راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی انواع مختلف روکار و توکار، تک لگنه، دو یا سه لگنه دارد. همچنین طیف وسیعی از جنس ها و طرح های مختلف مانند سینک های سرامیکی، استیل های ضد زنگ با طرح مدرن و سینک های گرانیتی وجود دارند که می توانید از میان آنها انتخاب کنید.
از تخیلتان کمک بگیرید و انواع مختلف سینک را در فضایی که دارید مجسم کنید تا بهترین سینک را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید سینکی که در عین ظاهر زیبا و شیک، کاربردی هم باشد و به شما این امکان را بدهد که از فضایی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید.

سینک ظرفشویی

سینک روکار

سینک های روکار در واقع به سینک هایی گفته می شوند که لبه آنها چند سانتیمتر بالاتر از کابینت یا کانتر قرار می گیرد. سینک روکار می تواند از جنس استیل ضد زنگ، سنگ گرانیت، سرامیک و یا سینک های کامپوزیتی در طرح ها و رنگ های مختلف باشد. سینک های روکار معمولا راحت تر نصب می شوند و البته ظاهری قدیمی تر از سینک های توکار دارند. در انتخاب سینک های روکار دستتان باز است زیرا طیف وسیعی از این سینک در طرح و اندازه و رنگ های مختلف وجود دارد که می توانید از میان آنها مناسب ترین سینک را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید.

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی توکار

سینک های توکار در داخل فضای کابینت یا کانتر نصب می شوند و لبه بیرونی ندارند در نتیجه سطح اطراف سینک صاف و بدون برجستگی است. این نوع سینک ها معمولا در طراحی های مدرن و مینیمالیستی مورد استفاده قرار می گیرند.
نداشتن لبه بیرونی این مزیت را دارد که به راحتی می توان سطح اطراف سینک را تمیز کرد و هیچ کثیفی و جرمی زیر لبه ها باقی نمی ماند اما ممکن است آب بیشتر به بیرون پخش شود و اگر جنس کابینت یا کانترتان چوبی است حتما بعد از اتمام کار باید اطراف سینک را خشک کنید تا چوب به مرور زمان دچار پوسیدگی نشود.

انتخاب جنسِ سینک ظرفشویی

سینک های ظرفشویی از جنس های مختلفی ساخته می شوند که هر یک مزایای خاص خود را دارند. برای آن که بدانید چه جنسی برای سینک آشپزخانه شما مناسب است، توضیحاتی را در ادامه برایتان آورده ایم:

استیل ضد زنگ:

سینک هایی با جنس استیل ضد زنگ در عین ظرافت کلاسیکشان واقعا کاربردی هستند. این سینک ها بسیار بهداشتی هستند و همچنین مقاومتشان در برابر حرارت بسیار بالاست. این نوع سینک به صورت روکار، توکار و حتی به صورت سینک گوشه موجود است.

سینک گرانیتی :

زیبایی، دوام و مقاومت بالا در برابر حرارت از ویژگی های سینک گرانیتی است. سینک های گرانیتی در انواع روکار و توکار موجود هستند.

سینک سرامیکی :

سینک های سرامیکی محکم تر از سینک های فلزی، ضد خش و بسیار بهداشتی هستند. این مدل سینک در انواع توکار و بلفاست (سینکی کوچک دارای یک لگن و راه آب نزدیک شیر آب) موجود است.

سینک سنگ صابونی:

این مدل سینک که از یک ماده تک و خاص ساخته شده است. مناسب برای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال است. بر خلاف سایر سینک ها که معمولا فقط در یک یا دو رنگ موجود هستند این جنس سینک در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شود. این مدل سینک در انواع روکار و توکار موجود است.

سینک ظرفشویی

جزئیات مهم هستند!

نکات  و جزئیات کوچکی در طراحی سینک های ظرفشویی که تغییرات بزرگی ایجاد می کنند:

سیستم های پیشرفته دفع زباله:

استفاده از بهترین کیفیت حتی برای کوچکترین اجزا از صافی استیل ضد زنگ گرفته تا توری آشغال گیر لگن سینک باعث می شود تا دفع زباله بهتر صورت بگیرد و دیگر با مشکلاتی از قبیل گرفتگی لوله مواجه نشویم.

لگن های عمیق تر از جنس استیل ضد زنگ:

استفاده از لگن هایی با عمق بیشتر باعث می شود فضای بیشتری داشته باشیم و سطح اطراف سینک خلوت تر شود.

عایق حرارتی و صوتی:

این عایق ها نه تنها باعث می شوند صدای ریخته شدن آب در لگن سینک کم شود، بلکه باعث می شوند آب درون لگن برای مدت بیشتری گرم بماند.

دکمه تخلیه محتویات سینک ظرفشویی:

روشی ساده و هوشمندانه برای خالی کردن محتویات لگن ظرفشویی که به کمک آن دیگر نیاز نیست دستتان را در سینک پر از آب کثیف ببرید تا راه آب را باز کنید.