آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با تغییراتی کوچک

آشپزخانه که اغلب از آن به عنوان قلب خانه یاد می شود، می تواند تأثیر به سزایی بر خانه و اهل خانه به خصوص خانم خانه بگذارد. یک آشپزخانه ی گرم و زیبا صاحبش را سر ذوق می آورد. این مکان که هم برای آشپزی و هم بعضا به عنوان فضای سرگرم کننده از آن استفاده می شود دقیقا همان فضای کلیدی و مهم خانه است که با اضافه کردن بخشی از المان های زیبا می تواند ارزش مادی و معنوی خانه را دو چندان کند. صرف نظر از بودجه شما و اینکه چه مبلغی را برای هزینه تغییر دکوراسیون در آشپزخانه در نظر گرفته اید سبک های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای زیبا سازی هرچه بیشتر فضای آشپزخانه استفاده کنید. در ادامه شما را با چند روش فوق العاده برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه آشنا می کنیم که تحسین همه را بر می انگیزد.

آشپزخانه منزل را خاص و ویژه کنید

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

شیر ظرفشویی آشپزخانه را تعویض کنید

شاید فکر می کنید این وسیله نتواند چندان تغییر گسترده و محسوسی در آشپزخانه ایجاد کند اما جالب است بدانید که دقیقا همین شیر آب ساده می تواند جلوه آشپزخانه را دو چندان کند. شیر ظرفشویی آشپزخانه راهی بسیار مقرون به صرفه برای ایجاد تغییر در فضای آشپزخانه شما است. شیر آشپزخانه کروم که امروز از آن بسیار استفاده می شود دارای انواع گسترده ایست که هر سلیقه ای را راضی می کند. البته گزینه های دیگر مانند برنج و انواع مات و براق آن نیز موجود است. کافیست انتخاب کنید که کدام مدل را برای آشپزخانه مد نظر دارید. البته شیر آب تزئینی می تواند به تنظیم تن آشپزخانه کمک بهتری کند و تقریبا همه افراد آن را می پسندند. از سوی دیگر مدل شیپوری و مات بزرگ می تواند کار این آشپزخانه زیبا را تمام کند اما نکته اینجاست که لکه های غذا بر روی این نوع شیر سریع تر نمایان می شوند. پس نظافتش را از یاد نبرید.

مطلب مرتبط  معنی رنگ ها در دکوراسیون داخلی
تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

شیشه های پرینتی ( بک اسپلش )

اگر قرار بر این باشد که کمی دکوراسیون خلاقانه به آشپزخانه اضافه کنید، نوبت به بک اسپلش ها می رسد. بک اسپلش ها انواع و اقسام شیشه ای، کاشی، سنگ، آیینه و… دارند و حتی می توانید آنها را به سلیقه خود سفارش دهید. می بینید! اینجا تنوع بسیار است هر آنچه می خواهید را می توانید به راحتی خلق کنید و به آشپزخانه بیفزایید و تغییرات اساسی ایجاد کنید. به علاوه گزینه هایی برای هر بودجه ای وجود دارد به این معنی است که شما برای انجام نتایج قابل توجهی نیازی به صرف هزینه های گزاف ندارید. بک اسپلش ها به راحتی نصب می شوند و زیبایی ویژه ای دارند به خصوص که در برابر خراش و رطوبت مقاومند بسیاری از طراحان افزودن آن را در آشپزخانه بسیار پیشنهاد می دهند. بک اسپلش ها آشپزخانه سفید و یکدست را که کمی کسل کننده است شاد و سرزنده می کنند و با اضافه کردن رنگ های متضاد و زیبا آن را از یکنواختی در می آورند.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

