اخبار شرکت

خرید صندلی اداری و رعایت نکات هنگام تست آن ها

خرید صندلی اداری و رعایت نکات هنگام تست آن ها

توجه به شرایط فیزیکی خریدار قبل از خرید صندلی اداری

خرید صندلی اداری

اگر شرایط فیزیکی مناسبی ندارید و از کمر درد یا آرتروز و دیسک کمر و گردن رنج می­برید، موقع تست صندلی اداری، حتما باید از ویژگی هایی که یک صندلی ارگونومیک به همراه دارد، مطلع و آگاه باشید و بتوانید آن را تشخیص دهید.

برای مثال پشت صندلی باید بتواند قوس کمر را پوشش دهد. در صورتی که پشت صندلی گود است از خرید آن پرهیز کنید که باعث بدتر شدن وضعیت سلامتی شما می­شود. همچنین صندلی هایی که نمی­توانند کمر شما را کامل پوشش دهد یا تکیه گاهی برای گردن شما باشد را از لیست خرید خود خارج کنید. اگر به زانو درد مبتلا هستید، بهتر است از صندلی های آرگونومیک نیلینگ استفاده کنید که برای این منظور طراحی شده است.

تعیین کردن نوع استفاده از صندلی قبل از خرید صندلی اداری

نوع صندلی به هنگام خرید صندلی اداری بسیار مهم است. اگر قصد دارید در شرکت اداری خود  به طور مداوم از یک صندلی استفاده کنید، باید بدانید که نوع صندلی مناسب شما صندلی 24 ساعته است  اگر یک مدیر هستید حتما انواع صندلی های مدیریتی را تست کنید و صندلی که حس می­کنید مناسب موقعیت و شان شما است، انتخاب کنید. گاهی اوقات حتی در بین صندلی های موجود مدیریتی، مدیران شرکت نمی­توانند صندلی مورد نظر خود را پیدا کنند. اگر مدیر نیستید نیازی به خرید صندلی مدیریتی نخواهید داشت زیرا هزینه بالایی دارند. به جای آن یک صندلی اداری به صرفه تهیه کنید.

 

خرید صندلی اداری متناسب با اندام متقاضی

اگر فرد درشت اندام یا قد بلندی هستید باید به دنبال فروشگاه هایی باشید که صندلی های مناسب شما را ارائه می­دهند. سعی نکنید به اجبار اقدام به خرید صندلی اداری­ کنید که به بزور در آن جای می­گیرید. اصلاً لازم نیست نگران این موضوع باشید. چرا که انواع مختلف صندلی های بزرگ، با پشت صندلی و جک بلند، برای شرایط فیزیکی اشخاصی چون شما طراحی شده است. تست صندلی اداری های بزرگ به شما کمک خواهد کرد، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  خرید صندلی اداری

 

راحتی صندلی به هنگام تست صندلی اداری

حتی اگر یک صندلی تمام استانداردهای مورد نظر شما را داشته باشد و طراحی آن دقیقا متناسب با اندام شما باشد اما باز هم هنگامی که برای تست کردن صندلی روی آن می­نشینید احساس راحتی نمی­کنید، حال به هر دلیلی، این صندلی ارزش خرید کردن نخواهد داشت. هنگامی که روی یک صندلی می­نشینید، باید احساس کنید خستگی از تن شما در می­رود و با آن احساس راحتی دارید.

 

در نظر گرفتن ارتفاع و جک صندلی به هنگام تست صندلی اداری

ارتفاع یک صندلی گزینه ای بسیار مهم در هنگام خرید می­باشد که باید موقع تست یک صندلی به آن توجه شود. افراد حتما باید متناسب با میزان قد خود یک صندلی را انتخاب کنند. وقتی یک نفر روی صندلی می­نشیند، کف پاهای او باید حتما روی زمین قرار بگیرد و در هوا معلق نباشد که در غیر این صورت سبب آسیب و ناراحتی در زانو ها، ساق و کف پای فرد خواهد شد.

یک جک صندلی در اندازه های مختلف 8، 10، 12، 22 سانتی متر تولید می­شود. زمانی که قصد دارید یک صندلی را تست کنید باید بدانید چه جکی برای قد شما مناسب است. برای مثال اگر قد شما بلند است و برای استفاده از یک صندلی با جک 10 سانتی متر باید آن را بالاتر ببرید یا اینکه در پایین ترین حالت یک صندلی با جک 10 سانتی مجبورید زیرپایه خریداری کنید این صندلی مناسب شما نمی­باشد.

