فضای اداری, مبلمان اداری

مبلمان اداری مدرن و بهره وری کارکنان چگونه به یکدیگر وابسته هستند؟

مبلمان اداری مدرن و بهره وری کارکنان

مبلمان اداری مدرن و بهره‌وری کارکنان در یک محیط کار به یکدیگر وابستگی دارند و تاثیر مستقیمی بر یکدیگر دارند. به همین دلیل اصول زیبایی شناسی در دکوراسیون و استفاده از مبلمان اداری مدرن از مواردی است که در محیط های اداری باید رعایت شود. یکی از جنبه های اصلی استفاده از مبلمان اداری مدرن جذب مراجعه کنندگان، ایجاد رفاه برای کارکنان و ایجاد حس اعتماد و اطمینان است.

هر فردی که برای بار اول وارد فضای اداری می شود با دیدن دکوراسیون برداشت هایی از آن فضا می کند که ممکن است در تصمیم نهایی برای ادامه همکاریش تأثیر بگذارد. علاوه بر آن کارکنان نیز به عنوان مشتری اول یک سازمان باید از فضای کار خود رضایت کافی داشته باشند تا بهره وری بیشتری داشته باشند.

مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن

اهمیت رنگ ها در مبلمان اداری مدرن

در هر بخش از فضای اداری می‌بایست از مبلمان خاصی استفاده شود. مبلمان مدرن در محل کار سبب افزایش بهره‌ وری کارکنان می‌ شود. درست به همین دلیل است که اغلب کمپانی‌ ها و ادارات مهم جهان مبلمان مدرن و جدید را جایگزین میلمان قدیمی و خسته‌ کننده می‌ کنند. همچنین روی آوردن به رنگ‌ های شاد و روشن که بر اساس روانشناسی و تأثیرگذاری رنگ‌ ها انتخاب می‌ شوند بر راندمان کار افراد تأثیر شگرفی دارد. استفاده از رنگ‌ های روشن و شاد در محیط کاری بر خلق‌ و خوی افراد تأثیر مثبت دارد و خلاقیت را افزایش می‌ دهد. این را می‌ توان یکی از روش‌ های مفید برای کاهش استرس و افزایش بهره‌ وری در کار معرفی کرد. جا دارد به دفتر گوگل در زوریخ اشاره‌ کنیم که دارای طراحی شاد و پرانرژی است. چنین محیطی خلاقیت را دو چندان می‌ کند.

مطلب مرتبط  مهمترین نکات در انتخاب بهترین صندلی کنفرانس 2024

مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن برای اتاق کنفرانس

یکی از مهمترین فضاها در ادارات و سازمان‌ ها اتاق‌ های کنفرانس است که معمولاً نقطه‌ کانونی سازمان‌ ها محسوب می‌ شوند چرا که فرایند تصمیم‌ گیری، جلسات و گردهمایی‌ های کاری در آن محل رخ می‌دهد. میز کنفرانس مهمترین بخش اتاق کنفرانس است پس باید در انتخاب دکوراسیون اتاق کنفرانس میز مناسبی انتخاب کنیم. می‌ توانیم بگوییم استفاده از یک میز خوب با ظاهر مناسب و ارتفاع استاندارد و همچنین صندلی‌ های راحت می تواند فضای مناسبی را پدید آورد.

نکته دیگری که باید اضافه کنیم توجه به فرم و اندازه اتاق و ابعاد میز کنفرانس است چرا که باید میزی انتخاب شود که در دکوراسیون اتاق به زیباترین شکل جلوه کند. اولین ویژگی که در انتخاب میز کنفرانس باید مد نظر قرار گیرد کارایی آن است. دقت داشته باشید که از این میز حین جلسات برای پذیرایی هم استفاده می‌ شود. همچنین استفاده از فناوری مدرن در میزهای کنفرانس همانند مانیتورهای لمسی، کیبوردهای توکار برای هوشمند سازی اتاق کنفرانس امروزه از ضروریات به شمار می رود.

میزهای کار گروهی بخش مهمی از مبلمان اداری مدرن

امروزه ایجاد فضاهای کارگروهی در ادارات و سازمان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این میزها می‌ توانند سازمان‌ ها را از دکوراسیون‌ های کسالت‌ آور سنتی خارج کنند و سرزندگی را جایگزین آن کنند. خرید میزهای کارگروهی باعث می‌ شوند که کارمندان در کنار هم از خستگی کار انفرادی دور شوند و نسبت به مسئولیت‌ های خود تعهد بیشتری پیدا کنند. یکی از مهمترین نقش‌ های میز کار گروهی افزایش خلاقیت در کارکنان است. خوب است به این نکته توجه کنید که میزهای کارگروهی برای تشویق کارمندان به مشارکت بیشتر در کار و افزایش بهره‌ وری طراحی‌ شده‌ اند و درنتیجه باعث موفقیت بیشتر سازمان ها و ادارات می‌ شوند.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی

مبلمان اداری مدرن

نمونه هایی از مبلمان اداری مدرن

از نمونه‌ های مبلمان مدرن می‌ توانیم به مجموعه مدولاری اشاره کنیم که سازندگان اتریشی به نام های پیرسون لوید و بنه « Pearson Lloyd and Bene» طراحی کرده‌ اند که شامل نیمکت‌ ها و دیوارهای مدولار است. این مجموعه یک فضای نیمه‌ خصوصی برای ملاقات های غیررسمی، جلسات دوستانه، مطالعه و … است.

مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن

اهمیت بیش از پیش ارگونومی در مبلمان اداری مدرن

نکته‌ دیگری که در خصوص مبلمان اداری مدرن باید به آن توجه کنیم طراحی آنها با توجه به ساختار بدن انسان است تا در صورت نیاز ارتفاع صندلی اداری کم یا زیاد شود که در استفاده طولانی مدت خسته‌ کننده نباشد. همچنین باید جنس روکش مبلمان‌ اداری مد نظر قرار داده شود تا در اثر نشستن طولانی مدت باعث عرق و حساسیت نشوند.

امروزه مبلمان‌ اداری مدرن ضمن بهره گیری از سادگی و با داشتن کمترین تزئینات ببیشترین تأثیر را روی افراد دارند. این نکته را فراموش نکنیم که استفاده از مبلمان‌ مدرن در ادارات و سازمان‌ ها تأثیر زیادی در خلاقیت و میزان بهره‌ وری افراد دارد پس در انتخاب مبلمان اداری باید نهایت دقت و سختگیری را داشته باشیم.

مبلمان اداری مدرن

نقش مبلمان اداری بر افزایش بهره‌وری

مبلمان اداری با تأثیرات مختلفی که بر محیط کار ایجاد می‌کند، می‌تواند به افزایش بهره‌وری در محیط کار کمک کند. در زیر تأثیرات مهم مبلمان اداری بر افزایش بهره‌وری ذکر شده‌اند:

  • راحتی و ارتباطات: مبلمان اداری مطابق با طراحی‌های مدرن و اصول ارگونومیک به کارکنان امکان راحتی و راحتی در حین کار ارائه می‌دهد. صندلی‌های مناسب با پشتیبانی مناسب برای نشستن، میزهای قابل تنظیم ارتفاع برای استفاده در وضعیت‌های مختلف و مکان‌های کاری باز می‌توانند به کاهش خستگی جسمی کمک کرده و راحتی را ارتقا دهند. همچنین، فضاهای باز مبلمان اداری می‌توانند ارتباطات بین کارکنان را تسهیل کرده و همکاری را تشویق کنند.
  • ارتقاء تمرکز و تمامیت کار: مبلمان اداری مناسب می‌تواند به بهبود تمرکز کارکنان کمک کند. محیط کاری منظم با میزها و فضاهای کاری مناسب می‌تواند به کارکنان کمک کند تا منابع و ابزارهای مورد نیاز خود را به راحتی دسترسی پیدا کنند. این باعث می‌شود که وقت کمتری برای جستجوی اطلاعات صرف شود و تمرکز بر روی وظایف اصلی افزایش یابد.
  • فراهم کردن فضاهای خلاقیت: محیط کاری مناسب می‌تواند خلاقیت کارکنان را تشویق کند. مبلمان اداری با طراحی‌ها و رنگ‌های مناسب می‌تواند فضایی متنوع و انگیزشی ایجاد کند که به خلاقیت و ایده‌پردازی کمک می‌کند. فضاهای استراحت باز و طراحی‌های آرامش‌بخش همچنین می‌توانند به کارکنان اجازه دهند تا در طول استراحت‌ها انرژی جمع کنند و بازتاب‌های خلاقانه‌تری ایجاد کنند.
  • پیام‌رسانی فرهنگ سازمانی: مبلمان اداری می‌تواند پیام‌ها و ارزش‌های سازمانی را منعکس کند. طراحی‌ها و انتخاب رنگ‌ها می‌توانند با ارزش‌ها و هدف‌های سازمانی هماهنگ شوند و این باعث می‌شود که کارکنان در فضایی محیطی که با ماموریت‌های سازمانی همخوانی دارد، کار کنند.
مطلب مرتبط  خرید مبلمان اداری تهران | تحویل فوری

به طور کلی، مبلمان اداری با ایجاد محیطی راحت، منظم، خلاقانه و انگیزشی، می‌تواند به افزایش بهره‌وری کارکنان و در نتیجه بهبود عملکرد کلی سازمان کمک کند.

مشاهده جدیدترین مدل ها، قیمت و خرید لوستر مدرن

نوشته های مشابه