اخبار شرکت

تاثیرات روحی و روانی صندلی اداری بر کارمندان

تاثیرات روحی و روانی صندلی اداری بر کارمندان

خرید صندلی اداری در واقع باید منطبق بر اصول و معیارهای خاصی باشد. به عبارتی دیگر زمانی که شما تصمیم می گیرید تا نسبت به خرید صندلی اداری اقدام کنید ابتدا لازم است تا غیر از جنبه های کیفی از تبعات روحی و روانی آن نیز در محیط کار اطلاع پیدا کنید. از نظر روانی شکیل بودن یا طرح های مناسب و ارگونومیک در کنار رنگ بندی زیبا یکی از مواردی است که می تواند سلامت روانی و به تبع آن بهداشت روحی کارمندان را متاثر سازد.

از سوی دیگر زمانی که می گوییم خرید صندلی اداری باید  منطقی  بوده و با رعایت برخی نکات در زمینه سلامت روحی و روانی فرد باشد یعنی با این کار ارزش گذاری را در محیط کار ترویج می کنیم. یعنی با خرید صندلی اداری فرهنگ احترام و پایبندی کارمندان به قوانین شرکت را نیز به آنان یادآوری می کنیم. زمانی که صندلی های اداری مستهلک و به نوعی از رده خارج شده اند بازگرداندن آنها به محیط کار و استفاده مجدد از آنها به خصوص در شرایطی که قابلیت تعمیر نداشته باشند می تواند اثرات نامناسبی را حتی از نظر سطح بازدهی کارمندان بر جای بگذارد. با ما باشید تا در زمینه نتایج خرید صندلی اداری و تاثیرات روحی و روانی آن اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

خرید صندلی اداری و تاثیر دکوراسیون بر آن

خرید صندلی اداری به همان اندازه که می تواند تصمیمی منطقی و سنجیده باشد از یک سو هم می تواند با انتخاب های ناشیانه کار را برای شما دشوار کند و اثرات نامطلوبی را در محیط کار برای کارکنان بر جای بگذارد. از نظر اصول دکوراسیون مدرن اداری شلوغی و بی نظمی محیط جایی ندارد  و همه چیز در نهایت نظم و انسجام معنی و به اصطلاح همترازی پیدا می کند. این هارمونی و ترکیب اجسام و تلفیق اشیاء و رنگ ها مستلزم شناخت محیط اداری است. بدین معنی که تا زمانی که شما قادر نباشید با محیط مورد نظر و چیدمان آن آشنایی پیدا کنید نمی توانید در خرید صندلی اداری مناسب نیز موفق باشید.

مطلب مرتبط  انتخاب بهترین رنگ صندلی اداری برای محیط کار

از نظر بهداشت روحی و روانی به همان نسبت که کیفیت یک صندلی از نظر فنی می تواند مهم باشد رضایتمندی کارکنان نیز در این انتخاب می تواند موثر باشد. به تعبیری دیگر شما می توانید در زمینه انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب با کارمندان خود صحبت کنید و نظرات آنان را در این زمینه جویا شوید. این کار از دو جنبه می تواند حائز اهمیت باشد. نخست اینکه شما با این کار به خواسته های کارمندان خودتان احترام  گذاشته اید و دوم با در نظر گرفتن خلقیات و روحیات کارمندان در محیط کار راه را برای شکوفایی و بهره وری بیشتر آنان و تحقق اهداف اداری باز کرده اید.

خرید صندلی اداری و تاثیر دکوراسیون بر آن

 

خرید صندلی اداری یا صندلی ارگونومیک

خرید صندلی اداری که مطابق موازین و استانداردهای محیط اداری طراحی شده باشند نخستین گزینه ای است که شما باید به عنوان خریدار به آن بیندیشید. نشستن طولانی مدت یک کارمند بیش از 6 ساعت و نیم در طول یک روز می تواند به او این حس را القا کند به تدریج غیر از از دست رفتن سلامتی همچنین از نظر روحی نیز مشکلاتی را برای او به وجود می آورد. زمانی که صندلی انتخابی ما مناسب نبوده و هر لحظه امکان بروز مشکلاتی برای کارمند وجود داشته و سلامت وی در معرض خطر باشد طبیعتا نمی توان انتظار داشت که از نظر سلامت روانی نیز فرد دچار آسیب نشود.