زیر پایه صندلی

این نکته را باید حتماً در نظر بگیرید که یک صندلی با هر جکی، فقط زمانی که در پایین ترین حالت خود متناسب با قد شما است، ارزش خرید دارد. اگر صندلی کوتاه تری تهیه کنید و مجبور باشید آن را بالا ببرید خیلی زود تر از آنچه فکر کنید احتمال فشار و به دنبال آن خرابی جک صندلی بوجود خواهد آمد. اگر روی یک صندلی با جک 10 سانتی متر در پایین ترین حالت خود نشسته اید و هنوز پاهایتان به زمین نرسیده است، بهتر است یک جک 8 سانتی متری برای آن صندلی تهیه کنید. در سخت ترین شرایط که خرید صندلی با جک 8 سانتی برای شما میسر نباشد، می­توانید از یک زیرپایه برای قرار دادن پاهایتان روی آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط  تاثیرات روحی و روانی صندلی اداری بر کارمندان

هرچند از جک‌های آلمانی در ساخت صندلی‌های مدیریتی و سنگین استفاده می‌شود و معمولاً در صندلی‌های عادی از این نوع جک استفاده نمی‌کنند. امروزه در بازار پیدا کردن جک های آلمانی و حتی تایوانی امری محال است و اکثر آنها چینی هستند. اما اگر پیدا کردید بدانید خیلی خوش شانس بوده ­اید. آن را از دست ندهید. چرا که هرچند استفاده از جک های چینی در صندلی اداری به صرفه هستند و هزینه نهایی را کاهش می­دهند اما میزان کیفیت و دوام آن ها از اجناس آلمانی و تایوانی کمتر است.

 

توجه به دسته ها به هنگام تست صندلی اداری

دسته های صندلی باید به گونه ای باشد که بتواند دست ها را هم راستا با میز کار شما قرار دهد. پوشش یا روکش دسته صندلی اگر قابلیت جدا سازی و شستشو داشته باشد، خیلی بهتر خواهد بود. تمیز کردن دسته های بدون پوشش کاری آسان است اما تکیه گاهی راحت و مناسب برای دست های شما نخواهند بود. دسته های صندلی به منظور کاهش فشار از روی شانه، کتف و بازوهای بدن انسان طراحی شده ­اند. بهترین دسته های صندلی، آن­هایی هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع، متناسب با اندازه طول دستان شما را دارند. قطعاً کسانی که دست های بلندتری دارند نمی­توانند از همان دسته هایی استفاده کنند که افراد کوتاه قد استفاده می­کنند.

 

در نظر گرفتن وزن صندلی به هنگام خرید صندلی اداری

وزن صندلی در هنگام خرید عنصری مهم در نظر گرفته می¬شود. هر چقدر وزن یک صندلی با وجود محکم بودن، سبک تر باشد، گزینه ای بهتر برای خرید صندلی اداری خواهد بود. صندلی های سنگین وزن نه تنها برای جابجایی و تغییر دکوراسیون اذیت کننده هستند، بلکه ممکن است برای مکان هایی که استاندارد میزان وزن تعیین شده برای جلوگیری از فشار به کف محیط و مصالح دارند، مناسب نباشند.

مطلب مرتبط  لزوم استفاده از مبل اداری راحتی

توجه به ابعاد صندلی به هنگام خرید صندلی اداری

ابعاد صندلی مورد نظر از جمله عرض، طول و ارتفاع به هنگام تست صندلی اداری باید مورد توجه قرار بگیرد. آگاه باشید که آیا این صندلی برای میز شما مناسب است یا خیر. آیا این صندلی می­تواند براحتی زیر میز قرار بگیرد؟ آیا این صندلی می ­تواند از چهارچوب در اتاق شما عبور کند؟ قبل از خرید صندلی اداری، باید تمام این موارد در جایی یادداشت شده و آن را به همراه خود ببرید.

 

در نظر گرفتن پایه ها به هنگام تست صندلی اداری

پایه های صندلی مورد نظرتان، پایه های چرخان هستند یا ثابت؟ باید به پایه های صندلی دقت کنید که جنس این پایه ها چیست و آیا توانایی تحمل وزن شما را در بلند مدت خواهند داشت یا خیر؟ پایه های فولادی از استحکام بالایی برخوردار هستند اما وزن بالایی دارند و به هنگام استفاده راحت نخواهند بود. عموماً چرخ های صندلی از جنس آلومینیوم طراحی می­شوند. زیرا وزن سبک تری نسبت به فولاد دارند و براحتی قابل حرکت هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *