سبک زندگی

چگونه با استفاده از رنگ ها در یک اتاق فنگشویی را رعایت کنیم؟

رنگ ها همه جا حضور دارند و همیشه روی ما تأثیر می گذارند. حالا چگونه باید از رنگ ها استفاده کرد تا انرژی منفی را دور کرده و خوش شانسی را برای ما به ارمغان آورد؟ در اینجا با معانی رنگ ها در فنگشویی می پردازیم.

رنگ ها در فنگشویی

مطابق با عنصر صاحبخانه عمل کنیم

رنگ هایی که با کوآنامبر (عدد شانس) صاحبخانه مطابقت داشته باشند برای او خوش شانسی می آورند. اگر عنصر عدد شانس او آتش باشد می توان از رنگ های قرمز و بنفش ارغوانی استفاده کرد به همین ترتیب برای عنصر چوب سبز و آبی روشن، عنصر آب مشکی و سورمه ای و عنصر آهن سفید و طلایی و عنصر زمین با همان خاک زرد و کرم مناسب هستند.

محاسبه کوآنامبر (عدد شانس):

دو عدد سمت راست سال تولد میلادی را با هم جمع می کنیم تا جایی که به یک عدد یک رقمی برسیم سپس برای خانم ها آن عدد را با ۵ جمع و برای آقایان از ۱۰ کم می کنیم و دوباره آنقدر جمع می کنیم تا به یک عدد یک رقمی برسیم.

محاسبه سال تولد میلادی: برای به دست آوردن سال تولد میلادی به این ترتیب عمل می کنیم که اگر تاریخ تولدتان اول فروردین تا ۱۰ دی باشد سال تولد شمسی خود را با ۶۲۱ و اگر از ۱۰ دی تا آخر اسفند باشد آن را با ۶۲۲ جمع کنید به این ترتیب سال تولد شما به میلادی به دست می آید.

شناخت اولویت ها

در مقام اول یانگ اهمیت دارد و سپس یین می آید. با شناخت اولویت ها در یک خانه یانگ و یین مشخص می شوند. در این مورد اصول رنگ فنگشویی به دو بخش تقسیم می شود: اول این که خانه باید یک رنگ اولیه داشته باشد که بیش از 50 درصد خانه را پوشش دهد و دوم این که رنگ بعدی باید حتما در هال و اتاق خواب اصلی استفاده شود.

مطلب مرتبط  جاکفشی و جالباسی های دست ساز

نیروی بین پنج عنصر

این مورد به آن معناست که رنگ دوم باید به گونه ای انتخاب شود که نیروی متقابلی با رنگ اول داشته باشد. برای مثال اگر رنگ اولیه کرم باشد که مربوط به عنصر خاک است می توان برای رنگ دوم قرمز یا ارغوانی را انتخاب کرد. قرمز و ارغوانی هر دو مربوط به عنصر آتش هستند که اثری متقابل روی خاک دارد و آن را تقویت می کند اثر متقابل بین عناصر جریان نیرو در بین این عناصر را افزایش می دهد. اگر این جریان درست برقرار شود صاحبخانه با سرزندگی و خوش شانسی همراه است.

هرعنصر فنگشویی با چند رنگ خاص نشان داده می شود

آهن: سفید، کهربایی، طلایی

چوب: سبز، آبی روشن

آب: مشکی، سورمه ای

آتش: قرمز، ارغوانی

زمین: زرد، کرم

کنترل چرخه نیرو در بین پنج عنصر

چرخه نیرو از این قرار است: چوب باعث سوختن آتش می شود (چوب آتش را تقویت می کند) آتش زمین را خلق می کند {آتش خاک را تقویت می کند)، زمین آهن را حمل می کند (خاک فلز را تقویت می کند) و آب باعث رشد چوب می شود (آب چوب را تقویت می کند)

کنترل کردن چرخه: آتش فلز را ذوب می کند ( آتش فلز را تخریب می کند)، آهن چوب را قطع می کند(فلز چوب را تخریب می کند)، چوب زمین را می شکند (چوب خاک راتحلیل می برد)، زمین آب را می مکد و مانع جریانش می شود (خاک آب را تخریب می کند)، آب هم آتش را خاموش می کند ( آب آتش را تخریب می کند)

مطلب مرتبط  درباره رنگ سال چه می‌دانید؟

 

تئوری رنگ های سازگار

رنگ اصلی رنگ سازگار
سبز، آبی روشن (چوب)
سورمه ای، مشکی
قرمز، ارغوانی (آتش) زرد، کرم
زرد، کرم (خاک) قرمز، ارغوانی
سفید، کهربایی، طلایی (فلز) زرد، کرم
سورمه ای، مشکی (آب) سفید، کهربایی، طلایی

 

رنگ ها در فنگشویی

هماهنگ کردن رنگ ها با استفاده از پنج عنصر از دوران باستان بین مردم رواج داشته است:

شهر ممنوعه: دیوار ها به رنگ قرمزند در حالیکه کاشی های بالایی در قصرها به رنگ زرد که نمایانگر دو عنصر آتش و زمین است. بعد از صدها سال شهر ممنوعه هنوز هم جادوی خودش را دارد.

سواستیکا (صلیب شکسته): از قرمز، مشکی و سفید تشکیل شده است. در این نماد سه عنصر ناسازگار کنار هم قرار گرفته است که شامل آتش، آهن و آب می شود. همانطور که نازی ها ستمگر، گمراه و ظال بودند و در نهایت هم محو شدند.

رنگ ها در فنگشویی

بهشت روشن و زمین تیره

بهشت روشن احساس وسعت و فراخی را ایجاد می کند در حالیکه زمین تیره احساس ثبات را. بهشت نماد کار است پس بهشت روشن هم نشان یک کار پرامید و موفق است. زمین نشان پایه و بنیاد کار است پس زمین تیره هم نشان یک بنیاد با ثبات برای یک کار طولانی مدت است. اگر بهشت تیره باشد و زمین روشن ناهماهنگی و انرژی منفی به وجود می آید. در فنگشویی بهشت روشن به رنگ های روشن و ساده اطلاق می شود و زمین تیره هم به رنگ های تیره و سنگین. در فنگشویی چینی سقف بهشت روشن، کف زمین تیره و دیوار انسان است. در غیر این صورت افرادی که در خانه زندگی می کنند در اولویت بندی دچار اشتباه می شوند. دیوار ها باید رنگی تیره تر از سقف و روشن تر از کف داشته باشند.

مطلب مرتبط  به شیرینی یک رویا، اما در دسترس

بالای سرد و پایین گرم

همانطور که می دانید رنگ ها می توانند به دو دسته سرد و گرم تقسیم شوند. سرد متعلق به یین است که یعنی در حال غرق شدن است و گرم متعلق به یانگ است که یعنی در حال طلوع کردن است. این گونه هوای سرد پایین می رود و هوای گرم بالا.

نوشته های مشابه