صندلی ارگونومیک غیر از زیبایی و ویژگی های فنی منحصر به فردی که دارد همچنین می تواند سلامت جسمی کارکنان را نیز به دلیل حس تعادل و انعطاف مناسب در حالت های مختلف تا حدودی تامین نماید. صندلی های غیر استاندارد خستگی و حس تکراری شدن را برای فرد ایجاد می کنند که طبیعتا در دراز مدت می تواند اثرات روانی مخربی را نیز برای فرد در پی داشته باشد.

مطلب مرتبط  خرید صندلی اداری و رعایت نکات هنگام تست آن ها

نتایج علمی در خصوص خرید صندلی اداری مناسب

خرید صندلی اداری زمانی که حاصل یک تصمیم منطقی و با در نظر گرفتن شرایط کارکنان و نکاتی که اشاره شد صورت گیرد می تواند تصویر مطلوبی را از مدیران  ارائه دهد. بر اساس تحقیقاتی که در بین حدود 5000 نفر از کارکنان صورت گرفته است دستاوردهای جدیدی را در این زمینه آکشار کرده است. این کارکنان روزانه بیش از شش ساعت و نیم روی صندلی اداری نشسته و مشغول کار بوده اند. بر اساس این تحقیقات بیش از 80 درصد این افراد ادعا کرده اند که با نشستن طولانی مدت روی انواع صندلی اداری غیر استاندارد دچار بیماری ها و عوارض نامطلوبی در ناحیه کمر یا سایر اعضای بدن شده اند.

تخفیف

همچنین این تحقیقات این نکته را نیز به اثبات رسانده است که کارکنانی که روی صندلی های خودشان از هر نظر احساس راحتی نمی کنند دچار احساس بیگانگی با کارفرمایان و مدیران خودشان شده اند. در نتیجه صندلی اداری نامناسب به همان اندازه که می تواند سلامت جسمی کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد می تواند انگیزه های شغلی و کارآمدی فرد را نیز کاهش دهد. حس مسئولیت پذیری و غیر مفید بودن نیز از جمله مواردی است که انتخاب ها و خرید صندلی  اداری نامناسب می تواند در محیط کاری و بین کارکنان ایجاد شود.

در واقع مشکلات جسمی از قبیل فشار در ناحیه کمر به هنگام نشستن، قوز کردن یا حتی فشار به بینایی کارکنان در نهایت منجر به عدم تعادل در بهداشت روحی فرد و عوارض ناخواسته ای در این زمینه شود.

مطلب مرتبط  خرید صندلی اداری مناسب برنامه نویسان

خرید صندلی اداری و یک واقعیت

شاید از نظر شما صرف هزینه برای خرید صندلی اداری مناسب چندان توجیه پذیر نیست ولی توصیه می کنیم دورنمای شغلی کارکنان و مجموعه خودتان را تصور کنید. در شرایطی که بهداشت روحی کارکنان و دستیابی به بازدهی مناسب در چشم انداز شرکت یا اداره شما نقش لازم الاجرا و غیر قابل انکاری دارد لازم است تا خواسته های کارکنان از جمله در خرید انواع صندلی اداری نیز در نظر گرفته شود. انتخاب و تهیه صندلی اداری استاندارد و دارای کیفیت لازم همچنان که می تواند محیط اداری شما را متحول سازد همچنین می تواند به بهره وری نیز منجر شود و محیطی پویا و کارآمد را برای شما به ارمغان بیاورد.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *