راهنمای خرید

راهنمای جامع انتخاب و خرید صندلی اپن

استفاده از صندلی اپن آشپزخانه به ‌عنوان یک کالای کاربردی و در عین‌حال جزئی از دکوراسیون داخلی خانه‌ ها امروزه بسیار متداول است. تصمیمگیری درست در هنگام خرید صندلی اپن آشپزخانه یکی از دغدغه‌های کسانی است که منزل خود را دکور می‌کنند یا با تغییر برخی از اقلام مایل به ایجاد تغییراتی در دکوراسیون قبلی خود هستند. صندلی اپن باید هم به ‌تنهایی زیبا باشد و هم مکمل خوبی برای سایر مبلمان منزل باشد. عواملی که برای انتخاب صندلی اپن آشپزخانه مؤثرند بسیار زیادند. ازجمله آنها می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد:

خرید صندلی اپن

تنوع نمای ظاهری و جنس صندلی اپن آشپزخانه

صندلی‌ های اپن آشپزخانه از نظر متریال مورد استفاده در ساختار و جنس اجزا بسیار متنوع هستند. فلز، چوب، پارچه، چرم، مواد مصنوعی مثل فایبرگلاس می‌توانند ماده غالب در یک صندلی اپن باشند و نمای اصلی صندلی را تشکیل بدهند. قاعدتاً سلیقه شما، سبک دکوراسیون خانه و ضرورت هماهنگی صندلی اپن با سایر وسایل خانه در انتخاب این  ‌که صندلی مورد نظرتان از کدام ماده تشکیل‌شده باشد مؤثر است. توجه کنید که منظور از هماهنگی حتماً یک جنس و یک رنگ بودن نیست. ممکن است شما از مبلمان چوب و پارچه استفاده کنید ولی پایه صندلی اپن انتخابیتان فلز باشد. این انتخاب اگر آگاهانه و برای تأکید بر جنبه خاصی مثلاً افزودن حس یک فضای مدرن باشد هیچ اشکالی ندارد. در اینجا باز هم می‌توانید با توجه خاص به جنس مورد نظرتان و استفاده از روش حذفی برخی از صندلی‌ ها را از حوزه انتخابتان خارج کنید. برای مثال اگر علاقه‌ مند هستید که فضای خانه‌ تان بیشتر کلاسیک به نظر بیاید تا مدرن گزینه ‌هایی با ساختار چوبی ارجحیت دارند و اگر طالب فضای مدرن‌ تر هستید می‌توانید ساختار فلزی را هم در حوزه بررسی خود بگنجانید.

خرید صندلی اپن

اهمیت سبک زندگی و سن کاربران

مطمئناً صندلی‌ های مختلف از میزان راحتی و ایستایی متفاوتی برخوردارند. انتخاب و خرید صندلی اپن برای خانم میانسالی که ساعت‌های طولانی را در آشپزخانه می‌گذراند یا خانواده ‌ای که دارای کودک است با انتخاب و خرید صندلی اپن برای یک زوج کارمند متفاوت خواهد بود. برای گروه اول راحتی صندلی و ایستایی خوب آن اهمیت ویژه‌ ای دارد. صندلی‌ های چوبی با نشیمن فوم سرد و پشتی برای این گروه گزینه بسیار خوبی به شمار می‌روند. همچنین برای کودکان ایستایی مناسب صندلی حرف اول را می‌زند و حتماً باید در انتخاب حواستان باشد که سطح اتکای صندلی بزرگ باشد و ارتفاع آن چندان زیاد نباشد. از آنجاییکه خانم خانه هنگام پخت‌ و پز نیز از این صندلی استفاده می‌کند و با مواد غذایی مختلف سر و کار دارد و کودکان نیز عادت به ریخت‌ و پاش در هنگام غذا خوردن دارند انتخاب روکش چرم به‌ جای پارچه انتخابی هوشمندانه است. امکان تمیز کردن چرم حتماً در بلند مدت شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. حال اگر صندلی اپن برای زوج جوانی انتخاب می‌شود که اغلب خارج از منزل به سر می‌برند و پخت ‌و پز نیز جزو برنامه‌ های اصلی و طولانی ‌مدت روزانه آنها نیست چه اشکالی دارد که زیبایی و سبک صندلی ملاک اصلی انتخاب باشد نه راحتی و امکان نظافت.

مطلب مرتبط  میز اداری چیست و چه انواعی دارد؟

وقت آن رسیده که انتخاب کنید

با توجه به نکات فوق دیگر شما می‌توانید دست ‌به‌ کار شوید و صندلیتان را انتخاب کنید. همیشه و در همه حال مشاهده تصاویر دکوراسیون می‌تواند به شما ایده بدهد و کمک کند تا بهتر به نتیجه برسید.

خرید صندلی اپن

استفاده از صندلی‌ های پایه فلزی شاید ابتدا به نظرتان کمی نامأنوس بیاید اما اگر سبک چیدمان منزلتان مدرن است و کف سالن را با فرشی بزرگ نپوشانده ‌اید این گزینه می‌تواند بسیار مناسب باشد. معمولاً پایه این صندلی‌ها فلز با روکش کروم است و از دوام بالایی برخوردارند. نظافت آنها نیز به‌ راحتی صورت می‌گیرد. در نسل جدید صندلی‌ های اپن تنوع بسیار خوبی از این نوع صندلی را مشاهده می‌کنید. ایستایی این صندلی‌ ها معمولاً با یک پایه دیسکی گرد یا مربع تأمین می‌شود. در برخی مدل ‌ها نیز از فرم دادن لوله فلزی و ایجاد اتکا به‌وسیله آن برای ایستایی استفاده‌ شده است.

