد پس نمی‌ توانید تغییرات گسترده‌ ای روی آن پیاده و اجرا کنید.
در این مطلب برای آن دسته از افرادی که منزلشان آشپزخانه‌ ای با کابینت های تیره دارد چیدمان مناسبی را عنوان می‌ کنیم تا بتوانند بهترین شکل دکوراسیون آشپزخانه تیره را در آن پیاده کنند. با ما همراه شوید. طراحی مجدد آشپزخانه می‌ تواند روح تازه‌ ای را در خانه جاری کند همچنین انگیزه‌ کسی که در آشپزخانه آشپزی می‌ کند می‌ تواند با یک دکوراسیون مناسب بیشتر شود. ضمناً طراحی مجدد آشپزخانه می‌ تواند در تمام فضای خانه تأثیرگذار باشد. با تغییر و تحولاتی بر روی سنگ آشپزخانه، دیوار و وسایلی که در آن قرار دارد می‌ توانید تأثیرات شگرفی را ایجاد کنید.

دکوراسیون آشپزخانه تیره

مزایای کابینت های تیره در آشپزخانه

یک آشپزخانه‌ به رنگ تیره یا بهتر است بگوییم با کابینت‌ های تیره‌ رنگ بسیار زیبا و شیک است. افزون بر این رنگ تیره آنها به فضا رسمیت می‌ بخشد رنگ‌ هایی مانند مشکی، قهوه‌ ای و سرمه‌ ای. این رنگ‌ ها وقاری دارند که آن را به فضای آشپزخانه القا و محیط را بسیار جذاب می کنند.
ضمنا آشپزخانه جایی است که بیشترین اثرات بخار و لکه را در آن می‌ توان دید که این امر اجتناب‌ ناپذیر است. باید گفت که در یک آشپزخانه‌ تیره این اثرات به کمترین میزان ممکن نمایان می‌ شوند. درست است که رنگ تیره این مزایا را به همراه دارد اما نباید در تیرگی این فضا زیاده‌ روی کرد.

مطلب مرتبط  تغییر در آشپزخانه با تعویض روکش کابینت ها

با آشپزخانه تیره چه کنید؟

همانطور که گفتیم تغییرات عمده مانند تعویض کابینت‌ ها نه تنها کار آسانی نیست بلکه بسیار زمان‌ بر و هزینه‌ بر است. از سوی دیگر قرار نیست جلوه‌ آشپزخانه را از بین ببریم بلکه تنها می‌ خواهیم مقداری از تیرگی محض این آشپزخانه بکاهیم.

دکوراسیون آشپزخانه تیره

تضاد ایجاد کنید

همانطور که گفتیم آشپزخانه‌ ای به رنگ تیره مزیت‌ هایی دارد اما بهتر است در بهره بردن از این رنگ تعادل را حفظ کنید. اگر یک آشپزخانه بر پایه‌ تیرگی محض طراحی و دکور شده باشد چندان خوشایند نیست اینکه به هر طرف سر بچرخانید و سیاهی ببینید در حال و هوای شما تأثیر خواهد گذاشت. اگر نمی‌ توانید در کابینت‌ ها تغییر ایجاد کنید، دست‌ به‌ کار شوید و تضاد را در سایر وسایل آشپزخانه اعمال کنید.

دکوراسیون آشپزخانه تیره

تأثیر نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه تیره

کابینت های تیره سبب تاریک شدن آشپزخانه می شود پس اولین چیزی که باید به آن توجه شود نورپردازی فضا است. اگر آشپزخانه شما نورگیر نیست حتما به نورهایی که از سقف به آشپزخانه شما می تابد توجه کنید. همچنین اگر چراغ هایی زیر کابینت ها تعبیه شوند می توانند رنگ تیره کابینت ها را بشکنند و رنگ غالب آنها را از بین ببرند.

دکوراسیون آشپزخانه تیره

استفاده از برچسب های روشن بر روی دیوارهای آشپزخانه

اگر آشپزخانه‌ شما دیوارهای روشنی دارد مشکلی ازاین‌جهت ندارید اما اگر دیوارهای آشپزخانه تیره باشند لازم است کمی خلاقیت به خرج دهید و برای تغییر رنگ آنها از برچسب‌ هایی به رنگ روشن مانند کرم و سفید استفاده کنید. با نصب برچسب‌ های روشن بر روی دیوار تیره گرما و حس دعوت شوندگی را به آشپزخانه القا می‌ کنید.

مطلب مرتبط  مشکلات سرویس بهداشتی کوچک و راه حل آنها

دکوراسیون آشپزخانه تیره

استفاده از فرش و گلیم به رنگ روشن

فرش یا گلیم آشپزخانه را به رنگ روشن تغییر دهید. با این کار می توانید تضاد فوق‌ العاده‌ ای در فضا ایجاد کنید و از تیرگی محض آشپزخانه با تابش انعکاسی از روشنی فرش بکاهید.

دکوراسیون آشپزخانه تیره

استفاده از گل و گیاه درآشپزخانه

همچنین بهتر است چند گیاه مصنوعی یا طبیعی در این آشپزخانه قرار دهید. این گلدان‌ ها را روی پیشخوان و یا نزدیک به پنجره‌  آشپزخانه بگذارید تا فضا را پر جنب‌ و جوش و روشن‌ تر نشان دهند.

دکوراسیون آشپزخانه تیره

استفاده از سنگ روشن روی کابینت آشپزخانه

می توانید سنگ آشپزخانه را تعویض کنید و آن را به رنگ روشن تغییر دهید و یا اینکه می توانید از یک روکش یا رومیزی زیبا بر روی سنگ بهره ببرید. ضمنا از قرار دادن وسایل زیاد بر روی آنها اجتناب کنید تا تضاد به وجود آمده را از بین نبرید.

 

اگر اصول دکوراسیون آشپزخانه تیره رعایت نشود نه تنها فضایی زیبا و شیک نخواهید داشت بلکه آشپزخانه شما بسیار کوچکتر ازآنچه که هست نشان داده می‌ شود. پس استفاده از رنگ‌ های متضاد در چیدمان بسیار مهم است.

نوشته های مشابه