طراحی صنعتی

آشنایی با چند نمونه مبلمان آسان نصب

این روزها خلاقیت طراحان مبلمان مدرن و تنوع بالای محصولات تولیدی در سبک های مختلف باعث خشنودی افراد با سلیقه های مختلف شده است.  یکی از انتظارات مصرف کنندگان مبلمان مدرن این است که این محصولات علاوه بر زیبا بودن کاربردی نیز باشد و در طراحی و تولید آن به مشکلات خاص کاربر و سهولت استفاده او از این محصولات اندیشیده شده باشد. یکی از این موارد نیاز بسیاری از کاربران به قابلیت جا به جایی آسان است که برای ساکنین منازل استیجاری یا کسانی که دفتر کار خود را به کرات عوض می کنند از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در این مطلب نمونه هایی از مبلمان آسان نصب و مدرن را به شما معرفی می کنیم که در عرض چند ثانیه به آسانی نصب و بسته بندی و حمل می شوند. پس با ما همراه باشید تا با هشت نمونه مبلمان مدولار آشنا شوید.

مبلمان آسان نصب

مبلمان آسان نصب

میز مدولار طرحی از David Ciernicki

میز مدولار قابل انعطاف به نام Major Tom یکی از محصولات کاربردی با امکان نصب و بازگشایی آسان است. این میز دارای یک سیستم مدولار است که به کاربر اجازه مونتاژ و جداسازی سریع و آسان آن را می ‌دهد. همانطور که در تصویر مشاهده می ‌کنید این میز از ۳ پایه مخروطی و یک صفحه ساخته شده که در عرض چند ثانیه با یک چرخش ۹۰ درجه افقی به یکدیگر متصل می ‌شوند. این محصول توسط David Ciernicki طراحی و اجرا شده است.

مبلمان آسان نصب

میزی دارای سه ‌پایه طرحی مدرن از Studio Noon

طرح‌ های Studio Noon را دو طراح خلاق به نام ‌های Gautier Pelegrin و Taïani Vincent طراحی می ‌کنند که در عین ساده بودن دارای پیچیدگی خاصی هستند. این استودیو بیشتر مبلمان‌ و لوازم‌ خانگی مدرن را طراحی می ‌کند. میزی دارای سه ‌پایه یکی از ایده‌ های ساده و ظریف این استودیو است که از چهار قسمت تشکیل می شود. این میز دارای سه پایه چوبی و یک صفحه سرامیکی است که به راحتی و در چند ثانیه باز و بسته می ‌شود.

مبلمان آسان نصب

مبلمان آسان نصب

چهارپایه فلزی طرحی از Studio Noon

ایده دیگر Studio Noon چهارپایه فلزی است که از یك قاب چوبی به شکل حرف y از جنس چوب بلوط و یک صفحه فلزی ساده تشکیل شده است. قسمت چوبی این چهارپایه ظاهر خشن و جسورانه فلز را خنثی می‌کند و یک صندلی مدرن و جذاب را ارائه می ‌دهد. طول و عرض و ارتفاع این چهارپایه ۳۵ سانتیمتر است که می ‌تواند به عنوان یک صندلی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین خریداران می ‌توانند با کنار هم قرار دادن این قطعات آنها را به یک قفسه مدرن و زیبا تبدیل کنند.

مطلب مرتبط  شلف 360 درجه طراحی شده توسط Luka Pirnat در سال 2014

مبلمان آسان نصب

مجموعه مبلمان Studio Bright Potato

Bright Potato یک استودیو طراحی است که در سال ۲۰۱۳ توسط دو طراح اسپانیایی و ایرلندی به نام ‌های Diego Martinez Pereira و David Beirne در غرب لندن تأسیس شده است و خدمات هنری خلاقانه و فنی را برای کسانی که در جستجوی طرح های نوآورانه هستند ارائه می ‌دهد. Peg مجموعه مبلمانی ساده و قابل انعطاف است که توسط این استودیو طراحی شده و دارای میز، نیمکت، میز قهوه، صندلی و میز ناهارخوری است. بنابراین برای مونتاژ کردن این قطعات تنها کافی است که پایه ‌های مخروطی شکل را در زیر صفحات قرار دهیم و با کمی فشار قفل آنها را به یکدیگر قفل کنیم. این مجموعه مبلمان در شش رنگ سیاه، سفید، قرمز، زرد، سبز و آبی در دسترس است. جنس پایه ‌ها از سه نوع چوب افرا، بلوط سفید یا گردوی سیاه انتخاب شده است.

مبلمان آسان نصب

مبلمان آسان نصب

چهارچوبی برای نگهداری وسایل شخصی طرحی از Arara Nômade و Ricardo Freisleben

2 طراح خلاق و هنرمند به نام ‌های Arara NômadAndré Pedrin و Ricardo Freisleben مبلمانی طراحی کرده‌ اند که به آسانی باز و بسته می ‌شود و بسیار پرکاربرد و منحصر به ‌فرد است. جنس این مبلمان از چوب است و برای اتصال نیاز به پیچ و یا چسب ندارد. این طراحی در نگاه اول ممکن است چشمگیر نباشد اما هنگامی که افراد به فضایی جمع و جور برای نگهداری وسایل شخصی خود نیاز پیدا می کنند این محصول تبدیل به یک شی‌ گران ‌بها می ‌شود. این وسیله حتی جعبه ای جداگانه برای بسته بندی ندارد و قطعات مختلف آن به راحتی در درون محفظه پایینی آن قرار می گیرند.

مطلب مرتبط  بهترین چهارپایه های ارگونومیک در جهان

مبلمان آسان نصب

Frida چهارپایه قابل جدا شدن طرحی از استودیو Zanocchi & Starke

چهارپایه Frida در استودیو  Zanocchi & Starke در شهر تورین ایتالیا ساخته شده است. Frida شامل یک صفحه چوبی و چهارپایه است که به آسانی و بدون نیاز به پیچ و چسب مونتاژ می ‌شود. در واقع مونتاژ این محصول شباهت زیادی به چیدن قطعات لوگو بر روی یکدیگر دارد.

مبلمان آسان نصب

مبلمان آسان نصب

مجموعه مبلمان‌ Maisonnette طرحی از Simone Simonelli

Simone Simonelli طراح صنعتی با استعداد و خلاقی است که مجموعه مبلمان‌ Maisonnette را طراحی کرده است. Maisonnette در فرانسه به معنای خانه کوچک است. هدف Simone از طراحی این مجموعه ساخت مبلمانی چند منظوره برای خانه هایی با فضای کوچک بوده است. این مجموعه مبلمان از سه قطعه تشکیل می شود که شامل یک کمد کوچک، یک سبد خرید و یک میز است. ساختار این محصول از چوب توسکا و میله آهنی تشکیل شده است.

مبلمان آسان نصب

قفسه مدولار اثری از Gemma Roper

Small Stack یک قفسه کوچک است که در ابتدا برای فروشگاه ‌ها طراحی ‌شده بود اما از آن در محیط خانه نیز استفاده می‌ شود. این محصول از پایه‌ هایی به جنس سنگ مرمر و میله‌ هایی از جنس چوب بلوط تشکیل ‌شده و دارای سوراخ‌ هایی است که قفسه‌ هایی فلزی بر روی آن سوار می ‌شوند. ساختار کلی این محصول به این صورت است که بدون استفاده از هرگونه پیچ و میخ و چسب آزادانه می ‌ایستد و هر قطعه به راحتی جدا و بسته‌ بندی می شود. Small Stack در استودیوی Nice به وسیله Gemma Roper طراحی شده است و در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه Designer Days پاریس نمایش داده شده است.

مطلب مرتبط  نمونه هایی خلاقانه از مبلمان مشترک انسان و حیوان

نوشته های مشابه