اخبار شرکت

نقش کیفیت صندلی های اداری و بازدهی کارمندان

نقش کیفیت صندلی های اداری و بازدهی کارمندان

خرید صندلی اداری همواره یکی از مواردی بوده است که ذهن کارپردازان و مسئولان مالی ادارت را به خود مشغول کرده است. فارغ از مسئله هزینه هایی که باید برای تهیه یک صندلی در نظر گرفته شود بسیاری از عوامل در خرید صندلی اداری و انتخاب آن نقش موثری دارند. با این وجود اغلب مواردی که در انتخاب  یک صندلی می توانند نقش بارزی ایفا کنند و به کیفیت یک صندلی مربوط می شوند می توانند از بسیاری جهات بر روحیه و بازدهی کارکنان در محیط ادرای نیز تاثیر مثبت و منفی بگذارند.

به عبارتی دیگر زمانی که یک کارمند روی صندلی خودش احساس ناراحتی کند غیر از نارضایتی وی همچنین ممکن است عدم برخورداری از یک صندلی اداری راحت موجب عدم تمرکز مناسب بر وظایف محول شده در طول ساعات کاری بازدهی مفیدی نداشته باشد. این قضیه تنها معطوف به خرید صندلی اداری نبوده بلکه هر یک از اموال اداری می تواند در صورت معیوب بودن یا بی کیفیت بودن تبعات نامناسبی را برای کارمندان در پی داشته باشد.

در این مطلب سعی کرده ایم که به شما ثابت کنیم تا چه اندازه کیفیت صندلی های اداری می تواند بر کارایی کارکنان اداری موثر باشد. چنانچه می خواهید در زمینه خرید صندلی اداری و تاثیر آن بر نوع کارایی کارمندان بیشتر بدانید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

خرید صندلی اداری و رابطه آن با  بازدهی مطلوب کارمندان

خرید صندلی اداری باید با توجه به معیارها و ملاک های مشخصی صورت گیرد. در نظر داشته باشید که تحولات چشمگیری در عرصه ارائه سرویس های مختلف در محیط های کاری به وجود آمده است. از همین رو لازم است تا کارمندان نیز خودشان را به سرعت خودشان را با این تحولات پیش آمده وفق دهند. کارمندان بهترین استفاده را از مدت زمانی که در محیط اداره در اختیار دارند به عمل آورند. در این شرایط غیر از عوامل محیطی و روانی نباید جزئی ترین مواردی را که موجبات این دغدغه ها و عدم تمرکز را فراهم می آورند نادیده بگیریم. استفاده از صندلی اداری راحت نیز یکی از مواردی است که در این زمینه می تواند نقش انکار ناپذیری داشته باشد. شاید در نگاه اول و به اصطلاح نگاه صرفه نگر صرفا خرید صندلی اداری قضیه را حل کند.

مطلب مرتبط  یک صندلی اداری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

ولی زمانی که ما این گزینه را به خرید صندلی اداری با کیفیت تغییر دهیم خواهیم دید که بین این دو تفاوت های بارزی وجود دارد که قطعا می تواند به تدریج موجب کاهش بازدهی کارمندان شود. بر اساس تحقیقات منتشر شده در واقع 40 در صد از انرژی ما در محیط های اداری برای رفع موانع و مشکلات نامطلوب صرف می شود یعنی عملا ما در نهایت قادر خواهیم بود فقط 60 درصد بازدهی را از کارمندان یک اداره با در نظر گرفتن شرایط نامطلوب اداری انتظار داشته باشیم که اصلا چیز جالبی نیست. در حالی که اگر ما بتوانیم به ایجاد نظم و طراحی  چیدمان اداری مناسب و خرید صندلی اداری با کیفیت بپردازیم بخش بزرگی از این مشکلات عملاً رفع خواهد شد.

