راهنمای خرید

راهنمای انتخاب لوستر برای منزل

خرید لوستر ممکن است گیج کننده باشد نکات زیادی هست که باید بدانید. لوستر های کریستال و برنج هنوز مجلل هستند؟ آیا قرار دادن لوستر در ناهارخوری با طرح میانه قرن بیستم مدرن ایده جالبی خواهد بود؟ ابعاد لوستری که می خواهید را چطور انتخاب کنید؟ ما از کارشناسانمان در زمینه روشنایی درباره ترندهای ۲۰۲۰ و همچنین نکات فنی لازم برای خرید لوستر پرس و جو کرده ایم. مقاله زیر را بخوانید تا بتوانید مناسب ترین لوستر را از نظر سبک و استایل برای اتاقتان خریداری کنید.

لوسترهای کریستالی هنوز ترند هستند و یا از مد افتاده اند؟

لوسترهای کریستالی سنتی هنوز هم در اتاق های ناهارخوری امروزی، اتاق های نشیمن و ورودی محل های رسمی طرفدار دارند. لوسترهای کریستالی در اتاق هایی با سقف های بلند فضا را دراماتیک می کنند و باعث می شوند نور زیادی در محیط پخش شود. لوسترها در ابتدا برای این طراحی شده بودند که بتوانند تعداد زیادی شمع را در خود جای دهند و فضاهای بزرگی مانند سالن های ناهارخوری و سالن های رقص را روشن کنند. بلورهای درخشان، نور شمع را دوچندان می کردند و اینگونه بود که این آیکون طراحی دکوراسیون متولد شد. زمانی که شمع ها جای خود را به گاز و الکتریسیته دادند مردم همچنان عاشق درخشش لوسترها بودند. در طراحی لوسترهای مدرن برخی همچنان از کریستال استفاده می کنند تا فضایی گرم و پذیرا ایجاد کنند.

در چه مکان هایی می توان از لوستر استفاده کرد؟

در هر کجا که بخواهید! ما آنقدر به چراغ های سقفی کسل کننده عادت کرده ایم که فراموش کرده ایم می توان در طراحی روشنایی خلاقیت به خرج داد. اگر اندازه و سبک لوستر با سایر دکوراسیون هماهنگی داشته باشد طراحی اتاقتان عالی خواهد شد.

مطلب مرتبط  انتخاب و خرید تشک مناسب شما

Kerry Ann Dame طراح می گوید: مشتریان همیشه از من سؤال می پرسند که آیا می توان در اتاق خواب اصلی، سرویس بهداشتی و اتاق پرو خانگی لوستر آویزان کرد؟ پاسخ من این است که چرا که نه؟! پدربزرگ ها و مادربزرگ هایتان اگر بودند حتما این کار را انجام می دادند.

لوسترها جذاب ترین ترند روشنایی سال ۲۰۲۰ هستند که دارند در اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه جای چراغ های سقفی را می گیرند. هر جا که سقفش آنقدر بلند باشد که بتوان لوستر در آن آویزان کرد، مناسب است. لوسترها می توانند به فضای سرویس بهداشتی، راهروی ورودی و یا اتاق پرو خانگی جلوه و کاراکتری خاص ببخشند. برای فضاهای کوچک با سقف های کوتاه نیز می توان از لوسترهای سایز کوچک استفاده کرد.

چطور سبک مناسب لوستر را انتخاب کنیم؟

برای دانستن چگونگی انتخاب و خرید لوستر مناسب خانه تان ابتدا باید دکوراسیون داخلی خانه را در نظر بگیرید. آیا چیدمان خانه تان به سبک مبانه قرن بیستم مدرن است و یا فارم هاوس؟ و یا  شاید سبک تلفیقی و بوهمی را انتخاب کرده اید.

سپس، در نظر بگیرید که آیا می خواهید چراغ سقفی با نور متمرکز داشته باشید و یا به دنبال نور پراکنده هستید؟ اگر شما طرفدار سبک بوهمی هستید اما فرد مینیمال دوستی نیز هستید لوستری با سبک تلفیقی اما با طراحی ساده و تمیز انتخاب کنید.

