راهنمای خرید

چگونه میز تحریر مناسب با فضاهای مختلف خانه تهیه کنیم؟

از آنجاییکه محل قرارگیری میز تحریر به علت محدودیت فضا معمولا در اتاق خواب و یا گوشه ای از فضای نشیمن است زیبایی و هماهنگی آن با دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تصمیم گرفتید یک میز تحریر برای منزل خود بخرید قبل از خرید در مورد آن به خوبی تحقیق کنید و خواندن این مقاله را نیز از دست ندهید. نکاتی بسیار ظریف و کاربردی در مورد خرید میز تحریر وجود دارد که دانستن آنها می تواند در خرید یک میز تحریر خوب به شما کمک کند.

خرید میز تحریر

ساده و کاربردی

اکثر افراد امروزه در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند و با مشکل کمبود جا مواجه هستند. میزهای ظریف و ساده با فضاهای مخفی کاربردی می توانند پاسخگوی نیاز این گروه از افراد باشند. میز نشان داده شده در بالا که Metis نام دارد به شکلی هوشمندانه و ظریف توسط طراحی به نام G O N Ç A L O C A M P O S طراحی شده است. این میز با طراحی ساده و شیک خود به خوبی با هر دکوراسیونی هماهنگ می شود. برای این میز تحریر کشوها و فضاهای ذخیره سازی مخفی تعبیه شده است به عنوان مثال با باز کردن بخشی از صفحه رویه میز که به شکل در طراحی شده است می توان از فضای زیر آن برای گذاشتن لپ تاپ ، کتاب ها و پوشه ها استفاده کرد و مانع از ایجاد بی نظمی و آشفتگی در فضا شد.

خرید میز تحریر

دقت در جزئیات

اکثر افراد تصور می کنند که ایجاد نظم روی میز تحریر تنها با وجود کمدها و کشوهای متعدد میسر خواهد شد. اگر شما هم جزو این گروه هستید به تصویر بالا با دقت نگاه کنید. گاهی اوقات توجه به جزئیات هنگام خرید یک میز تحریر کوچک می تواند تأثیر شگفت انگیز در دیزاین اتاق شما داشته باشد. این میز تحریر cloud نام دارد و توسط Hertel & Klarhoefer طراحی شده است. نکته جالب توجه در مورد این میز داشتن شکاف های ظریف روی میز و صفحاتی فلزی به عنوان نگهدارنده است که از آنها می توان برای قراردادن برگه ها، عکس ها و… استفاده کرد.

مطلب مرتبط  خرید میز و صندلی کودک

خرید میز تحریر

اندازه گیری فضا

قبل از خرید میز تحریر به دقت فضایی که قرار است میز در آن قرار بگیرد را اندازه گیری کنید. اگر اتاق شما فضای کافی برای قرارگیری میز را ندارد مأیوس نشوید زیرا در بازار میزهایی وجود دارند که مخصوص فضاهای کوچک طراحی شده اند. شما همچنین می توانید سفارش ساخت میز تحریری شبیه به تصویر را بدهید. این میز compass نام دارد و توسط استودیو Thomas Merlin طراحی شده است. روی سطح میز دو فضای مخفی برای گذاشتن لوازم ضروری پیش بینی شده است.

خرید میز تحریر

جنس ورنگ

توجه به جنس و رنگ میز تحریر یکی از مهمترین نکات هنگام خرید است.  اگر قرار است در اتاق خواب خود از این میز تحریر استفاده کنید به اجزای تشکیل دهنده آن به دقت توجه کنید. به عنوان مثال اگر تختخواب و میز توالت شما فلزی است خرید یک میز تحریر شیشه ای می تواند کامل کننده دیزاین اتاق شما باشد. ترکیب چوب و فلز نیز برای استفاده در چنین فضایی جذاب به نظر می رسد. اگر قصد خرید میز تحریر برای اتاق کودک خود را دارید حتما به تناسب رنگ آن با دکوراسیون دقت کنید. انتخاب میزهای تحریر رنگی با طرح های کودکانه می تواند در پیشرفت تحصیلی و نشاط روحی کودک مؤثر باشد.

خرید میز تحریر

نگاهی نو و سازمان یافته

گاهی اوقات خرید یک میز ساده علاوه بر اینکه می تواند نیازهای کاربر خود را مرتفع سازد به زیبایی فضا و نظم بخشیدن به آن کمک شایانی خواهد کرد. در این میز تحریر قسمت الحاقی با طبقات سازمان یافته نقش به سزایی در نظم بخشیدن به فضا ایفا می کند.