 

خرید صندلی اداری مناسب یعنی ترغیب کارمند به تحرک بیشتر

بله، درست است؛ خرید صندلی اداری در شرایطی که دارای استانداردهای مناسب باشد در واقع  از یک سو موجب انگیزه و نشاط بیشتر و از سوی دیگر تحرک بیشتر کارکنان خواهد شد. اگر فکر می کنید یک صندلی اداری راحت صرفا برای نشستن و تکیه دادن است باید بگوییم این تصورتان را باید اصلاح کنید. صندلی اداری که با معیارها و موازین کار در محیط های اداری مدرن همسو باشد قطعا می تواند موجب شادابی و پویایی بیشتر کارمند و به تبع آن محیط کار شود. صندلی های ارگونومیک به کاربر این امکان را می دهند تا به طور ثابت و یکنواخت روی آنها نماند.

بلکه در واقع موجب تغییرات پیوسته در حالت های نشستن و در نتیجه عدم کسالت و خواب آلودگی در کارمندان می شود. همچنین استفاده از صندلی اداری مناسب موجب می شود تا حدود 30 درصد در انرژی کارکنان صرفه جویی شود و آنها بتوانند این انرژی را در جاهای دیگری صرف نمایند که در نوع خود بی نظیر است.

مطلب مرتبط  انواع مکانیزم های صندلی اداری

خرید صندلی اداری به تنهایی کافی نیست

آری، خرید صندلی اداری ولو در صورتی که از بهترین برندها و کیفیت های ستودنی انجام گیرد اگر طرز نشستن فرد صحیح نباشد قادر نخواهد بود این معایب را برطرف کند. در واقع شما از یک صندلی نباید انتظار داشته باشید که برای شما کار درمان ستون فقرات و مشکلات ناشی از نشستن غیر اصولی را نیز انجام دهد. از طرفی برای ایجاد تمرکز و در نتیجه بازدهی بیشتر در محیط های اداری باید از موانع بیرونی که می توانند موجب عدم تمرکز و به اصطلاح حواس پرتی در کار شوند پیشگیری کرد.

اگر قرار باشد کارمند هر بار نگران این نکته باشد که صندلی او تحمل وزن بالای وی را نداشته یا فاقد انعطاف لازم باشد و به خستگی بیشتر او منجر شود حاصل کار ثمر بخش نخواهد بود. این نکته زمانی بیشتر آشکار خواهد شد که در طول یک روز این موارد بارها تکرار شود  و در این صورت می توان پیش بینی کرد که بازدهی کارکنان کاهش یابد. البته همانطور که اشاره کردیم طرز صحیح نشستن هم می تواند در رفع برخی موانع به شما یاری برساند. نکاتی از قبیل نشستن با زاویه 90 درجه و قرار دادن بالشتک در گودی یا فرورفتگی صندلی و طرز قرار دادن صحیح دست ها و پاها نیز می تواند به رفع مشکلات ناشی از نشستن روی این صندلی ها کمک کند.

 

خرید صندلی اداری با کیفیت و رابطه آن با پویایی محیط کار

خرید صندلی اداری با بازدهی کارکنان رابطه مستقیمی دارد. در خرید یک صندلی لازم است تا موقعیت کارمند و شرایط جسمی او نیز در نظر گرفته شود. مشخصاتی از قبیل  وزن و قد و نیز آپشن هایی که صندلی های مدرن اداری دارند می توانند به کارمندان در محیط های اداری احساس راحتی بیشتری ببخشند. البته کارآیی هر صندلی را باید در نظر گرفت یعنی اینطور نباشد که از صندلی مدیریتی به عنوان صندلی کارمند یا از صندلی کنفرانس برای کارکنان استفاده شود. بازدهی کارکنان به تامین نیازهای محیط کار از قبیل اثاثیه و ابزار مناسب بستگی دارد و صندلی اداری نیز یکی از این موارد مهم به شمار می رود.

مطلب مرتبط  خرید صندلی اداری و رعایت نکات هنگام تست آن ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *