طراحی صنعتی

چند نمونه طراحی مبلمان چند منظوره

ما نسلی هستیم که تلاشمان بر آن است از زمان و مکان حداکثر استفاده را ببریم پس چرا برای محیط کار یا زندگیمان از مبلمانی که می توانند چندین قابلیت را همزمان داشته باشند استفاده نکنیم؟ در اینجا چندین ایده بسیار خلاقانه برای الهام گرفتن شما از نمونه مبلمان چند منظوره طراحان برتر دنیا گردآوری شده است.

مبلمان چند منظوره

حس خوب تاب خوردن بر روی تختخواب

طراح: Jeo Manus

از بین طراحی های مبلمان مدرن این تختخواب جذاب با قابلیت حرکت نَنویی برای خواب و آرامش گرفتن در طول روز بسیار مناسب است. می توان از این تخت فلزی در داخل و یا خارج از فضای منزل استفاده کرد. مواد اولیه این تختخواب با محیط زیست سازگار هستند. این تخت منحصر به فرد در چهار سایز طراحی و تولید شده است همچنین در بسته بندی این تخت بست هایی تعبیه شده تا اگر تمایل به ثابت کردن تخت از حالت نوسانی داشتید به راحتی با دستور العمل های موجود در آن بتوانید آن را از نوسان نگه دارید.

مبلمان چند منظوره

صندلی ابریشمی بازیافتی

طراح: Meb Rure

هر ساله میلیون ها تن از باقی مانده پارچه ها به محل دفن زباله فرستاده می شود. با توجه به این روند Meb Rure مجموعه مبلمانی با ضایعات پارچه های ابریشم طراحی و اجرا کرده است. این مجموعه  سازگار با محیط زیست شامل یک ست سه تایی از یک صندلی راحتی، یک صندلی به سبک عثمانی و یک میز عسلی کوتاه است. همه اجزای این ترکیب راحت هستند و رنگ و طرحی مدرن و زنده دارند.

مبلمان چند منظوره

مبلمان راحتی با طرح کاپ کیک

طراح: Boggy Chan

این مجموعه خوشمزه از مبلمان برای طرفداران شیرینی و کاپ کیک طراحی شده است. هر کدام از این کاپ کیک ها در زیرشان پایه ای برای تنظیم سطح ارتفاعشان تعبیه شده که آن را برای کاربران در هر سنی قابل استفاده می کند.

مطلب مرتبط  طراحی مبلمان با استفاده از ماشین و قطعاتش

مبلمان چند منظوره

جایی برای پیرمردها نیست!

طراح: Lanzavecchia + Wai

ایده ای که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید نبوغی در طراحی میز برای افراد مسن است که ترکیبی از مبلمان و عصایی جهت کمک برای تعادل در تحرکشان است. این ایده زمانی آغاز شد که خانم مسنی از عدم توانایی خود برای حمل حتی یک فنجان قهوه برای همسرش ناراحت بود که در نهایت به طراحی یک میز حمل قهوه توسط نوه او انجامید. این میز با طراحی بسیار ساده اش می تواند به حمل چای و قوه کمک کند زیرا در زیر آن چرخ هایی تعبیه که می توان به راحتی آنرا حمل کرد و دسته آن به شکل عصا طراحی شده است تا به راحتی در دست جای بگیرد و افراد مسن با تکیه بر آن بتوانند به راحتی حرکت کنند.

مبلمان چند منظوره

ست مبلمان چند منظوره

طراح: Michele Franzina) Venezia homedesign)

مجموعه مبلمان اداری دنج و جمع و جور چند منظوره ای که می توانید در کمترین فضاها برای خودتان محیط کار مستقلی داشته باشید. افراد به راحتی می توانند این صندلی را به وسیله بالا کشیدن سطح نشیمن آن به میز کوچکی برای قرارگیری لپتاپ و وسایل کارشان تبدیل کنند.

مبلمان چند منظوره

صندلی بلوکی

طراح: Scott Jones

این مبل ساخته شده از بخش های کوچک و قطعه ای است که چیدمان آن قابل تنظیم است و حداقل ۶ نفر می توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند. با استفاده از مکعب های قابل جا به جایی این مبل به راحتی می توان اجزای آن را کم و زیاد و فرم دلخواه را ایجاد کرد.

مطلب مرتبط  شلف 360 درجه طراحی شده توسط Luka Pirnat در سال 2014

مبلمان چند منظوره

صندلی Nuvola Di Luce

طراحی: Thesia Progetti

یک صندلی دو کاره که مزیت دیگر آن این است که می توان از آن به عنوان یک منبع روشنایی با نورپردازی یکنواخت در اتاق استفاده کرد و با توجه به گفته تولید کننده آن می توان از آن حداقل برای ۱۰۰ سال استفاده کرد حتی اگر به صورت روزانه و مداوم مورد استفاده قرار گیرد. این مبل در سه رنگ: طبیعی، سفید و مشکی تولید و عرضه می شود.

مبلمان چند منظوره

جعبه ها

طراح: توسط Tyrone Stoddart

طراحی مجموعه ای از مبلمان مدرن که راحت است و سازگاری بالایی دارد تا افراد بتوانند به راحتی به برای مدتی طولانی به انجام کارهایشان بپردازند. این میز می تواند محل مناسبی برای کار با لپتاپ باشد و یا میزی برای صرف چای و قهوه.

آن را به نام «جعبه» نامگذاری کرده اند زیرا تمام قطعات آن از جمله لامپ رومیزی و چهارپایه ها می توانند به راحتی و تحت الگویی که برای چیدمانشان در نظر گرفته شده از هم جدا شوند و درون جعبه شان قرار بگیرند تا حمل آسانی داشته باشند.

مبلمان چند منظوره

مبل قابل تبدیل

طراح: Solovyov Design

دو طراح بلاروسی ماریا و ایگور از شرکت Solovyov Design توانایی خلق و تولید مبلمان شگفت آور و خلاق را دارند. آنها به دنبال راحتی و زیبایی توأم با هم و ایجاد قابلیت های مختلف در مبلمانشان هستند. این مبل قابلیت تبدیل شدن به شکل های مختلف با زیر پایی یا بدون آن بوده که حتی می توان به عنوان تخت از آن استفاده کرد.

مبلمان چند منظوره

تختخواب چند منظوره Ted

طراح: Volen Valentinov

محصولی که در تصویر مشاهده می کنید با ایده ای خلاقانه برای استفاده چند منظوره از محصول طراحی شده که می توان از آن به عنوان یک صندلی راحتی یا پاف و همچنین یک تختخواب استفاده کرد. این تخت برای اولین بار در نمایشگاه مبلمان در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. این تخت بسیار سبک، ضد آب و سازگار با محیط زیست است.

مطلب مرتبط  طراحی میز با بال بوئینگ 737

نوشته های مشابه