اتاق خواب

ایده هایی برای دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

به همین علت طراحی صحیح آن بسیار مهم است. استفاده از اشیای زیبا و هماهنگ با روحیه شما و چینش صحیح آنها موجب آرامش روحیتان خواهد شد. در ادامه ایده‌ هایی متفاوت برای دکوراسیون متفاوت اتاق خواب ارائه می‌شود.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

پاتختی

پاتختی‌ ها استفاده بسیار زیادی دارند. نه‌ تنها از کشو‌ها و قفسه‌ های آن می‌ توان استفاده‌ زیادی کرد بلکه به علت نزدیکی به تخت دسترسی به آن راحت است و شما می‌ توانید وسایل موردنیاز مانند کتابی که می‌خوانید، عینک یا یک لیوان آب را بر روی آن قرار دهید تا هنگامی‌ که روی تخت دراز کشیده‌ اید به‌ راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین وجود یک میز کوچک در کنار تخت بزرگ تضادی زیبا به وجود می‌ آورد که موجب تناسب بیشتر وسایل داخل اتاق می‌شود. اما تنها همین کافی نیست. شما می‌توانید با قرار دادن تابلو‌های کوچک و زیبا بر روی پاتختی به زیبایی آن بیفزاید. استفاده از یک گلدان با گل‌ های طبیعی موجب نشاط بیشتر فضا می‌شود. چراغ‌ خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با قرار دادن یک چراغ‌ خواب می‌توانید نور کافی جهت مطالعه را فراهم کنید.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

راه‌ راه ساحلی برای دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

یکی از طرح‌ های جذاب و پرنشاط برای داشتن یک دکوراسیون متفاوت اتاق خواب و اتاقی نزدیک به سبک دریایی با استفاده از روتختی و بالش‌ های طرح ساحلی به وجود می‌ آید. راه‌راه‌ های سفید و آبی در رو‌تختی و چند شی با رنگ‌ های متضاد و گرم مانند یک چراغ‌ خواب قرمز رنگ فضایی مدرن و شیک ایجاد می‌کنند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

طرح در طرح

استفاده از انواع وسایل با شکل‌ های چاپ شده بر روی آنها در کنار دیوارهای طرحدار با رنگ‌ هایی هماهنگ و روشن نه‌ تنها موجب هرج‌ و مرج بیخود نمی‌شود بلکه اتاقی متفاوت و جذاب ایجاد می‌کند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

رنگ و نقش بر دیوار

از اعجاز رنگ و طرح بر دیوار غافل نشوید. لازم نیست همه اتاق را رنگی کنید. می توانید فقط یک دیوار را که معمولا دیوار بالای تخت است با سلیقه خودتان به رنگ های خاص در آورید یا از کاغذدیواری هایی که با طرح های متنوع و بسیار متفاوت در بازار موجود است برای تزیین آن استفاده کنید. استفاده از کاغذدیواری زمانی بهترین کاربرد را دارد که بخواهید روی سبک خاصی مثل مدرن، روستیک یا کلاسیک تأکید ویژه داشته باشید. طرح های مربوط به این سبک ها در کاغذدیواری یا رنگ هایی که معمولا در آن سبک به کار می روند نقش بزرگی در نمایش آن سبک در اتاق شما ایفا خواهد کرد.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

هماهنگ کردن چندین وسیله

استفاده از تعدادی تابلو بر روی دیوار می‌ تواند دیوار ساده و خسته‌ کننده سفید را تزیین کند. می‌ توانید بورد قدیمی تخت از مد افتاده را با ملافه سفیدی بپوشانید تا با دیوار سفید و تابلوها هماهنگ شود. لازم نیست همیشه کوسن‌ ها را با ملافه‌ ها و روتختی ست کنید می‌ توانید از طرح یا رنگ تابلوهای بالای تخت برای کوسن‌ هایتان استفاده کنید.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

چراغ‌ های آویزان

نور اتاق‌ خواب الزاماً نباید از آباژورهای رومیزی تأمین شود. برای داشتن دکوراسیون متفاوت اتاق خواب چراغ‌ های آویزان با کلاهک‌ های بزرگ در دو سمت تخت علاوه بر باز کردن فضای روی میز برای قرار دادن وسایل دیگر توازن و زیبایی را بیشتر می‌ کنند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

