راهنمای خرید

چگونه مبل چرم مناسب انتخاب کنیم؟

در انتخاب مبلمان منزل  توجه به این نکته ضروری است که کیفیت و استاندارد فدای قیمت نشود. یکی از جنس های مبلمان که می تواند ظاهری لوکس به خانه تان بدهد و به راحتی مبل پارچه ای نیز باشد چرم است اما قبل از خرید و انتخاب آن باید به نکاتی توجه کرد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم انتخاب مبل چرم می پردازیم پس اگر برای خانه تان به دنبال مبلمانی خاص هستید در ادامه با ما همراه باشید که یک مبل چرمی خوب برای سالیان سال انتخاب کنید و از سختی های عوض کردن و روکش کردن هر ساله مبلمان راحت باشید.

انتخاب مبل چرم

توجه به کیفیت چرم به کار رفته در مبل

مبل چرم در سبک ها، رنگ ها و کیفیت های مختلف تولید می شود. بسیاری از مبل های موجود در بازار از چرم مصنوعی ساخته شده اند بنابراین پیش از خرید بهتر است از نوع مرغوبیت چرم و درجه بندی چرم ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم هایی که تیره هستند و رگه های یکدست و یکنواخت دارند مرغوب هستند و در ضمن لطافت و نرمی خاصی دارند و عکس آنها چرم هایی هستند که رنگ یکنواختی ندارند و دارای لکه های ریز و درشت روشن هستند که چرم مرغوبی نیستند و به سرعت پاره می شوند.

توجه به سبک زندگی

بودجه و شیوه زندگی خود را قبل از خرید مبلمان بررسی کنید. به این طریق راحت تر می توانید در مورد مدل، رنگ و جنس آن تصمیم بگیرید. مبلمان چرم طبیعی با گذشت سال ها نه تنها زیباتر به نظر می رسند بلکه کیفیت و مرغوبیت خود را نیز حفظ می کنند.

انتخاب مبل چرم

انتخاب رنگ چرم

همانطور که گفته شد سبک و شیوه زندگی یکی از اصولی است که هنگام خرید مبل چرم باید به آن دقت کرد. برای مثال اگر از حیوانات خانگی استفاده می کنید مبل چرم می تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا معمولا حیوانات خانگی علاقه زیادی به مبل چرمی ندارند و در ضمن پاک کردن موی حیوانات از روی مبل چرمی ساده تر از انواع دیگر مبل است. در مورد رنگ آن نیز نگران نباشید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند چرم فقط در رنگ های تیره به بازار عرضه می شود اما این افراد باید بدانند که محصولات چرم را می توانند در هر رنگی که بخواهند سفارش دهند حتی صورتی و نارنجی.

توجه به اندازه فضا

اگر قصد خرید مبلمان چرم را دارید به مقیاس و اندازه خانه و فضایی که قرار است مبلمان در آنجا قرار بگیرد دقت کنید. چرم به مرور زمان دچار تغییر رنگ جزیی می شود بنابراین بهتر است تمام قطعات مورد نیاز خود را در یک زمان سفارش دهید تا تفاوت رنگی در قطعات مبلمان خود نداشته باشید.

انتخاب مبل چرم

نگهداری و تمیز کردن چرم

برای اینکه مبلمان چرم تمیز و نرم باقی بماند مرتب باید آن را گردگیری و از واکس مخصوص چرم که فروشندگان هنگام خرید در اختیارتان می گذارند استفاده کنید. در این صورت است که می توانید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید و مبلتان هنوز سالم و نو به نظر برسد.

نوشته های مشابه