خرید صندلی اپن

صندلی‌ هایی که دارای اسکلت و پایه چوبی و کف و پشت پارچه‌ای، چرمی و حصیری و یا چوبی هستند قطعاً کلاسیک‌ تر و به یک صندلی ناهارخوری با پایه‌ های بلند شبیه ترند. اگر دوست دارید محافظه‌ کار عمل کنید و فضای کانترتان جزئی از فضای پذیرایی از مهمانان به‌حساب می‌آید این نوع صندلی ‌های اپن می‌توانند برایتان گزینه مناسبی باشند. مزیت دیگر این صندلی‌ ها این است که به ‌واسطه پایه ‌های مستحکمی که دارند از نظر ایستایی خیالتان را راحت می‌کنند. بسیاری از صندلی‌ های پایه فلزی که در بالا به آنها اشاره کردیم دارای مکانیسم تنظیم ارتفاع هستند ولی این صندلی ها از این امکان کاملاً بی ‌بهره‌اند.

مطلب مرتبط  مشکلات آشپزخانه های سفید چیست؟

خرید صندلی اپن

اندازه صندلی یک عامل تعیین‌کننده است

شما فضای محدودی برای قرار دادن صندلی اپن یا همان صندلی کانتر در اختیاردارید. اگر مایلید از این فضا حداکثر استفاده را بکنید و تعداد بیشتری صندلی برای استقرار افراد بیشتر داشته باشید حتماً به این نکته توجه خواهید کرد که صندلی ‌های بزرگتر که شامل صندلی ‌هایی با دسته و پشتی می‌شوند جای بیشتری اشغال می‌کنند. در این حالت ممکن است ناچار باشید قدری راحتی را فدای هدفتان که استفاده مفیدتر از فضاست بکنید. بهتر است برای این منظور از صندلی هایی با پایه بلند دوری کنید و به سمت چهارپایه‌ ها بروید. اگر فضا و تعداد نفرات مورد نظرتان چنان هماهنگ است که فضای کافی بر اساس نیازتان دارید حتماً نتیجه عکس این خواهد بود و صندلی ‌های بزرگتر و راحت‌ تر می‌تواند برایتان جالب‌ تر باشد. یادتان نرود که بسیاری از صندلی ‌های اپن امکان تنظیم ارتفاع ندارند لذا با توجه به تفاوت اندازه کانترها و صندلی‌ ها حتماً به ارتفاع نشیمن صندلی و رابطه آن با ارتفاع کانتر خود توجه ویژه داشته باشید. تصویر بالا تا حدی به شما کمک می‌کند که بتوانید نسبت‌ های معمول را در نظر بگیرید.

خرید صندلی اپن

و اما این صندلی‌ های اپن چهارپایه مانند که برخی از آنها کاملاً بدون پشتی هستند و برخی یک پشتی کوتاه تزیینی دارند معجزه‌ ای برای خانه ‌های کوچک به شمار می‌روند. هر گاه احساس می‌کنید خانه‌ تان کوچک و وسایلتان زیاد است و دوست دارید صندلی ‌ها کمتر به چشم بیایند می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. به دلیل ارتفاع کم و جمع و جور بودنشان این صندلی‌ های اپن را می‌توانید به‌ راحتی در زیر کانتر قرار دهید. جا به ‌جایی آنها بسیار راحت است و در عین‌ حال زیبا نیز هستند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید بوفه و ویترین و تفاوت آنها

خرید صندلی اپن

استفاده از صندلی کانتر فقط برای اپن آشپزخانه مرسوم نیست. اگر فضای کافی در اختیاردارید می‌توانید در بخشی از خانه که در حالت عادی ممکن است پرت محسوب شود دو یا سه صندلی را با یک میز بلند ست و مکانی دنج و آرام برای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه با دوستان و آشنایان فراهم کنید.

همچنین مصرف صندلی اپن به خانه محدود نمی‌شود و در بسیاری از فضاهای عمومی نظیر رستوران و کافی شاپ نیز از این نوع صندلی برای سرویس دادن به مشتریان استفاده می شود.

خرید صندلی اپن

تنوع فرم و امکانات صندلی

صندلی‌های اپن آشپزخانه از نظر فرم و امکانات بسیار متنوع هستند. این صندلی‌ ها می‌توانند دارای مکانیسم‌ هایی باشند که معمولاً در صندلی‌ های اداری می‌بینیم و به شما امکان تنظیم ارتفاع و چرخش می‌دهند. می‌توانند با دسته یا بدون دسته باشند. برخی از این صندلی ‌ها داری پشتی هستند و برخی بدون آن. بعضی از آنها بیشتر چهارپایه محسوب می‌شوند. در بعضی صندلی‌ ها محلی برای قرار گرفتن پا در نظر گرفته‌شده که می‌تواند برای استفاده طولانی‌ مدت مناسب باشد. پس مهم است قبل از خرید صندلی اپن این تنوع را مشاهده و با توجه به اهمیتی که برای هر یک از این بخش‌ ها قائلید حوزه تصمیم‌گیریتان را کوچک‌ تر کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

نوشته های مشابه