خطوط منظم

مجموعه‌ ای از تصاویر چاپ شده با خطوط یکسان به اتاق نظم می‌دهند. استفاده از سرتخت یا تزییناتی با طرح چرم مصنوعی در اتاقی با سبک کلاسیک عنصری شگفت‌ انگیز محسوب می‌شود.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

کمدهای دیواری در دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

از همه فضای اتاق استفاده کنید. کمدهای دیواری و قفسه‌ های کتابی که خودتان نیز می‌توانید اضافه کنید محل مناسبی برای وسایل و کتاب‌ هایتان هستند. کشوهای زیر تخت و قفسه‌ ها محل مناسبی برای کیف‌ ها، چمدان‌ ها و هر وسیله‌ ای که اتاق را به‌ هم‌ ریخته و نامرتب می‌سازد هستند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

خاکستری با طرح و بافت

با رنگ‌ های سرد و جزئیات نامحسوس جادو کنید. کاغذدیواری‌ های با بافت خطوط افقی و رنگ‌ های اقیانوسی مانند آبی و خاکستری فضای اتاق را آرامش‌ بخش می‌ کنند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

چوب‌ های پوسیده

دیوار خالی و ساده خود را با دستسازهای خود تغییر دهید. دیوار پشت تخت را با چوب‌ های قدیمی بپوشانید. در کنار بالش‌ ها و ملافه‌ های طرحدار این چوب‌ ها نو به نظر خواهند رسید. علاوه بر این استفاده مجدد از تخته چوب‌ های قدیمی باعث صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و کاهش آسیب به محیط‌زیست می‌شوند.

مطلب مرتبط  چگونه اتاقی دلچسب و مناسب کودک درست کنیم؟

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

جاداروآرامش‌ بخش

تصویر این خانه ثابت می‌ کند که استفاده از جزئیات سنتی و روستایی می‌ تواند فضای صمیمی و آرامش‌ بخشی ایجاد کند. قرار دادن یک قالیچه سبک سنتی و پایه‌ های فلزی که خودتان نیز می‌ توانید رنگشان را عوض کنید یک صندوق قدیمی را به میزی زیبا تبدیل می‌کند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

لایه‌ های پارچه‌ ای بیشتر

راز مجلل و زیباتر ساختن یک تخت بسیار ساده است، کافی است لایه‌های بیشتری از پارچه‌ها و رواندازها را به کار ببرید. از استفاده از رواندازها و کوسن‌ هایی با طرح و بافت متفاوت نترسید. در این اتاق کوچک باز هم رنگ‌ های خنثی طوسی، سفید و فیلی ایجادگر آرامش هستند.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

رنگ قرمز برای دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

برای جلوگیری از یکنواختی و خسته‌ کننده شدن اتاق‌ خوابی با رنگ‌ های هماهنگ خنثی استفاده از یک وسیله با رنگی کاملاً متفاوت ایده خوبی است. کوسنی با رنگ قرمز گوجه‌ ای در میان بالش‌ های دیگر تضاد بین طیف‌ های آبی را بیشتر نشان خواهد داد.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

رواندازهای رنگارنگ

روتختی‌ ها و رواندازها علاوه بر گرم نگه داشتن بدن در هنگام خواب سهم بزرگی نیز در دکوراسیون اتاق‌خواب دارند. در فصل‌های سرد استفاده از آنها صمیمیت و گرما را به اتاق‌ خوابتان می‌آورد و در فصل‌ های گرم‌ تر آویزان کردن رواندازهای رنگارنگ بلااستفاده از دیوار نمای زیبایی ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون متفاوت اتاق خواب

کاربرد متفاوت یک وسیله

حتماً لازم نیست که برای تخت خود میزهای پاتختی هماهنگ بخرید. ابتکار به خرج دهید و سری به اتاق‌ های دیگر بزنید شاید یک میز پایه‌دار، میزی با چندین طبقه و یا حتی یک میز تلفن در کنار تخت شما کاربرد بهتری پیدا کند. می‌ توانید با اضافه کردن یک گلدان، رومیزی، کتاب‌ های مورد علاقه و یا حتی جعبه زیورآلاتتان کاربردی دیگر به پاتختی جدیدتان بدهید.