اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی

رنگ‌ها، روتختی، آیینه ‌ها، اشیای تزئینی و خلاصه بسیاری از جزئیات کوچک برای ما پر از اهمیت است. معمولا به ‌دنبال این هستیم که برای خودمان فضایی را مهیا کنیم که بتوان در آن غرق رویا شد. ما دخترها رویاپردازی را دوست داریم. با تغییر سن بسیاری از سلایق نیز عوض می ‌شوند اما برخی نکات در دکوراسیون اتاق خواب برای بیشتر دخترها همیشه ثابت می ‌ماند. پس اگر شما هم دختری دارید که به ‌فکر یک اتاق خواب دخترانه رویایی برای او هستید در ادامه‌ این مطلب با من همراه باشید.

اتاق خواب دخترانه رویایی

اتاق خواب دخترانه رویایی

برای ما دخترها رنگ‌ ها مهم هستند

البته که وقتی صحبت از هر چیز دخترانه‌ ای باشد بلافاصله افکار ما به سمت رنگ ‌های صورتی و بنفش می ‌رود. اتاق‌ خواب هم از این موضوع مستثنا نیست. منکر این موضوع نمی ‌شوم که در سنین مختلف خیلی از ما دخترها علاقه‌ زیادی به این دو رنگ داریم. چرا که این رنگ ‌ها بسیار لطیف و رویایی هستند. اما آنچه که از اهمیت بسیاری برخوردار است محدود نشدن به این دو رنگ است. ما هم مثل بقیه ممکن است از باقی طیف‌ های رنگی لذت ببریم. رنگ‌ های محبوب بعدی بین دخترها معمولا قرمز، نارنجی، سفید و انواع سبزها و آبی روشن است. برای اینکه بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم می ‌توانیم به‌ جز سلیقه به روحیات نیز توجه کنیم. در آخر فرقی نمی ‌کند که چه رنگی به دیوارها باشد همین که تأثیر آن یک فضای لطیف و دل انگیز در اختیار ما بگذارد کافی‌ است.

اتاق خواب دخترانه رویایی

ما دخترها تزئینات دیواری را دوست داریم

ما از خالی بودن دیوارها خوشمان نمی ‌آید. در خلوت‌ ترین اتاق‌ خواب ‌های دخترانه هم حداقل یک یا دو تابلوی دیوارکوب پیدا می ‌شود. بیشترمان دوست داریم که وقتی روی تخت خوابمان دراز کشیده ‌ایم چشممان با دیوارهای پر زرق و برق احاطه شده باشد. به ‌همین دلیل کاغذدیواری‌ هایی که نقش و نگار جذاب و دخترانه دارند، استیکر‌های دیواری و حتی قاب‌ عکس ‌ها و پوستر‌ها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه تنوع این عناصر آنقدر زیاد شده است که هنگام طراحی اتاق خواب به مشکلی برنخواهیم خورد. برای هر سلیقه ‌ای می‌ توانیم مورد مناسبی را پیدا کنیم. البته معمولا در بین دخترها استیکرهای آیینه ‌ای و یا استیکرهایی که به شکل گل یا درخت هستند طرفداران بیشتری دارند. Hoop Art( دیوارکوب) هم یکی از گزینه‌ هایی ا‌ست که می ‌تواند جایگاه خوبی در اتاق‌ خواب‌ دخترانه مخصوصا اتاق خواب نوجوان داشته باشد. می ‌توانیم این Hoop Art ها را از بین انواعی که با پارچه‌ های گلدار درست شده‌ اند و یا پیام‌ های جالبی رویشان گلدوزی شده‌است انتخاب کنیم.

