راهنمای خرید

میز ناهارخوری خود را چگونه انتخاب کنیم؟

به غیر از به صرفه و همیشه به روز بودن، استواری و ساخت میز جنبه های مهم دیگری هستند که باید حواستان به آنها باشد. به این فکر کنید که آیا میز برای نشستن های طولانی مدت دور آن راحت است یا نه همچنین نوع کف خانه خود را هم در نظر بگیرید زیرا بعضی میزها روی کف جا می اندازند و پیش بینی کنید با استفاده بلند مدت از این میز چه نوع شکستگی و خش هایی ممکن است رویش بیفتد. به غیر از این اصول اولیه در اینجا چند پیشنهاد اضافه هم برای انتخاب میز ناهارخوری داریم.

انتخاب میز ناهارخوری

۱. اندازه گیری فضا

برای انتخاب میز ناهارخوری باید دقت کنید که میز ناهارخوری شما مناسب فضای اتاقتان باشد. اما در عین حال این میز یک مبلمان بزرگ محسوب می شود که نیاز به فضا دارد.

Lucy Harris یک طراح داخلی در نیویورک می گوید: «به غیر از فضای کلی خود میز به مقداری فضای آزاد دور آن برای نفس کشیدن نیاز دارید. این فضا هر چه بیشتر باشد بهتر است زیرا در آن صورت می توانید به راحتی صندلی ها را دور میز بچینید و جا به جا شوید.» پس فرقی نمی کند قسمت ناهارخوری خانه جزو پذیرایی است یا اتاقی جدا برای خودش دارد در ابتدا با متر طول و عرض آن اتاق را اندازه گیری کنید بعد حدود ۲ متر از آن اندازه گیری کم کرده تا به اندازه میز دلخواه خود برسید.

سپس به این فکر کنید که می خواهید چگونه از میز استفاده کنید. Max Dyer یک کهنه کار در صنعت مبلمان می گوید: « پیش فرضی مبنی بر این داشته باشید که صندلی های دور میز هر کدام حدود ۵۶ تا ۶۱ سانتیمتر فضا نیاز دارند. هر چه صندلی ها بزرگتر باشند این فضا هم وسیع تر می شود.»

برای این که اندازه میز را تخمین بزنید با استفاده از یک چسب اطراف فضایی را که میز در آینده در آن قرار می گیرد را چسب بزنید. سپس با استفاده از اسباب و وسایل دیگر مرکز آن فضا را پر کنید تا ببینید اتاق بعد از آمدن میز چگونه به نظر می رسد.

انتخاب میز ناهارخوری

۲. توجه به ظاهر میز

پایه های میز و اینکه آیا میز چهار یا سه پایه دارد یا نیمکتی شکل است روی این که چه تعداد افراد می توانند دور میز بشینند تأثیر می گذارد. Jackie Hirschhaut رئیس بازاریابی شرکت American home furnishings alliance می گوید: «باید مطمئن شوید فضایی که قرار است پاهای شما در آن قرار بگیرد توسط پایه های میز اشغال نشود.»

قبل از انتخاب میز ناهارخوری دور آن بنشینید و بررسی کنید آیا برای پاهای شما جای کافی بدون برخورد به پایه میز وجود دارد یا نه. برای مانور دادن بیشتر در اتاق می توان آن قسمتی از میز که پایه را به رویه میز متصل می کند کوتاه کرد.

Harris می گوید: «در کل میز هایی که دارای پایه های ظریف در گوشه کار هستند فضای بیشتری برای گذاشتن صندلی ها به فرد ارائه می کنند.»

همچنین Dyer اضافه می کند: «این نکته را در نظر داشته باشید که میزی که پایه های ظریفی دارد برای این که وسطش خمیدگی ایجاد نشود با یک محدودیت طولی ساخته می شود.»

انتخاب میز ناهارخوری

۳. جنس میز را با توجه به سبک خود انتخاب کنید

یکی از جنبه های سخت انتخاب میز ناهارخوری انتخاب جنس مناسب است. باید به قیمت، نحوه نگهداری و سبک شخصی خود دقت کنید.

چوب: چوب اصل یک جنس و متریال کلاسیک است که هم بادوام و هم قابل تعمیر است. چوب درختان کاج، اقاقیا، انبه و ساج گزینه هایی پر طرفدار و مقرون به صرفه هستند. چوب اصل با این که پرطرفدار است اما معمولا گران تر هم تمام می شود.

روکش چوب: در مقایسه با چوب اصل روکش چوب قیمت بهتری دارد. در این میز ها یک روکش با طرح چوب به یک تخته چند لایه چسبانده شده. برای خریدن این مدل میزها دنبال برند های معروف در این زمینه باشید. یک راه برای تشخیص دادن مدل ارزان تر این میزها این است که زیر میز را نگاه کنید. Dyer پیشنهاد می دهد: «اگر فقط قسمت بیرونی میز روکش دارد ولی زیر آن از یک جنس متفاوت است این بدان معناست که کارخانه برای کم شدن قیمت فقط روی میز را روکش می کند.»

سنگ و شبه سنگ: میزهای سنگی شامل مرمر، کوارتز و سنگ های گچی مانند سیمان هستند. البته میزهای سنگی دارای منافذ بسیاری هستند و به راحتی لک می شوند. بسته به نوع ساختشان می توانند خش برداشته یا بشکنند و وقتی این اتفاق بیفتد تقریبا غیر ممکن است که میز دوباره تعمیر شود.

شیشه: شیشه ها می توانند شفاف یا کدر باشند. معمولا گران قیمت نیستند و فضا را هم بازتر نشان می دهند. با این که شیشه نسبت به رطوبت واکنشی نشان نمی دهد اما می تواند با تغییر دما ترک بردارد. همچنین اثر انگشت را به راحتی نشان می دهد. اگر مراقب شیشه باشید این نوع میز تا سال ها دوام می آورد.

فلز: فلز از جمله استیل ضد لک، برنج، روی و رنگ لاکی بیشترین استفاده را برای رویه میز دارند. فلز با دوام است و به راحتی هم دچار آسیب نمی شود اما چون سطح براقی دارد به راحتی اثر انگشت را نشان می دهد. فلزهای رنگ شده هم به سختی تعمیر می شوند. این مدل قیمت کمتری نسبت به میزهای چوبی دارد اما پیدا کردن میزی که کاملا از فلز ساخته شده باشد کمی دشوار است.

پلاسیتک و لمینت: این مدل میزها چه جنس اصلیشان پلاستیک باشد چه روی یک تخته چند لایه سطحی از پلاستیک پوشیده باشد گزینه مقرون به صرفه ای هستند. دوام زیادی دارند اما از بهترین جنس ممکن هم نیستند. تمیز کردن این جنس بسیار راحت است و نگهداری از آن آسان اما معمولا به عنوان یک گزینه ارزان شناخته می شوند.

 

سخن آخر

اگر میز خود را از مغازه می خرید زیر پایه های میز را چک کرده تا ببینید آیا روی کف جا انداخته است یا نه. همچنین اگر نقطه اتصال پایه ها با میز محکم نیستند میز خوب ساخته نشده. در مورد میزهای بسیار ارزان هم مراقب باشید زیرا ممکن است فقط با چسب سر پا نگه داشته شده باشند.

در مورد صندلی های دور میز مطمئن شوید که با میزتان هماهنگی دارند. برای راحت تر شدن کار می توانید آن ها را به صورت ست خریداری کنید اما اگر می خواهید صندلی ها را جدا با سلیقه خودتان انتخاب کنید هیچ مشکلی ندارد.

 

نوشته های مشابه