راهنمای خرید

راهنمای خرید ست ناهارخوری: چگونه بهترین ست ناهارخوری را پیدا کنیم؟

میز ناهارخوری جایی است که همه دور هم جمع می شوند و در واقع یکی از نقاط کانونی خانه است. ست ناهارخوری باید با دوام، محکم و استوار و در عین حال راحت باشد. حتی در برخی موارد لازم است منعطف باشد تا بتوان سایز و شکل آن را تغییر داد.

در این مقاله نکاتی را که برای خرید ست ناهارخوری باید به آنها توجه کنید را به شما خواهیم گفت.

ست ناهارخوری

دقت کنید میز از چه ماده ای ساخته شده است

اگر می خواهید ست ناهارخوری چوبی بخرید چوب های سخت مانند ماهون (ماهوگانی)، گردو، افرا، بلوط و یا کامپوزیت های سخت (شامل تخته سه لایی، چوب سخت و ام دی اف) را انتخاب کنید در نظر داشته باشید که ام دی اف ها -ترکیبی فشرده شده از چوب های سخت و نرم- گرچه با دوام اند ولی مقاومت و استحکام چوب های سخت را ندارند. ام دی اف ها شاید برای استفاده کوتاه مدت مناسب باشند ولی مبلمان ساخته شده از چوب های سخت عمری طولانی دارند. یک واقعیت کلیدی که باید در ذهن داشته باشید این است که اغلب میزهایی که پایه های جدا شونده دارند از جنس فیبرهای چوبی -ماده ساخته شده از قراضه های چوبی فشرده شده- هستند و به درد استفاده طولانی مدت نمی خورند ولی اگر گاه به گاه از میز ناهارخوری استفاده می کنید یا ناچارید مرتب جای آن را تغییر دهید این نوع میزها انتخاب بدی نیستند. به کسانی که به میزهای چوبی سنتی علاقه ای ندارند پیشنهاد می کنیم میزهایی از جنس آهن گالوانیزه شده، مرمر گرانیتی و یا پلاستیک فشرده را نیز مد نظر قرار دهند.

ست ناهارخوری

از خریدن میز با روکش ضخیم اجتناب کنید

یک توصیه به کسانی که می خواهند میز چوبی بخرند: به دنبال میزهایی با روکش ضخیم نباشید زیرا با گذر زمان از بین می رود. شاید بپرسید چطور بفهمیم که روکش ضخیم است؟ اگر روی آن دست بکشید به پلاستیک شباهت دارد و در گوشه های میز خط اتصال لایه ضخیم به رویه اصلی میز مشخص است.

اتاق را اندازه بگیرید

مهم است که قبل از خرید میز ناهارخوری اندازه دقیق اتاق را داشته باشید. مخصوصا اگر جایی که قرار است میز را در آن قرار دهید کوچک باشد. خیلی از افراد میزهایی می خرند که برای فضایی که دارند زیادی بزرگ هستند. به طور مثال قرار دادن یک میز ناهارخوری مستطیلی شکل در یک اتاق مستطیلی کوچک باعث می شود فضای اتاق به جای دنج بودن تنگ به نظر برسد. زمانی که صندلی ها بیرون از میز قرار دارند باید بتوانید اطراف میز راه بروید پس بهتر است فاصله لبه میز تا دیوار در همه جهات حدود ۱۳۰سانتیمتر باشد.

ست ناهارخوری

در مورد شکل میز تصمیم بگیرید

در حالیکه سبک میز ناهارخوری کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد در مورد شکل میز ناهارخوری  و اتاقی که قرار است میز را در آن قرار دهید یک سری قوانین کلی وجود دارد. برای اتاق های کوچک میز بیضی شکل انتخاب کنید تا فضا بیش از حد شلوغ به نظر نرسد. میزهای مربعی شکل به درد فضاهای باریک می خورند اما میزهای مستطیلی که بیشترین فضا را اشغال می کنند به فضایی باریک و طولانی نیاز دارند. میزهای گرد و دایره ای شکل می توانند نفرات بیشتری را در خود جای دهند و با رومیزی های زیبا جلوه خاصی به فضا ببخشند ولی مناسب فضاهای کوچک نیستند زیرا رفت و آمد در اطراف آنها سخت می شود.

ست ناهارخوری

ابعاد میز را در نظر بگیرید

بیشتر میزهای ناهارخوری به طور استاندارد ارتفاعی بین ۷۱تا ۷۶ سانتیمتر دارند. راحت ترین میزهای ناهارخوری آنهایی هستند که موقع نشستن فضای کافی برای قرارگرفتن زانو در زیر آنها وجود داشته باشد و آرنج ها هم سطح میز قرار بگیرند. عرض میزهای ناهارخوری بیضی، دایره ای و مستطیلی به طور استاندارد حدود ۹۱ سانتیمتر است و طول آنها به چند نفره بودنِ میز بستگی دارد.

میز تاشو بخرید تا از فضا بیشتر استفاده کنید

اگر فضای محدودی در اختیار دارید ولی برای مهمانی ها به میز بزرگتری نیاز دارید یک راه حل مناسب خرید میزهای تاشو است که در مواقع لزوم می توانید سایز آنها را تغییر دهید.

ست ناهارخوری

میز مخصوص فضای باز

وقتی می خواهید برای فضاهای باز مثل تراس و پاسیو میز ناهارخوری بخرید طبیعتا باید به دنبال جنس هایی باشید که در برابر آب و هوا مقاوماند. رایج ترین میزهای فضای باز از جنس درخت ساج هستند که با گذر زمان و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد و تابش خورشید یک لایه پتینه زیبا روی آنها ایجاد می شود. مورد دیگر استیل با روکش پودری است که در برابر باران و زنگ زدگی مقاوم است.

نوشته های مشابه