مطلب مرتبط  رنگ ها را چگونه در اتاق خواب به کار ببریم؟

اتاق خواب دخترانه رویایی

ما دخترها آیینه ‌ها را می‌پرستیم

آیینه از باید‌های اتاق خواب هر دختری ا‌ست. مخصوصا وقتی به سنین نوجوانی می ‌رسد. همه‌ ما دخترها از اینکه جلوی آیینه بایستیم و خودمان را تماشا کنیم لذت می ‌بریم. فرقی نمی ‌کند که علایق و سلایقمان در زندگی چه چیزهایی باشد باز هم این کار برای ما از لذت خاصی برخوردار است. همچنین بیشترمان به فضاهایی که روشنایی بیشتری داشته باشند علاقه ‌مندیم. آیینه ‌ها کمک می ‌کنند که با سهولت بیشتری این فضا را در اتاق خوابمان ایجاد کنیم. گاهی ممکن است فکر کنیم که خب آیینه را باید بالای یک میز آرایش نصب کرد و اتاقی که ما در اختیار داریم برای چنین عنصری جای کافی ندارد. این درحالیست که آیینه ‌ها می ‌توانند هرکجای اتاق قرار بگیرند و همچنان کاربرد خود را محفوظ نگاه دارند. پیشنهاد من به ‌عنوان یک دختر این است که آیینه‌ های اتاق خواب دخترانه را با ریسه ‌ها و یا چراغ‌ های کوچک تزئین کنید این کار باعث می‌ شود که هنگام شب فضای رویایی ‌تری در اتاق‌ جاری شود.

اتاق خواب دخترانه رویایی

ما دخترها به ‌دنبال نورهستیم

همانطور که گفتم برای ما دخترها داشتن یک اتاق خواب رویایی و دلربا از همه‌ چیز مهمتر است. نورپردازی در داشتن چنین فضایی تأثیر بسیار زیادی دارد. نورها انرژی خاصی به‌ ما می ‌دهند. هنگام صبح دلمان می‌ خواهد که فضای روشنی داشته باشیم که لبخند به‌ لب ‌هایمان بیاورد و شب‌ هنگام هم به ‌دنبال انواعی از نورپردازی هستیم که رنگ‌ ها و وسایل اتاق‌ خوابمان را طوری نشان دهد که همه ‌چیز دنج‌تر و ملایم‌ تر به‌نظر برسد. در یک اتاق خواب دخترانه می ‌توانیم از انواع مختلف چراغ ‌ها استفاده کنیم. آباژورها و هالوژن ‌ها در ساختن فضایی دنج به‌ ما کمک می ‌کنند. بعضی چراغ‌ های سقفی نیز با طراحی‌ های متفاوتشان باعث می ‌شوند که علاوه بر نورپردازی بهتر جلوه ‌ای تزئینی نیز در اتاق داشته باشیم. علاوه بر اینها چراغ‌ های ریسه ‌ای هم می ‌توانند یکی از بهترین گزینه ‌ها باشند. آنها مخصوصا هنگامی که با آیینه ‌ها و یا پرده‌ها ترکیب می ‌شوند فضایی شاهانه ایجاد می ‌کنند که می ‌تواند‌ آرزوی هر دختری باشد.

