میز تلوزیون

مکان مناسب میز تلویزیون در دکوراسیون منزل کجاست؟

میز تلویزیون باید جایی قرار بگیرد که دکور سالن و هماهنگی مبلمان به‌ هم نخورد. اگر میز تلویزیون را به‌ راحتی و بدون فکر قبلی در گوشه‌ ای از خانه قرار دهید ممکن است با دکوراسیون منزل همخوانی نداشته باشد و همچنین می‌ تواند باعث شود که هنگام تماشا دائما مجبور به چرخاندن گردن، زیاد کردن صدا و بسیاری مشکلات دیگر شوید. زمانی که به ‌خانه‌ ای جدید نقل مکان می‌کنید و یا هنگامی که قصد تغییر دکوراسیون منزل را دارید معمولا با این سؤال مواجه می‌ شوید که مکان مناسب میز تلویزیون کجاست؟ با خواندن این مطلب می‌ توانید به این‌ سؤال پاسخ دهید.

مکان مناسب میز تلویزیون

به فضای اتاق نشیمن دقت کنید

تلویزیون‌ های جدید هر روز بزرگتر و عریض‌ تر می‌ شوند. به‌ همین دلیل جای دادن آنها در فضای‌ اتاق نیز دائما سخت‌ تر می‌ شود. هنگامی که به‌دنبال مکان مناسب میز تلویزیون در دکوراسیون منزلتان هستید نکته‌ اول در نظر گرفتن فضای اتاق نشیمن است. به دیوارهایی که دارای در و پنجره هستند دقت کنید. بهتر است میز تلویزیون را جایی قرار دهید که از لحاظ بصری خلوت‌ تر باشد و تمرکز چشم را از بین نبرد. باز و بسته شدن در‌ها مانعی برای این موضوع‌ است. همچنین بازتاب نوری که از پنجره‌ ها به تلویزیون می‌ رسد باعث تار شدن تصویر می‌ شود. اتاق‌ هایی که پنجره‌ های زیادی دارند فضایی جذاب و نورگیر را در اختیار شما قرار می‌ دهند با این وجود برای میز تلویزیون ایجاد مشکل می‌ کنند. اگر دچار این مشکل هستید راحت‌ ترین راه نصب پرده است. شما می‌ خواهید که نور خورشید به‌ طور مستقیم به تصویر تلویزیون نرسد و از شفافیت آن نکاهد به‌ همین دلیل سعی‌ کنید که به‌ هیچ عنوان میز تلویزیون را جلوی پنجره‌ ها قرار ندهید. همچنین از قرار دادن آنها رو‌ به‌ روی پنجره‌ها به‌خصوص آنهایی که رو به غرب هستند نیز خودداری کنید. سعی کنید محلی که برای استقرار میز تلویزیون از آن استفاده می‌کنید حتما دارای پریز کافی برای برق‌ رسانی به تلویزیون و دیگر وسایل صوتی تصویری باشد.

مطلب مرتبط  استفده از پنکه در زمستان برای جا به جایی هوای گرم در خانه

مکان مناسب میز تلویزیون

هماهنگی با چیدمان

اتاق نشیمن خانه را می‌ توانید به انواع و اقسام سبک‌ ها و حالت‌ ها دکور کنید. در تمام این حالات میز تلویزیون می‌ تواند نقطه‌ تمرکز اتاق باشد. اکثر افراد ترجیح می‌ دهند که میز تلویزیون طوری قرار بگیرد که مرکز توجه باشد و نظر افراد حاضر در اتاق را به خود جلب کند. برخلاف این ممکن است شما بخواهید که از میز تلویزیون تنها برای زمان‌ های محدودی که قصد تماشای آن را دارید استفاده کنید و تمرکز سالن بر اشیای دیگری باشد. با این اوصاف دومین نکته مهم و قابل توجه برای انتخاب مکان مناسب میز تلویزیون در منزل هماهنگی آن با چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق است. به‌ طور مثال شما با قرار دادن میز تلویزیون در مرکز اتاق و مقابل مبل‌ ها و صندلی‌ ها به‌ راحتی می‌ توانید آن را به نقطه‌ تمرکز تبدیل کنید. درعین حال هنگامی که مبل‌ ها و صندلی‌ ها را رو به‌ روی یکدیگر قرار می‌ دهید افراد حاضر در اتاق را وادار می‌ کنید که به‌ جای تماشای تلویزیون با یکدیگر صحبت کنند. در این حالت آنها به‌ راحتی قادر به دیدن تلویزیون نخواهند بود و میز تلویزیون مرکزیت خود را از دست خواهد داد.