سنگ آشپزخانه

علاوه بر اینکه از سنگ آشپزخانه زیاد استفاده می شود همین سنگ روی پیشخوان می تواند در زیباسازی فضای آشپزخانه به شکل گسترده ای ایفای نقش کند. هنگام انتخاب سایز و اندازه این سنگ ها حتما به فضای آشپزخانه، سبک آشپزخانه و رنگ آن دقت کنید. سنگ های لمینتی یکی از گزینه های ارزان قیمت اما با کیفیت است که می توانید با استفاده از آن تغییراتی را در آشپزخانه ایجاد کنید. به لطف فناوری های جدید در طراحی دسترسی به این سنگ ها در سبک های کلاسیک و مدرن و رنگ های مختلف و جنس های متفاوت بسیار آسان است. همچنین با استفاده از فرمت اندازه گیری برش سنج می توان میزان اتصالات قابل مشاهده را به حداقل ممکن رساند. برخی از انواع سنگ می توانند جلوه فوق العاده ای به آشپزخانه ببخشند در حالیکه مواد غذایی از جنس اسید و مایعات می توانند لکه هایی را بر روی آن ایجاد کنند که چندان خوشایند نیست. با کمی تحقیق و کند و کاو می توانید بهترین جنس و رنگ را برای سبک آشپزخانه خود انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  دکوراسیون آشپزخانه تیره رنگ
تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

رنگ ها را از یاد نبرید

استفاده از رنگ ها روشی آسان است که به آشپزخانه شما شخصیت ویژه ای می دهد و می تواند به شکل طبیعی فضای گسترده ای را به خانه اضافه کند. حتما می دانید که هر رنگ ویژگی هایی دارد و حال و هوایی خاص. اضافه کردن رگه های نازک از رنگ آبی به همراه وسایل روشن در آشپزخانه می تواند در این محیط نمایشی ویژه از ظرافت قابل ملاحظه ای باشد. البته بهتر است بدانید رنگ آبی اشتها را از بین می برد پس پیشنهاد می کنیم از این رنگ به مقدار زیاد در آشپزخانه استفاده نکنید و تنها به رگه های نازکی در بک اسپلش ها قناعت کنید. استفاده از رنگ ها و بافت های متنوع می تواند خلق و خوی آشپزخانه شما را تغییر دهد. وسایل متالیک می تواند ظاهری لوکس تر در مقایسه با پالت های چوبی به آشپزخانه ببخشند. همچنین استفاده از قفسه های روشن و براق می تواند گرمای بیشتری نسبت به رنگ های تیره به آشپزخانه هدیه کند. با تغییراتی اندک در رنگ آشپزخانه خواهید دید که چگونه اینها می توانند تأثیرات گسترده ای در آشپزخانه ایجاد کنند. پس نیاز نیست که برای آنکه تنوع ایجاد کنید قلم رنگ را به دست بگیرید و کل آشپزخانه را رنگ کنید. از آزمایش کردن نترسید و حتما این تغییرات رنگ اندک را در آشپزخانه ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی را تغییر دهید

تغییراتی در لوستر و آویزها ایجاد کنید نور آشپزخانه را تغییر دهید و کمی روح به آشپزخانه ببخشید و خلق و خوی آن را عوض کنید. چراغ های استانداردی که در آشپزخانه ها استفاده می شوند چیزی جز یکنواختی ندارند و در همه خانه ها به چشم می خورند. پس آشپزخانه خود را با تعویض لوستر زیباتر کنید و از فضای آن لذت ببرید.

مطلب مرتبط  دکوراسیون آشپزخانه کوچک

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

از آثار هنری استفاده کنید

استفاده از آثار هنری همه فضاها را زیبا می کند و این نکته درباره آشپزخانه نیز صدق می کند. از استفاده از تابلوهای بزرگ و برجسته نترسید این کار توهم فضای بزرگتری را در فضا ایجاد می کند. البته این روش برای اجاره نشین ها مناسب تر است چرا که این افراد نمی توانند چندان تغییرات فاحشی را در فضای آشپزخانه ایجاد کنند و فضا را به کل تغییر دهند.

لوازم آشپزخانه از جنس فولاد ضد زنگ را رنگ کنید

اگر حتی این وسایل را ندارید هیچ اشکالی ندارد. از رنگ مخصوص فولاد ضد زنگ استفاده کنید و وسایلی را که هنوز کاربرد دارند اما ظاهری قدیمی و کهنه به آشپزخانه بخشیده اند را رنگ کنید و جلوه ای نو به آنها ببخشید. فقط دقت کنید که رنگ درستی را برای وسایل خود انتخاب کنید تا بعد پشیمان نشوید.

همانطور که گفته شد با اندکی تغییرات می توانید نظاره گر تأثیرات بسیار گسترده باشید. حتی لازم نیست که حساب بانکی خود را خالی کنید و هزینه های زیادی صرف کنید. تنها تغییر نورپردازی در این اتاق خوشمزه هم می تواند حس و حال خوبی را در فضا ایجاد کند.

نوشته های مشابه