بزرگان معماری

آشنایی با معماران بزرگ جهان(Isamu Noguchi )

او در لس آنجلس از یک مادر آمریکائی و یک پدر ژاپنی متولد شد ، نگوچی تا سن 13 سالگی در ژاپن زندگی کرد ، بعد ها او رشته پیش پزشکی را در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد ، اما او در همان دوره کورس های شبانه در مجسمه سازی برداشت و در آنجا استعداد اصلی خود را کشف کرد.

او عقیده داشت که همه چیز در مجسمه سازی خلاصه می شود ، می گفت : “هر ایده ای که بوسیله مصالح و بلافاصله در فضا متولد می شود، به عقیده من مجسمه سازی است .”

او در سال 1927 برای آموختن مجسمه سازی نزد کنستانتین برانکوچی برای دو سال به پاریس رفت و در آنجا مکاتب مدرنیسم و ابسترکت را آموخت .

در دهه سی نگوچی با تلاش بی وقفه خود و تفاوت هائی که از خود بروز می داد ، کمابیش به گسترش نام خود همت گماشت . او می گفت ” برای اینکه بتوانی خود را در یک سبک مشخص محدود کنی ، می باید که در آن مورد دیدگاههای خود را تقویت کنی و یا اینکه به مدرسه خاصی بروی ” اما من نمی خواهم که به یک مکتب خاص تعلق داشته باشم ، می خواهم که همواره بیاموزم و کشف کنم .”

نگوچی در سال 1935 همکاری بلند مدت خود را با یک طراح رقص به نام مارتا گراهام آغاز نمود و مجموعه هائی در این مورد طراحی کرد ، ضمن آنکه مجموعه مجسمه های بزرگ شهری را نیز مکزیکو خلق نمود .
در همه این دوره ها او تلاش می کرد که در یک چهارچوب مشخص احاطه نشود و به همین دلیل با هنرمندان متعددی از ژاپن و سراسر جهان ارتباط برقرار می نمود و خصوصا رابطه خود را با فرهنگ ژاپنی را تعمیق می نمود .

مطلب مرتبط  معرفی و شناخت دسته بندی مبلمان اداری

در 1947 همکاری خود را با کمپانی معروف هرمن میلر که در تولید لوازم دکوراسیون اداری معروفیت جهانی داشت آغاز نمود و با طراحی یک میز با صفحه شیشه ای که طراحی نمود به عنوان برند او در جهان معروف شد و در سالهای بعد نیز این میز جزء تولیدات جهانی ماندگار او شد .

مشخصات یک محصول :
به دنبال طراحی هائی که در خصوص محیط زیست می نمود و همچنین طراحی حرکات رقص که با مارتا گراهام انجام داد ، نگوچی در 1942 طراحی محصولات دکوراسیون را برای شرکت هرمن میلر آغاز نمود و بعدها با شرکت های بزرگی چون استاوبن و زنیط همکاری نمود ، طراحی میز نگوچی که در سال 1948 انجام داد ، نهایت سادگی در هنر طراحی را بروز داد ، دو قطعه چوب با زاویه های بسیار روان ( نرم ) که بوسیله قطعه سومی به هم اتصال می یابند ، با قرار گرفتن یک صفحه شیشه ای شفاف ، تبدیل به میزی زیبا می شوند . اصل این میز در رنگهای مشکی فندقی و گیلاسی طبیعی و همچنین سفید مایل به خاکستری عرضه می شد . علاوه بر دهها اثر ماندگار دیگر این طرح به عنوان شاهکار نگوچی بوده است که توسط شرکت هرمن میلر در آمریکا تولید شده است .

اندازه های این میز :
ارتفاع : 647.70 سانتی متر
طول : 127 سانتی متر
91 سانتی متر

چند سال قبل از مرگش در سال 1988 ، باغ موزه ای در شهر نیویورک به صورت غیر انتفاعی ایجاد نمود که این اثر ماندگار تاکنون نیز به حفظ آثار و خاطرات او کمک می کند .

مطلب مرتبط  چگونه یک اتاق کنفرانس مناسب داشته باشیم؟

نوشته های مشابه