راهنمای خرید

راهنمای جامع خرید صندلی اداری

به طور معمول بخش بزرگی از زندگی او بر روی یک صندلی اداری سپری می شود. همین مورد را می توان در مورد دفاتر خانگی گفت برخی از مردم بیشتر وقت خود را در مقابل رایانه می گذرانند حتی بیشتر از خوابیدن. پس خرید صندلی اداری هم برای دفاتر اداری و هم برای خانه یک امر ضروری است. تحقیقات زیادی انجام شده است که صندلی اداری ارگونومیک باعث افزایش بهره‌ وری کار کارمندان می شود. از طرف دیگر یک صندلی اداری بد می تواند منجر به آسیب به کمر و پا شود که همگی باعث از دست رفتن وقت در محل کار می شوند بنابراین مهم است که برای خرید صندلی های اداری ارگونومیک سلامت کارمندان را ضمانت کنید. در نهایت می توان گفت پیدا کردن یک صندلی مناسب که راحت باشد و به کارمندان آسیب نرساند مهم است. در ادامه مطلب با ما همراه باشسد و از نکات  خرید صندلی اداری آگاه شوید.

خرید صندلی اداری

به دنبال چه چیزی از یک صندلی اداری باید بود

صندلی های اداری بخشی از دکوراسیون هر دفتر هستند در نتیجه در طراحی صندلی های اداری بیشتر از هر چیز دیگری باید دقت شود.

پشتی صندلی های اداری (Lumbar Support): یک صندلی اداری خوب باید دارای یک پشتی خوب باشد برخی از صندلی های اداری ارگونومیک دارای پشتی قابل تنظیم هستند که باعث می شود فشار کمتری بر روی کمر وارد شود.

قابلیت تنظیم: تقریباً تمام صندلی های اداری دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و دسته هستند اما فقط اینها مهمترین تنظیماتی نیستند که باید هنگام خرید صندلی اداری به دنبال آن باشید بهترین صندلی های اداری حداقل دارای ۵ و بعضی دیگر دارای ۱۴حالت تنظیم هستند. از ویژگی های قابل تنظیم در این صندلی ها  می توان به ارتفاع پشتی و دسته صندلی، زاویه صندلی و تکیه گاه آن اشاره کرد. برخی از پایه های  صندلی های اداری با یک دکمه و بعضی دیگر با یک کنترل دستی همانند پمپ دستی کنترل می شوند.

مطلب مرتبط  میز آرایش و تفاوت آن با دراور

پایه چرخ: تقریباً تمام صندلی های اداری دارای پایه چرخ هستند اما اگر زمین فرش یا موکت باشد لازم است یک صندلی با چرخ های مخصوص فرش خریداری شود. حرکت دادن راحت صندلی بسیار مهم است.

پایه چرخان: همه صندلی های اداری باید آزادانه بچرخند تا امکان دسترسی آسان به قسمت های مختلف میز فراهم شود.

جنس پارچه صندلی: جنس پارچه صندلی باید قابل تنفس باشد تا صندلی بعد از ساعت ها نشستن بر روی آن عرق نکند.

خرید صندلی اداری

چرا یک صندلی خوب مهم است؟

علاوه بر پیشگیری از آسیب کمر داشتن صندلی اداری مناسب مزایای بسیار دیگری نیز دارد. یک صندلی اداری خوب از خستگی و ناراحتی ناشی از نشستن طولانی مدت جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است كه كاركنانی که بر روی صندلی های راحت نشسته اند بازده کاری بیشتری نسبت به كاركنان دیگر خواهند داشت. در نهایت می توان گفت داشتن صندلی اداری ارگونومیک و راحت تعداد مرخصی های کارمندان را به دلیل آسیب های وارده به کمر کاهش می دهد.

خرید صندلی اداری

خرید صندلی اداری

مدیران دفاتر باید قبل از خرید صندلی آن را امتحان كنند تا از مناسب بودن صندلی برای كارمندان خود مطمئن شوند. بسیاری از شرکت های تولید کننده، صندلی های مختلفی را به دفاتر می‌فرستند تا کارمندان بتوانند بر روی آنها بنشینند و در مورد اینکه کدامیک برایشان مناسب تر است تصمیم بگیرند. خریداران صندلی باید هنگام خرید صندلی های جدید به دنبال این موارد باشند:

تکیه گاه باید قابل تنظیم باشد و از شکل ستون فقرات پیروی کند و از منحنی پشت کمر پشتیبانی کند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب جنس روکش صندلی اداری

پاها باید به راحتی بر روی زمین قرار بگیرند. در غیر این صورت ارتفاع صندلی باید تنظیم و یا یک زیر پایی اضافه شود.

دسته ها باید نزدیک بدن باشند و اجازه دهند شانه استراحت کند.

ارتفاع دسته باید قابل تنظیم و مطابق با ارتفاع میز باشد این کار مانع از فشار به شانه ‌ها خواهد شد.

در حالت نشسته رو به جلو مرکز صفحه نمایش کامپیوتر چیزی است که باید دیده شود.

نوشته های مشابه