آیا عاشق درخشش مجلل کریستال های لوستر هستید ولی از شاخه های مسی خوشتان نمی آید؟ با رنگ مشکی شاخه های لوستر، می توانید ظاهری مدرن را در کنار زیبایی سنتی لوسترهای کریستالی داشته باشید.

مطلب مرتبط  چگونه یک سرویس خواب مناسب بخریم؟

همچنین اگر شاخه های فلزی لوستر سنتی است می توانید کریستال ها را نگه دارید ولی برای داشتن ظاهری تمیزتر از جنس کروم استفاده کنید که مناسب دکوراسیون مدرن نیز هست.

در اتاق هایی با طراحی میانه قرن بیستم مدرن لوسترهایی با تلفیق رنگ های مشکی و مسی-طلایی انتخاب های مناسبی هستند.

ترکیب سبک روستیک و مدرن راه مناسبی است که رگه هایی مدرن به فضای سنتی اضافه کنید. لوستر با پایه چوبی و فریمی از جنس کروم، به یک آشپزخانه با طرح فارم هاوس و یا اتاق خوابی با رنگ خنثی جلوه و نما می دهد.

زمانی که تصمیم گرفتید چه سبک لوستری را انتخاب کنید وقت آن می رسد که سایز مناسب لوسترتان را پیدا کنید.

لوستر باید چه اندازه ای داشته باشد؟

برای انتخاب سایز مناسب لوستر باید فضا را اندازه گیری کنید و چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

۱. ارتفاع سقف

۲. اندازه اتاق

۳. تعداد لامپ های مورد نیاز برای داشتن روشنایی کافی

۴. مکان قرارگیری لوستر

یک لوستر چه تعداد لامپ نیاز دارد؟

در هنگام خرید لوستر به فضایی که می خواهید لوستر را در آن نصب کنید دقت داشته باشید. اتاق خواب ها، اتاق های پرو خانگی و سایر فضاهای کوچک با چهار لامپ نور کافی می گیرند اما برای سالن ناهارخوری، اتاق نشیمن و آشپزخانه مهم است که روشنایی زیادی داشته باشند. سایز اتاق و این که آیا روشنایی دیگری مانند چراغ های سقفی در آن وجود دارد یا خیر را در نظر داشته باشید. برای اتاق هایی که به طور متوسط ۱۲مترمربع مساحت دارند لوستر باید حداقل پنج لامپ داشته باشد و برای اتاق های بزرگتر لامپ های بیشتری لازم است.

مطلب مرتبط  تختخواب کودک و نوزاد

لوستر را چقدر نزدیک به میز می توان آویزان کرد؟

اگر لوستر را بالای میز ناهارخوری و یا میز آشپزخانه آویزان می کنید قسمت پایینی لوستر باید ۸۱ تا ۹۱ سانتیمتر بالاتر از سطح میز قرار داشته باشد.  ارتفاع سطح میز تا سقف را اندازه گیری کرده و عدد ۸۱ یا ۹۱ سانتیمتر را از آن کم کنید تا ارتفاع مناسب لوستر را به دست آورید.

اگر ارتفاع سقف آشپزخانه سه متر و یا بیشتر است، فضای کافی برای نصب لوستری با ارتفاع ۱۲۰سانتیمتر و یا بیشتر را در اختیار دارید.

لوستر را باید در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

در اتاق خواب ها، راهروها، اتاق نشیمن و آشپزخانه لوستر باید حداقل ۲۱۵ سانتیمتر از زمین فاصله داشته باشد تا با خیال راحت زیر آن قدم بزنید. برقکار می تواند زنجیر لوستر را کوتاه کند تا فاصله لوستر با سقف کمتر شود. اگر لوستر بالای تختخواب قرار دارد می توانید لوستر را کمی پایین تر نصب کنید، فقط مطمئن شوید که سرتان به لوستر برخورد نمی کند.

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز: 1