فضای اداری

سیم و کابل ها را چگونه در محیط اداری مدیریت کنیم؟

نتیجه آنکه کارکنان سازمان ها و ادارات همواره سعی در مدیریت سیم و کابل ها و یافتن راهکارهای مناسب برای حل این مشکل هستند. این مهم موجب شد تا ما نیز کمی به این موضوع بپردازیم و شیوه های رایجی که امروزه برای مدیریت سیم و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد را به شما معرفی کنیم. تا انتها با ما باشید.

مدیریت سیم و کابل ها

مانیتور، کیس، پرینتر، اسکنر و تجهیزات شبکه از جمله وسایلی هستند که در بیشتر اماکن اداری یافت می‌ شوند و در نتیجه حجم زیادی سیم و کابل را به شکلی به هم ریخته روی دست شما می‌ گذارند به طوریکه پشت هر میز اداری انبوهی از سیم‌ های گره خورده به یکدیگر مشاهده خواهید کرد. این مشکل هنگامی جدی‌ تر می‌ شود که بخواهیم این کابل ها (نظیر کابل‌های شبکه یا برق) را از جایی به جای دیگر (به عنوان مثال اتاق کنفرانس) منتقل کنیم. در این هنگام با چند راه حل مواجه ایم. سیم‌ کشی به شکل توکار اگر چه در برخی موارد راهگشاست اما هزینه و زمان زیادی را طلب می‌ کند. از سوی دیگر به دلایل امنیتی و حفاظتی نمی‌ توان این کابل ها را بر روی زمین یا حتی گوشه دیوارها به حال خود رها کرد. پس چاره چیست؟

مدیریت سیم و کابل ها

اگرچه نصب سیم و کابل ها به‌ صورت روکار بر روی دیوارها زیبا به نظر نمی‌ رسد اما با کمی دقت به دکوراسیون هر فضایی خواه مسکونی یا اداری متوجه می‌ شوید که اتاق‌ ها و سالن‌ های مختلف علاوه بر دیوار از قرنیز هم برخوردارند. این قرنیزها می‌ توانند به عنوان یک محفظه برای انتقال سیم و کابل از یک نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار گیرند. امروزه قرنیزهای مخصوصی برای این کار عرضه می‌ شوند که علاوه بر فضای مخصوص و جداگانه برای کابل‌ های مختلف از دریچه‌ های کوچکی برای خروج کابل ها نیز برخوردارند.

مطلب مرتبط  اهمیت مبلمان اداری در دفتر کار شما

مدیریت سیم و کابل ها

هر قدر هم که کابل ها را در پشت قرنیزها پنهان کنید در بعضی نقاط برای انتقال آنها به میزهای مختلف نظیر میز کنفرانس که عمدتاً در مرکز اتاق یا سالن قرار دارد باز هم با مشکل مواجه می‌ شوید. در این مواقع نیز می‌ توانید از پوشش‌ های زمینی کابل استفاده کنید. این کاورها در برابر ضربان و حرارت مقاومت بالایی دارند و علاوه بر جلوگیری از قطع شدن کابل ها در اثر پا خوردن موجب حفظ نظم و زیبایی محیط اداری می‌شوند.

مدیریت سیم و کابل ها

برخی میزهای اداری از محفظه‌ هایی لوله مانند برای انتقال سیم‌ ها برخوردارند که به موجب آن از شلوغ شدن فضای پشت میز و ایجاد منظره‌ ای ناپسند جلوگیری می‌ کنند. افزون بر این به لطف این محفظه‌ ها تفکیک و تشخیص کابل ها نیز آسان‌ تر می‌ شود.

مدیریت سیم و کابل ها

همچنین کاربران میزهای اداری نظیر میز کنفرانس یا کارمندی به طور معمول با وسایل برقی زیادی سر و کار دارند و به اینترنت نیز متصل هستند. طراحان میزهای اداری نیز با در نظر گرفتن این نیاز و اهمیت آن محصولاتی طراحی کرده‌ اند که از امکاناتی نظیر سوکت های شبکه، ویدئو پروژکتور و پریزهای برق برای اتصال دستگاه‌ های مختلف نظیر لپتاپ، میکروفن، موبایل و تجهیزات کامپیوتری برخوردارند. وجود این امکانات کار انتقال سیم و کابل ها را آسان‌ تر می‌ کند چرا که سیم‌ کشی اصلی به‌ صورت توکار در ساختار میز انجام شده و برای انتقال برق یا شبکه به آن، تنها کافی است کابل ها را به ورودی‌ های تعبیه‌ شده در پایین پایه‌ های میز متصل کرد.

مطلب مرتبط  انتخاب بهترین رنگ صندلی اداری برای محیط کار

مدیریت سیم و کابل ها

البته قابل درک است که اجرای بسیاری از طرح‌ های مدیریت سیم و کابل از عهده کارمندان خارج است. با این وجود اگر قصد دارید تنها کابل‌ های اطراف میز خود را سر و سامان دهید نیز راه‌ های ساده و عملی فراوانی وجود دارد. یکی از این راه‌ ها استفاده از جعبه‌ هایی نظیر شکل بالا برای جمع کردن قسمت‌ های اضافی کابل‌ هاست. این جعبه‌ ها به‌ راحتی توسط افراد مبتدی نیز می‌ توانند ساخته شوند. افزون بر این برای در دسترس بودن کابل‌ های مختلف نظیر شارژر و شبکه و USB نیز می‌ توانید از گیره‌ های بسیار ساده اما پرکاربرد استفاده کنید. این گیره ضمن نگه‌ داشتن کابل ها با طرح و نقش‌ های مختلف خود می‌ توانند یکی از جلوه‌ های زیبای میز اداری شما باشند.

مدیریت سیم و کابل ها

البته در مواقع ضروری نیز می‌ توانید مطابق شکل از گیره‌ کاغذ برای نگه‌ داشتن سرکابل‌ ها استفاده کنید.

مدیریت سیم و کابل ها

ابزارهای جدیدی با نام cablox به تازگی طراحی شده‌ اند که در مدیریت سیم و کابل ها می‌ توانند به شما کمک کنند. این وسیله ساده با چسبیدن به سطوح مختلف و نگه‌ داشتن کابل ها در میان زائده‌ های خود می‌ توانند بدون بی‌ نظمی یک مسیر انتقال را برای آنها ایجاد کنند. قیمت به‌صرفه، استفاده آسان و استحکام بالا از جمله مزایای استفاده از این روش است. هر چند در مقایسه با روش‌های دیگر از زیبایی کمتری برخوردار است.

نوشته های مشابه