فضای اداری

چگونه یک اتاق کنفرانس مناسب داشته باشیم؟

دکوراسیون اتاق کنفرانس-چگونه یک اتاق کنفرانس مناسب داشته باشیم

دکوراسیون اتاق کنفرانس و جلسات هم می تواند موجب القای حس نشاط و بروز ایده های خلاقانه شود و هم قادر است با ایجاد یک فضای ناراحت و خسته کننده افراد را کاملاً از موضوع مورد بحث منحرف کند بنابراین اگر تمایل دارید که مشتریان و مراجعان شما را تا مدت ها به یاد داشته باشند ادامه این مطلب مجله ساویس را از دست ندهید.

چه چیزهایی باید در دکوراسیون اتاق کنفرانس گنجانده شود؟

دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکوراسیون اتاق کنفرانس چیزی فراتر از انتخاب رنگ و آویزان کردن چند عکس است. این در مورد ایجاد محیطی است که بهره وری، همکاری و ارتباطات موثر را ارتقا می دهد. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس در نظر بگیرید:

اول از همه، مبلمان اداری اتاق کنفرانس شما باید راحت و کاربردی باشد.برای انتخاب صندلی اداری روی صندلی کنفرانس ارگونومیک سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید که شرکت کنندگان می توانند برای مدت طولانی بدون ناراحتی بنشینند. میز کنفرانس باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه شرکت کنندگان در جلسه و مواد آنها را در خود جای دهد. همچنین ممکن است مبلمان قابل تطبیق را در نظر بگیرید که می‌توانند برای سبک‌های مختلف جلسات پیکربندی شوند، مانند میزهای گرد برای بحث‌های مشترک یا چیدمان اتاق هیئت برای ارائه‌های رسمی.

فناوری و تکنولوژی در اتاق کنفرانس

فناوری یکی از اجزای مهم طراحی اتاق کنفرانس مدرن است. اطمینان حاصل کنید که اتاق به تجهیزات سمعی و بصری به روز، از جمله نمایشگرها یا پروژکتورهای با وضوح بالا، ابزارهای ویدئو کنفرانس قابل اعتماد، و اتصال یکپارچه مجهز است. مدیریت کابل و پریزهای برق قابل دسترس باید به طور محتاطانه در طراحی ادغام شوند تا فضا از شلوغی دور بماند. نور مناسب نیز حیاتی است. ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی را با وسایل قابل تنظیم برای کنترل روشنایی در نظر بگیرید. سیستم‌های روشنایی هوشمند می‌توانند فضاهای متفاوتی را متناسب با نیازهای مختلف ایجاد کنند.

طرح رنگ، دکور و برند در اتاق کنفرانس باید با فرهنگ و ارزش های شرکت شما هماهنگ باشد. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که خلق و خوی مناسب را برای جلسات شما برانگیزد، چه رنگ آبی آرامش‌بخش برای تمرکز یا یک قرمز نیروبخش برای خلاقیت. عناصر دکور مانند آثار هنری، نقاط عطف شرکت و نقل قول های الهام بخش می توانند به فضا شخصیت ببخشند و آن را جذاب تر کنند. علاوه بر این، عناصر نام تجاری محتاطانه مانند آرم یا بیانیه ماموریت شرکت شما را می توان در طراحی ادغام کرد تا هویت شما را تقویت کند. یک اتاق کنفرانس که به خوبی تزئین شده است باید به ملاحظات عملی مانند آکوستیک نیز توجه کند. برای به حداقل رساندن نویز و ایجاد محیطی مناسب برای برقراری ارتباط واضح، از پانل ها، فرش ها یا پرده های جاذب صدا استفاده کنید.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اداری بیوفیلیک یا زیست گرا

دکوراسیون اتاق کنفرانس

نیازهای ارباب رجوع را در نظر بگیرید

قطعاً شما هم می‌ خواهید که افراد حاضر در اتاق کنفرانس تا حد ممکن احساس راحتی کنند و در عین حال فضایی باز برای جا به جایی دست و پا و حتی راه رفتن در اختیار داشته باشند. همچنین مساحت اتاق کنفرانس باید به اندازه‌ای باشد تا مراجعه‌کنندگان تصور کنند که این فضا برای حضور آنها طراحی شده است. با این وصف بهتر است تعداد افرادی که معمولاً در جلسات شرکت می‌کنند را تخمین بزنید و ضمن در نظر گرفتن اتاقی مناسب برای آنها میزی با ظرفیت کافی خریداری کنید. علاوه بر این صندلی‌ های مورد استفاده در اتاق کنفرانس باید مطابق با اصول ارگونومیک و قابل تنظیم باشد تا امکان استفاده از آنها برای افراد مختلف فراهم شود.