مکان مناسب میز تلویزیون

شومینه‌

بسیاری از اشیای داخل یک سالن می‌ توانند تبدیل به نقطه‌ تمرکز شوند. برخی پنجره‌ ها، تابلو‌ها و … . در این میان شومینه یکی از محبوب‌ ترین اشیاست. همه‌ افراد از تماشای شعله‌ های آتش که درون یک شومینه می‌سوزند لذت می‌برند. همچنین امروزه طراحی شومینه‌ ها می‌تواند بسیار جذاب و چشمگیر باشد اما در اتاقی که یک شومینه‌ بزرگ دیواری را به خود اختصاص داده و نقطه‌ تمرکز است مکان مناسب میز تلویزیون کجاست؟ اولین نکته این است که از نصب تلویزیون بالای شومینه خودداری کنید. چرا که در این صورت ارتفاع تلویزیون از سطح دید شما بالاتر خواهد بود و به چشم و گردن آسیب وارد می‌ شود. برخی از افراد میز تلویزیون را در سمت دیگر اتاق و مقابل شومینه قرار می‌ دهند بدین ترتیب شما دو نقطه‌ تمرکز خواهید داشت و این موضوع کار را برای باقی چیدمان سخت‌ می‌ کند. در چنین فضاهایی بهترین محل برای میز تلویزیون اطراف شومینه‌ است. بدین ترتیب شومینه همچنان نقطه‌ تمرکز باقی می‌ ماند، مبلمان همگی به سمت آن قرار می‌ گیرند و تلویزیون نیز به‌ راحتی قابل تماشا خواهد بود.

مطلب مرتبط  بهترین جایگاه میز تلویزیون در دکوراسیون کجاست؟

مکان مناسب میز تلویزیون

اندازه‌ تلویزیون

همانطور که می‌ دانید تلویزیون‌ ها در انواع و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شوند. توجه به سایز تلویزیون می‌ تواند در انتخاب محل قرار گرفتن میز تلویزیون تأثیر به‌ سزایی داشته باشد. تلویزیون‌ های بسیار بزرگ را می‌ توان به‌ راحتی در مرکز یک سالن قرار داد و همانطور که در بالا خواندید از آنها به عنوان نقطه‌ تمرکز استفاده کرد. عکس این قضیه زمانی است که تلویزیون‌ شما در ابعاد کوچکتری ظاهر می‌ شود و در این حالت می‌توانید میز تلویزیون را در کنج قرار دهید تا جلوه‌ خود را به نمایش بگذارد. توجه به نوع تلویزیون نیز در جایگاه میز تلویزیون تأثیر دارد. بهتر است مطمئن شویم که محل میز تلویزیون در تصویری که به‌چشم ما می‌رسد خللی ایجاد نمی‌کند. به‌ طور مثال بسیاری از اوقات اگر به تلویزیون‌ هایی که صفحه‌ ال سی دی دارند به‌ شکل مستقیم نگاه نکنیم تصویر تار به‌ نظر می‌ رسد. پس قبل از تعیین محل استقرار میز تلویزیون حتما دقت داشته باشید که برای افراد نشسته در سالن امکان تماشای مستقیم تلویزیون وجود داشته باشد.

مکان مناسب میز تلویزیون

تشخیص فاصله و ارتفاع درست

پس از اینکه برای محل میز تلویزیون تصمیم گرفتیم به‌عنوان نکته‌ آخر باید به ارتفاع قرار گرفتن تلویزیون و همچنین فاصله‌ میز تلویزیون از مبلمان توجه کنیم. این موضوع هم از لحاظ سلامت چشم و هم از لحاظ راحتی هنگام تماشا بسیار حائز اهمیت است. اول از همه ارتفاع تلویزیون باید در راستای خط دید کسی باشد که نشسته است. اگر میز تلویزیون شما ارتفاع زیادی دارد توجه داشته باشید که بهتر است صفحه‌ تلویزیون را به سمت پایین متمایل کنید. همین موضوع برای تلویزیون‌ هایی که بالای شومینه نصب شده باشند نیز صدق می‌کند. به‌ طور کلی تماشای تلویزیون به‌ صورت مستقیم و یا وقتی که پایین‌ تر از سطح دید است بسیار راحت از زمانیست که برای تماشا سر را به بالا گرفته‌اید به این ترتیب از گردن درد و ضررهای احتمالی بعدی جلوگیری می‌ شود. فاصله‌ میز تلویزیون از مبلمان ارتباط مستقیم با اندازه‌ تلویزیون دارد. هرچه تلویزیون شما بزرگتر باشد فاصله‌ آن از مبلمان نیز باید بیشتر باشد. سعی کنید میز تلویزیون را در فاصله‌ ای قرار دهید که از چشم‌ درد جلوگیری شود ولی تصویر و صدا به خوبی قابل تشخیص باشد.

مطلب مرتبط  تزیین دیوار بین کابینت ها در آشپزخانه

سخن آخر

میز تلویزیون یکی از جلوه بخش‌ترین اشیا در دکوراسیون داخلی منزل شماست. چه زمانی که بعد از خستگی یک روز کاری قصد تماشای تلویزیون دارید و چه زمانی که با دوستانتان برای دیدن یک فیلم دور هم جمع شده‌اید این محصول نقش بزرگی را در سرگرم شدن شما ایجاد می‌کند. پس بیش از هر چیز باید از محل آن در خانه راضی باشید و لذت ببرید. از اعمال سلیقه‌ شخصی برای قرار دادن میز تلویزیون در منزل پرهیز نکنید. توجه داشته باشید که در آخر هیچ راه غلطی برای طراحی یک سالن وجود ندارد. اگر قرار دادن میز تلویزیون در گوشه‌ ای از خانه دور از دیگر مبلمان با یک مبل کوچک و یا یک صندلی راحتی مقابل آن به شما احساس خوبی را القا می‌کند جلوی خود را نگیرید. نکات بالا تنها به شما کمک می‌کنند که با راحتی بیشتر و به‌ طور اصولی‌ تری میز تلویزیون خود را با دکوراسیون خانه و دیگر مبلمان هماهنگ کنید.

نوشته های مشابه