خرید میز تحریر

انعکاسی از سبک اسکاندیناویایی

استفاده از رنگ سفید، سادگی و کاربردی بودن تنها تعدادی اندکی از ویژگی های بارز سبک اسکاندیناویایی است. این سبک در گذشته بیشتر طرح های کلاسیک را شامل می شد ولی با مرور زمان و ایجاد تغییراتی در آن می توان طراحی های مدرن بیشماری را یافت که به سبک اسکاندیناویایی هستد. به عنوان مثال تصویر بالا که یک میز تحریر مدرن است با صفحه سفید و پایه هایی زاویه دار انعکاسی زیبا از سبک اسکاندیناویایی است. در باکس سفید سه کشوی کاربردی برای قراردن لوازم در نظر گرفته شده است. وسایلی که به سبک اسکاندیناویایی طراحی می شوند به خوبی خود را با سایر اجزای به کار رفته در دکوراسیون هماهنگ کرده و جلوه ای زیبا به آن می بخشند.

مطلب مرتبط  بادوام ترین جنس های ست میز و صندلی برای فضای باز

خرید میز تحریر

میزهای تاشو و چند منظوره

امروزه نسل جدیدی از میزهای تحریر روانه بازار شده است. این میزها به شکل های گوناگونی جهت صرفه جویی در فضا و کاربردی چندمنظوره طراحی شده اند. در تصویر میز سمت چپ که صفحه آن به شکل تاشو طراحی شده هم به عنوان میز کنسول و هم به عنوان میز تحریر قابل استفاده است. در تصویر سمت راست جهت صرفه جویی در فضا می توان بعد از پایان کار صفحه میز را موازی دیوار و زیر بخش دکوراتیو قرار داد.

خرید میز تحریر

فرم های هندسی متقارن

اگر قصد دارید از میز تحریر در فضای نشیمن استفاده کنید میزی را انتخاب کنید که فضاهایی برای گذاشتن اشیای دکوراتیو داشته باشد. به طور کلی ذهن انسان تقارن را می پسندد به همین دلیل در طراحی اکثر میزهای نرمال موجود در بازار تقارن دیده می شود. گاهی اوقات از تقارن می توان به شکلی ظریف و هوشمندانه استفاده کرد و یک طراحی خاص آمیخته با اندکی شیطنت آفرید. به عنوان مثال در میز تصویر بالا با بهره گیری زیرکانه از تقارن و فرم های مربع فضاهایی برای گذاشتن اشیای دکوراتیو ایجاد شده است.

خرید میز تحریر

میز تحریر مهندسی

اگر در رشته هایی مثل معماری و طراحی تحصیل می کنید طراحی میز بالا مسلما برای شما جذاب است. میزهای مهندسی متعددی در بازار وجود دارد که طراحی آنها مطابق با امکانات مورد نیاز و استانداردهای رشته های طراحی و معماری است اما احتمالا اگر تصمیم به خرید یک میز تحریر جدید برای استفاده در فضای منزل و برای انجام کارهای کوچک گرفته باشید نیازی به میزی با امکانات و تجهیزات زیاد نخواهید داشت و میزی شبیه به تصویر بالا که در اطراف آن فضاهایی تعبیه شده که از ریختن وسایل طراحی و آشفتگی میز اصلی جلوگیری می کند، می تواند برای شما کافی باشد.

مطلب مرتبط  تغییر دکوراسیون اتاق خواب

خرید میز تحریر

خودتان بسازید

گاهی اوقات پیدا کردن میزی که بتواند تمام نیازهای شما را برآورده کند کار چندان ساده ای نیست و ضمنا برای خرید آن بایستی متحمل هزینه زیادی شوید. در چنین مواقعی بهتر است خودتان دست به کار شوید و با توجه به وسایلی که در منزل دارید یک میز ساده و جذاب متناسب با نیاز های خود بسازید.برای این کار تنها اندکی دقت و خلاقیت کافیست. به عنوان مثال در تصویر بالا به کمک یک کمد ۴ در ساده، ۸ عدد پروفیل فلزی استوانه ای شکل و دو صفحه چوبی و چند نگهدارنده فلزی میزی چندمنظوره و خلاقانه ساخته شده است.

خرید میز تحریر

ترکیب با سایر مبلمان ها

اگر چه استفاده از میز تحریر بر طبق اصول طراحی در فضایی مثل اتاق خواب جایز نیست ولی گاهی اوقات به دلیل اینکه در فضای خانه از لحاظ مساحت و تفکیک فضایی امکان وجود فضایی جداگانه به عنوان اتاق کار نیست به ناچار طراحان محبور به جانمایی میزتحریر در اتاق خواب یا فضای نشیمن می شوند. اگر شما هم مجبور به استفاده از آن در این دو فضا هستید پس سعی کنید این اتفاق به بهترین شکل ممکن رقم بخورد و در یک کلام از ترکیب آن با سایر مبلمان خانه غافل نشوید که جلوه ای منحصر به فرد به فضای شما خواهد بخشید.

نوشته های مشابه