یک میز مناسب انتخاب کنید

شکل میز کنفرانس مشخص‌کننده نوع چینش صندلی‌ ها خواهد بود. به طور کلی سبک‌ های متنوعی برای چینش صندلی‌ ها در یک اتاق کنفرانس وجود دارد. برای مثال فرم U شکل به افراد اجازه می‌دهد تا ارتباط بصری بیشتری با سخنران برقرار کنند در حالیکه چینشی شبیه به سالن‌ های تئاتر یا کلاس‌ های درس از بیشترین فضای ممکن استفاده می‌کند و در نتیجه می‌تواند افراد بیشتری را نیز در خود جای دهد. البته این سبک معمولاً فضای چندانی برای تردد حضار باقی نمی‌گذارد.

در مجموع پیش از تصمیمگیری درباره دکوراسیون اتاق کنفرانس بهتر است تعداد افراد، مسا حت اتاق کنفرانس و نوع ارتباط مطلوب میان حضار و سخنران را در نظر بگیرید.

یک اتاق مناسب انتخاب کنید

در حالت ایده آل اتاق کنفرانس باید در جایی قرار داشته باشد که میزان حواس پرتی و عدم تمرکز به حداقل برسد. به عنوان مثال فضایی نزدیک به دفتر مدیر عامل بسیار مناسب است. همچنین استفاده از رنگ دیوار مناسب می‌تواند در نحوه عملکرد افراد حاضر در جلسه تأثیر قابل توجهی بگذارد. برای مثال اگر بخشی از دیوارهای اتاق کنفرانس را به رنگ آبی در آورید کاربران به احتمال زیاد احساس آرامش و دلپذیری خواهند داشت. در مقابل رنگ قرمز برای دیوارهای اتاق کنفرانس که افراد حاضر در آن به تمرکز و آرامش زیادی در هنگام صحبت کردن نیاز دارند انتخاب نامناسبی است. همچنین رنگی که انتخاب می‌کنید باید با نام تجاری و تصویر لوگوی شرکت شما نیز سازگار باشد.

مطلب مرتبط  نقش روانشناسی در طراحی دکوراسیون اداری

در نورپردازی اتاق کنفرانس دقت کنید

ورود نور طبیعی از طریق پنجره‌ ها به اتاق کنفرانس علاوه بر صرفه‌ جویی در مصرف انرژی موجب القای حس تازگی و نشاط نیز می‌ شود. با این حال برخلاف اتاق خواب بهتر است که پنجره‌های اتاق کنفرانس به‌ وسیله پرده‌ هایی غیر شفاف پوشانده شوند تا مانع دیدن مناظر خیره‌کننده توسط کارکنان و حواس پرتی آنان شود. همچنین در اواسط بعد از ظهر تابش آفتاب به درون اتاق کنفرانس نوری خیره‌ کننده ایجاد می‌کند که موجب کلافگی و خستگی چشم مراجعان می‌شود.

افزون بر این بهتر است موارد زیر را هنگام نورپردازی اتاق کنفرانس رعایت کنید:

  • اجتناب از نورپردازی موضعی
  • استفاده از لامپ‌هایی با کمترین گرمای تولیدی
  • استفاده از رنگ روشن برای دیوارها
  • به‌ کارگیری لامپ‌های OLED برای نورپردازی اتاق کنفرانس بزرگ

انتخاب یک نمایشگر مناسب

صفحه نمایش در اغلب اوقات نقطه کانونی اتاق جلسات است بنابراین باید در انتخاب آن دقت شود. این نمایشگر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام افراد حاضر در اتاق چه دور و چه نزدیک بتوانند تصاویر را به طور واضح مشاهده کنند. همچنین این صفحه نمایش باید در فاصله مناسبی از مخاطبان خود قرار گیرد تا تصاویر به شکل پیکسلی مشاهده نشوند. علاوه بر اندازه نمایشگر و فاصله آن باید یک ویدئو پروژکتور و پرده نمایش نیز برای اتاق کنفرانس در نظر گرفته شود.

اگر نمایشگر بر روی دیوار نصب شود پرده نمایش نیز می‌تواند در بالای آن قرار گیرد تا هر دو وسیله در یک نقطه کانونی باشند. باید گفت که این تجهیزات لوازم جانبی دیگری نظیر کابل، کنترل و بلندگو نیز به همراه دارند و باید به‌گونه‌ ای قرار گیرند که دست و پا گیر نباشند.

دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکوراسیون اتاق کنفرانس

ارائه امکانات

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد مهمانان باید تا حد امکان احساس راحتی کنند بنابراین استفاده از یک یخچال کوچک در اتاق کنفرانس به‌ طوریکه تمامی افراد حاضر در اتاق به آن دسترسی داشته باشند و در هر زمان بتوانند نوشیدنی مورد نیاز خود را بنوشند ایده بسیار خوبی است. همچنین استفاده از میز کنفرانسی که فضایی برای نگهداری لوازم اضافی افراد مانند کیف و پرونده‌ های مختلف داشته باشد انتخاب مناسبی است. قرار دادن یک یا دو سطل زباله در اطراف اتاق کنفرانس هم بسیار مهم است.

یک طراحی سازگار با زمینه کاری

هرچند خلاقیت خوب است اما اصالت از آن بهتر است. بهترین اتاق‌های کنفرانس با دکوراسیون و رنگ‌ های به کار رفته در خود معرف زمینه کاری باشند. برای مثال اگر همچون شرکت‌ های بزرگ دنیا برای کسب و کار خود یک رنگ خاص را در نظر گرفته‌اید در صورت امکان باید از این رنگ به شکل غالب در اتاق کنفرانس استفاده کنید. اگر در زمینه مبلمان یا طراحی دکوراسیون فعالیت می‌کنید اتاق کنفرانس شما باید با بهترین محصولات ممکن تجهیز شود. شرکت‌های صنعتی باید از اتاق‌ هایی با امکانات پیشرفته برخوردار باشند.

مطلب مرتبط  تاثیر استفاده از پارتیشن اداری در فضای کار

به طور کلی می‌توان گفت اتاق کنفرانس شما نشان‌ دهنده سابقه و مهارت شما در یک زمینه کاری است.

پیش از جلسات یک تست اجرا کنید

در رویدادهای مهم مانند جلسات کاری آمادگی بسیار مهم است. این که در برخورد نخست با مهمانان به هیچ وجه دست و پای خود را گم نکنید و با آرامش و طمأنینه آنها را به سمت اتاق راهنمایی کنید نشان از حرفه‌ ای بودن شما دارد. در این بین نقش کارکنان نیز تعیین‌کننده است و همگی باید پیش از ورود مراجعان کاملاً توجیه و به وظایف خود آگاه شوند. افزون بر این چینش درست وسایل، دسترسی آسان به آنها از سوی تمامی افراد، وجود فضای کافی برای تردد افراد در اتاق کنفرانس، سالم بودن صندلی‌ ها و قابلیت تنظیم آنها، عملکرد صحیح سیستم نورپردازی، نمایشگر، ویدئو پروژکتور، بلندگوها و سیستم تهویه مطبوع نیز از موارد مهم در یک کنفرانس اداری هستند.

با این اوصاف تمرین این موارد پیش از ورود مهمانان می‌تواند به تسلط بهتر شما بر شرایط ختم شود.

پارتیشن اداری در اتاق کنفرانس

پارتیشن اداری در اتاق کنفرانس

نقش پارتیشن اداری در دکوراسیون اتاق کنفرانس

انواع پارتیشن اداری نقش بسیار مهمی در دکوراسیون اتاق کنفرانس ایفا می‌کنند. این پارتیشن‌ها از چند جنبه تأثیرگذاری بر دکوراسیون اتاق کنفرانس برخوردارند. اولاً، آنها امکان تقسیم فیزیکی اتاق را فراهم می‌کنند. این تقسیم‌بندی می‌تواند مناسب برای انجام جلسات خصوصی، مذاکرات کوچکتر یا گروهی و یا تشکیل جلسات متفاوت در یک اتاق باشد. ثانیاً، پارتیشن‌های اداری می‌توانند به عنوان یک زمینه یا سناریو تزیینی در دکوراسیون اتاق کنفرانس عمل کنند. طراحی و انتخاب مناسب این پارتیشن‌ها می‌تواند به تنوع و زیبایی داخلی اتاق افزوده و جلسات را جذاب‌تر کند.

علاوه بر این، پارتیشن‌های اداری می‌توانند جلسات کنفرانسی را بهبود بخشند. آنها به عنوان پس‌زمینه ای برای نمایش اسلایدها و پروژکتورها عمل می‌کنند و از جلسات گرافیکی‌تر و جلب‌کننده‌تری ایجاد می‌کنند. همچنین، این پارتیشن‌ها می‌توانند به عنوان تابلوهای مغناطیسی یا خشک‌شوی‌ها برای نوشتن یادداشت‌ها و ایده‌ها در حین جلسات استفاده شوند. از این رو، در دکوراسیون اتاق کنفرانس، انتخاب و طراحی مناسب پارتیشن‌های اداری اهمیت دارد تا از این عنصر مهم برای بهبود تنوع و کارایی جلسات بهره‌برداری شود.

نوشته های مشابه