راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید میز تلویزیون

از جمله وسایلی که باید با یک میز تلویزیون در اتاق نشیمن هماهنگ شود مبل است. مبلمان را غالبا بر اساس رنگ غالب فضا و میزان فضای موجود در اتاق نشیمن انتخاب می کنند و پس از آن به انتخاب و دکور کردن میز عسلی و جلومبلی و دیگر وسایل می پردازند. پیشنهاد می شود اگر از میزناهارخوری در فضای اتاق نشیمن استفاده می کنید از میز تلویزیون و مبلمان هماهنگ و یا گاهی همرنگ برای ایجاد تناسب بیشتر در فضا بهره ببرید. همچنین از جمله اقداماتی که می تواند به بهتر شدن دکوراسیون اتاق نشیمنتان کمک کند انتخاب صحیح مدل و رنگ شومینه، شوفاژ و یا وسایل گرمایشیتان است. پایه تلویزیون نه تنها یک نگهدارنده است بلکه عنصری حیاتی برای چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن نیز به شمار می رود. با پیشرفت روز افزون تلویزیون ها و تبدیل شدن آنها از یک جعبه بزرگ و سنگین به یک قاب عکس زیبا و سبک پایه‌ های نگهدارنده نیز به‌ روز و مدرن‌ شده‌ اند. همانطور که گفتیم میز تلویزیون بسته به سایز و نوع تلویزیون تغییر می‌ کند پس برای آنکه فضای زیبای منزلتان به هم نخورد باید به نکات مختلفی توجه کنید. استفاده و انتخاب نادرست میز تلویزیون می‌ تواند بالانس فضای خانه‌ شما را از بین ببرد. در این مقاله قصد داریم به بایدها و نبایدهای خرید میز تلویزیون و نکات مهم و قابل توجه حین خرید یک میز تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی بپردازیم.

خرید میز تلویزیون

نگهدارنده یا میز تلویزیون؟

امروزه برای خرید یک میز تلویزیون و یا پایه نگهدارنده تلویزیون باید به نکات بسیاری دقت نمود به‌ عنوان مثال می‌ توان به تعداد دستگاه‌ هایی که باید در آن قرار بگیرد مانند دی‌ وی‌ دی پلیر، گیرنده، سینمای خانگی، ساب و سنتر و …، محلی مثل کشوها برای نگهداری لوح‌ های فشرده، ارتفاع، قفسه‌ بندی، نوع طرح و سبک قرارگیری تلویزیون اشاره کرد. قطعاً این نکته مهم هم نباید فراموش شود که میز انتخابی شما باید متناسب با سایز تلویزیونتان باشد. بدانید که برای چه سایزی میز می‌ خواهید سایزهای ۳۰ تا ۴۵ یا ۵۰ تا ۶۰ اینچ و  یا حتی سایزهای بزرگتر. یا برای چه نوع تلویزیونی میز می‌ خواهید پلاسما، LED یا LCD و یا شاید هم برای تلویزیون‌ های قدیمی CRT. میز تلویزیون برای هر یک از این مدل ها متفاوت است.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انواع پرده

خرید میز تلویزیون

اندازه و ارتفاع

مهمترین و اصلی ترین نکته برای خرید میز و نگهدارنده تلویزیون دقت در اندازه و ارتفاع آن است. برای حل این مسئله که چطور یک میز مناسب برای تلویزیون خود بخرید ابتدا باید مکان و محل نصب تلویزیون را مشخص کنید و ببینید که محل قرارگیری مبلمان یا کاناپه شما هم سطح با تلویزیون است یا خیر. دید شما نسبت به تلویزیون هم بسیار مهم است.
نکته بعدی این است که میزی که قصد خریدش را دارید محلی برای گذاشتن وسایلی مانند کتاب، گلدان، عکس ها و وسایل تزئینی اضافی دارد یا خیر.

جنس میز تلویزیون

از موارد دیگری که در هنگام انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب باید به آن دقت شود جنس رویه میز تلویزیون و حتی مهمتر از آن جنس اسکلت کلی میز تلویزیون است. خوشبختانه تنوع قابل قبولی برای انتخاب میز تلویزیون وجود دارد از میز تلویزیون کلاسیک و قدیمی گرفته تا مدل های میز تلویزیون نیمه مدرن و حتی مدل های میز تلویزیون تماما مدرن و شیک همگی می توانند جذابیت منحصر به فرد خود را داشته باشند و با قرار گیری در فضایی هماهنگ و مطمئن شما را شگفت زده کنند. بسته به سبک و مدل دکوراسیونی که بر فضای اتاق نشیمنتان حاکم است و یا مدلی که می خواهید آن را برای فضایتان انتخاب و اجرا کنید می توانید از میز تلویزیون های تماما چوبی، MDF،GLASS، فلزی و یا ترکیبی از همه این مواد اولیه را استفاده و با دیگر اجزای فضایتان هماهنگ کنید.

خرید میز تلویزیون

میز تلویزیون فلزی

میز تلویزیون فلزی محکم است و سبک تر از چوب. این مدل ها ساختار ظریفی دارند اغلب شکل پذیرند و می توان پیکربندی های جدیدی برای آنها در نظر گرفت و همچنین برش ها و الگوهای منحصر به فردی را بر روی آنها اعمال کرد. میزهای فلزی معمولا همراه با قفسه های شیشه ای ساخته می شوند. اگر در سایر فضاهای خانه از مبلمانی با پایه های فلزی استفاده کرده اید مثلا در صندلی های اپن آشپزخانه این میز نیز می تواند گزینه خوبی برایتان محسوب شود.

مطلب مرتبط  خرید اینترنتی مبلمان اداری را در چه وب سایت هایی انجام دهیم؟

خرید میز تلویزیون

میز تلویزیون شیشه ای

مدل‌ های میز تلویزیون شیشه‌ ای ظاهری براق و برجسته برای محیط ایجاد می‌ کنند. این مدل‌ ها فضای تصویری را باز کرده و وسایل الکترونیکی را به زیبایی به نمایش می‌ گذارند. این نوع میزها معمولاً با قطعات نگهدارنده فلزی همراه هستند و برای افرادی که به داشتن محیط‌ های مرتب بسیار اهمیت می‌ دهند ایده آل هستند. از لحاظ قیمت نیز این مدل‌ ها بسیار ارزان‌ تر از دیگر میزها هستند.

خرید میز تلویزیون

میز تلویزیون چوبی

مدل های میز تلویزیون چوبی نیز عموما طرفداران خودشان را دارند. این نوع میزها بیشتر از سایر انواع میز تلویزیون به فروش می روند زیرا با توجه به سبک مدرن و طرح چوبی که دارند بیشتر مشتری را جذب می کنند. جنس مواد استفاده شده در این میزها اغلب از نئوپان یا ام دی اف است و معمولا دارای کشو و فضاهای مناسبی برای گذاشتن وسایل تزئینی در خود هستند. مدل های میز تلویزیون چوبی گران تر از مدل های شیشه ای هستند زیرا قیمت چوب در بازار به نسبت بالاتر از شیشه است. میزهای LCD چوبی که معمولا حکاکی و تزئینات ظریفی دارند برای دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک بسیار مناسب هستند.

نوشته های مشابه