اتاق خواب

اتاق نوزاد دختر را چگونه دکور کنیم؟

امکان‌ های بیشماری برای دکوراسیون اتاق ‌خواب نوزاد دختر وجود دارند. از تم‌ های دخترانه گوناگون گرفته تا تم‌های ساده که مختص جنس خاصی نیستند استفاده از رنگ‌ هایی که از تناژهای آرام و طبیعی تا تند و روشن متفاوت هستند. گزینه ‌ها پایان‌ ناپذیرند و شما به ‌راحتی مشاهده خواهید کرد که غیر از رنگ‌ های صورتی و زرد طراحی ‌های فراوان دیگری را می‌ توانید در اتاق‌ خواب کودکتان ایجاد کنید. شاید این به‌ ظاهر مسئله ساده ‌ای باشد اما یقیناً در شخصیت کودک شما تأثیرگذار خواهد بود. در این مقاله ایده های مختلفی برای دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دختر و همچنین دلایل تناسب این دکوراسیون با نوزاد دختر توضیح داده شده است. با ما همراه شوید.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

رنگ و تأثیر آن‌ دراتاق نوزاد

روانشناسی رنگ ‌ها امر مهمی است که در دکوراسیون اتاق کودک هرگز نباید آن را فراموش کرد. شما می ‌توانید رنگ سفید را به ‌عنوان رنگ اصلی اتاق انتخاب کنید یعنی رنگ دیوارها و کف و حتی رنگ پرده سفید باشد. سپس از رنگ صورتی به ‌عنوان رنگ مکمل کمک بگیرید. رنگ تختخواب یا ملافه روی آن، رنگ کمد یا هر آنچه به‌ عنوان تزئینات استفاده می ‌کنید بهتر است تمی از صورتی داشته باشد. با این الگو آرامش بیشتری را در اتاق‌خواب خلق کرده ‌اید. رنگ خاکستری و صورتی به‌ عنوان تکمیل‌ کننده آن محیط را آرام جلوه می ‌دهند.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

نظم دادن به اتاق نوزاد

برای مرتب کردن و دم دست قرار دادن لباس‌ های روزانه نوزاد می ‌توانید از چوب‌ رختی ‌های چوبی و متصل به دیوار استفاده کنید و لباس ‌ها را با توجه به رنگ و کاربردشان به آن بیاویزید. برای جلوگیری از ریخت ‌و پاش لباس‌ های دیگر او که مرتباً تعویض می ‌شوند از سبدهای حصیری استفاده کنید و آن را با توجه به دکوراسیون اتاق در گوشه ای قرار دهید.

مطلب مرتبط  چگونه یک سرویس خواب مناسب بخریم؟

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

برای اینکه از فضا استفاده بهینه کرده باشید از میزهای کشودار که سطح‌ رویی نسبتاً عریضی دارند استفاده کنید زیرا غیر از جای ‌گیری لباس ‌ها می ‌توانید روی آن جایگاهی نرم برای تعویض لباس و پوشک بچه ایجاد کنید که خود آن نیز می ‌تواند در کنار یک آباژور فانتزی و چند قاب عکس کوچک جزئی از تزئینات اتاق به شمار آید. همچنین با افزودن تصاویر و برچسب ‌های کودکانه بر روی دیوار بالای این میز دکوراسیون را کامل ‌تر خواهید کرد و توجه کودک را هنگام تعویض لباس (چون تعویض لباس برای نوزادان و کودکان عمل خوشایندی به نظر نمی ‌رسد) به این دکوراسیون خلاقانه جلب خواهید کرد.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

با نصب کردن تخته‌ های چوبی کوچک بر روی دیوار جای دادن اسباب ‌بازی ‌ها آسان ‌تر می ‌شود. این کار هم‌ اتاق را منظم ‌تر می ‌کند و هم اگر با کمبود فضا مواجه هستید به ‌راحتی با این کار این مشکل را حل می ‌کنید. البته نوع چینش اسباب ‌بازی ‌ها و تزئینات کودکانه باید متناسب با رنگ اصلی و تم اتاق باشد تا محیط اتاق را شلوغ جلوه ندهد.

 

تختخواب نوزاد

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

با آویزان کردن یک سایه ‌بان توری بر روی تختخواب نوزاد محیط آرام ‌تری را برای او طراحی کنید. این سایه ‌بان موجب می ‌شود که کودک هنگام خواب از احساس حمایت بیشتری بهره‌مند شود. همچنین می ‌توانید از روکش‌ های رنگی با تصاویر عروسکی یا تصاویر حیوانات برای روتختی ‌ها و بالش تختخواب نوزادتان استفاده کنید. این امر گرما و انرژی اتاق را دو چندان می ‌کند.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

نصب کردن یک آویز از سقف و بالای تختخواب کودک ایده‌ مناسبی است به ‌خصوص اگر آن آویز ساخته‌ خودتان باشد و شامل دستمال‌ های رنگی و طرحداری باشد که در کنار هم تصویر بصری بسیار شادی را به وجود می ‌آورند.

 

وسایل و تزئینات اتاق نوزاد دختر

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

برای اینکه حس و حال دخترانه ‌ای به اتاق ببخشید از پرده‌ هایی با الگوی گلدار استفاده کنید. در کل استفاده از این الگو در اتاق نوزاد دختر فضای بسیار مطبوعی را به وجود می ‌آورد.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

لوسترها از مهمترین قسمت دکوراسیون هر اتاق محسوب می ‌شوند. می ‌توانید از لوسترهای کریستالی کوچک کلاسیک استفاده کنید. اما لوسترهایی که کمی شلوغ به نظر می ‌رسند و رنگ ‌های ویژه ‌ای نیز دارند انرژی بیشتری به اتاق می ‌بخشند. البته انتخاب لوسترهای کاغذی که در شکل‌ های مختلفی نیز موجود هستند جلوه خاصی به فضا می ‌دهند و در صورت بروز هرگونه اتفاق غیر مترقبه ‌ای ایمن هستند.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

استفاده از گلدان در اتاق نوزاد ایده‌ بسیار جالبی است زیرا سبب می‌ شود کودک شما از زمانی که قادر است به‌ وضوح اطراف خود را ببیند و بررسی کند با طبیعت و گل و گیاه آشنا شود و تصویری که ازلحاظ بصری نماد آرامش است در ذهن او نقش ببندد. این مسئله در روحیه‌ او و همچنین واکنش او تأثیر خواهد گذاشت. برای اینکه حسی دخترانه را در کنار این گیاهان القا کنید می ‌توانید از گلدان ‌های صورتی و سفید استفاده کنید. به ‌علاوه باید افزود که گیاهان در پاکسازی هوای اتاق نیز تأثیر به سزایی دارند. البته در جا دادن گلدان ‌ها در اتاق دقت لازم را به خرج دهید و آنها را دور از تخت نوزاد و جایی قرار دهید که برای کودک قابل ‌دسترسی نباشند.

مطلب مرتبط  چگونه یک اتاق خواب رمانتیک داشته باشیم؟

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

برای شادی بخشیدن به اتاق‌خواب نوزادتان بر روی دیوار سفید اتاق از تصویرسازی و نقاشی‌ های کودکانه استفاده کنید. آنها را در قاب ‌های رنگی جای دهید و بر روی دیوار نصب کنید یا از تصویر نوزاد دخترتان که در قاب رنگی جای ‌داده‌اید برای پر کردن یکی از دیوارها استفاده کنید. دکورهای رنگی یا آویزهای ماه و ستاره را هم می ‌توانید از سقف اتاق آویزان کنید یا از آباژورهای سقفی کودکانه استفاده کنید تا در تاریکی شب فضایی رویایی برای نوزادتان به وجود بیاورید.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

نصب یک آیینه با قاب صورتی ‌رنگ روی دیوار کنار تختخواب نیز گزینه‌ مناسبی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر است. سعی کنید رنگ و مدل تخت و آیینه با یکدیگر تناسب داشته باشند زیرا موجب انسجام بیشتر اتاق پرنسس کوچولوی شما می ‌شود. از عروسک ‌های قدی و بزرگ مانند خرس یا یک زرافه برای دکور گوشه‌ ای از اتاق استفاده کنید. اگر رنگ عروسک نیز سفید، زرد و صورتی ملایم باشد بهتر است.

 

در پایان باید تأکید کرد که طراحی اتاق نوزاد دختر توسط رنگ ‌های روشن مخصوصاً صورتی و سفید و ایجاد تعادل میان رنگ اشیای اتاق کار راحتی است. فقط با کمی حوصله و دقت می ‌توانید خالق دکوراسیون فوق ‌العاده زیبای اتاق نوزاد خود باشید.

نوشته های مشابه