مطلب مرتبط  24 راه برای دیزاین میز کنار تخت

اتاق خواب دخترانه رویایی

پرده‌ ها ما دخترها را به ‌وجد می‌آورند

ما دخترها علاقه‌ زیادی هم به پرده ‌ها داریم. شاید تأثیر فیلم‌ های کارتونی که تماشا می ‌کرده‌ ایم و یا هنوز هم می ‌بینیم باشد که باعث می ‌شود پرده ‌ها ما را یاد قصرها و شاهزاده‌ خانم‌ ها بیندازند. ما ترجیح می ‌دهیم که برای پنجره ‌های اتاق خوابمان از پرده‌ هایی استفاده کنیم که پارچه‌ های به‌ اصطلاح خنک‌ تری دارند. وقتی به آنها نگاه می‌ کنیم انگار که در یک بعد از ظهر بهاری در باغی قدم می ‌زنیم و به ‌طبع روحمان تازه می ‌شود. البته برای ما پرده فقط مختص به پنجره نیست. ما دلمان می‌ خواهد که پرده ‌ها فضای اتاق را پر کنند. مخصوصا از نصب کردن آنها بالای تخت لذت خاصی می ‌بریم. این‌ کار در رویاپردازی‌ هایمان به ما کمک  و حس و حال دلپذیرتری را در ما ایجاد می ‌کند. برای پرده‌ های بالای تخت بهتر است که جنس ‌های نازکی مثل تور را استفاده کنیم. آنها مخصوصا هنگامی که با نورپردازی اتاق تلفیق می ‌شوند فضای اتاق خواب را تبدیل به صفحه ‌ای از یک قصه شاه پریان می ‌کنند.

اتاق خواب دخترانه رویایی

تختخواب مورد علاقه‌ ما دخترها کدام است؟

معمولا قاعده‌ خاصی برای انتخاب تختخواب دخترانه وجود ندارد. هر نوع تختخواب و لوازم جانبی‌ اش مثل کمد، میز تحریر و دراور می ‌تواند با استفاده از رنگ ‌های مختلف، رو تختی‌ ها و دیگر عناصر تبدیل به یک ست کاملا دخترانه شود. اما به‌هر حال بعضی از مدل‌ ها می ‌توانند محبوبیت بیشتری در بین ما داشته باشند. تختخواب‌ های سبک انگلیسی مخصوصا رنگ سفیدشان و بیشتر به ‌عنوان تختخواب نوجوان معمولا طرفداران بیشتری را به‌خود جلب می ‌کنند. آنها سمت لطیف و دلربای روح ما را خطاب می‌ کنند و برایمان لذت بخش هستند. انحنای این سبک مبلمان، مدل دسته‌ها، تاج بلند تخت‌ خواب‌ هایشان، همه و همه باعث می ‌شوند که فضای اتاق خواب به غایت دخترانه و رویایی شود.

مطلب مرتبط  اتاق نوزاد دختر را چگونه دکور کنیم؟

اتاق خواب دخترانه رویایی

برای ما دخترها تزئینات بسیار مهم هستند

ما دخترها زمانی که بچه‌ سال ‌تر هستیم اتاق خوابمان را با اسباب بازی‌ ها و عروسک ‌هایمان پر می ‌کنیم. همانطور که در بزرگسالی هم بیشتر اوقات خانم ‌ها هستند که سالن خانه را دکور می ‌کنند و هر گوشه را با وسایل و عناصر تزئینی آراسته می‌کنند. همین موضوع نشان دهنده‌ علاقه‌ شدیدمان به تزئینات فضایی‌ است که بیشتر زمانمان را در آن می‌ گذرانیم. البته تزئینات معمولا بستگی به سلایق و علایق فردی هر شخصی دارد. اما در هر حال بعضی از این عناصر هستند که اکثر ما را به‌ وجد می ‌آورند. به‌ نظر من کوسن‌ جزء جدانشدنی اتاق خواب هر دختری‌ است. با تغییر سن و سالمان طرح این کوسن‌ ها هم عوض می ‌شود اما هرگز از فضای شخصی ما حذف نمی ‌شوند. بیشترمان مخصوصا در سنین نوجوانی دوست داریم که فضا را با تابلو‌های عکس و پوسترها پر کنیم. فراموش نکنیم که خیلی از ما وابستگی شدیدی به یادگاری ‌هایمان داریم پس بد نیست اگر محلی هم برای قرار دادن آنها در یک اتاق خواب دخترانه در نظر گرفته شود. تماشای آنها ما را خوشحال می‌ کند. به ‌جز اینها مجسمه ‌ها، گلدان ‌ها، لیوان‌ های تزئینی و خلاصه هر آنچه که فکرش را کنید می تواند راهی به اتاق خواب ما دخترها باز کنند.

نوشته های مشابه