سایر

آشنایی با مبلمان حیوانات برند محبوب ایکیا

حتما تا به حال درباره ایکیا شنیده اید. یکی از معروفترین برندها در حوزه طراحی مبلمان و وسایل منزل. این برند مشهور چند سال پیش جدیدترین محصولات خود را روانه بازار کرده. محصولاتی مخصوص حیوانات خانگی که برای اولین بار در ایکیا ساخته و توزیع شده بودند. این خبر برای بسیاری از طرفداران ایکیا که حیوانات خانگی داشتند بسیار هیجان انگیز بود. ایکیا با داشتن طراحان حرفه ای و محققان و دامپزشکان مجرب به بررسی، طراحی و ساخت ابزار و وسایل مورد نیاز زندگی حیوانات پرداخته بود. این لوازم هم بسیار کاربردی هستند و هم در کنار وسایل دیگر منزل ترکیب جالب و بامزه‌ ای ایجاد می‌ کنند. در این مقاله به بررسی مبلمان حیوانات برند ایکیا برای سگ و گربه‌ ها می‌ پردازیم.

مبلمان حیوانات

مبلمان حیوانات

به مبلمان مخصوص حیوانات سلام کنید

در نگاه اول این مبلمان کوچک شبیه مبلمان مورد استفاده معمول در منزل هستند. مبلمانی که هم با‌مزه است و هم با‌کیفیت. این اولین وسیله کاربردی برای سگ‌ ها و گربه‌ ها است، جایی برای نشستن و یا لم دادن. جنسی که برای ساخت این مبلمان در نظر گرفته شده است برای حیوانات ضد حساسیت است زیرا توسط متخصصان حرفه‌ ای طراحی شده است.

مبلمان حیوانات

به گربه‌ ها امکان خراش دادن بدهید

شاید شما بار‌ها این حرکت گربه‌ ها را دیده باشید که ناخن‌ های خود را به دیوار یا لبه و پایه‌ های میز و صندلی می‌ کشند تا هم آنها را بخارانند و هم بازی کنند. پوشش جدیدی که ایکیا طراحی کرده است پایه‌ های صندلی‌ ها و میز‌ها را به سرعت تبدیل به وسیله بازی و خاراندن پنجه‌‌ های کوچک گربه‌ ها می‌ کند و همچنین از آسیبی که خراش پنجه‌ های آنها به وسایل می‌ زند جلوگیری می کند.

مبلمان حیوانات

مبلمان حیوانات

قفسه‌ هایی همچون کتابخانه

با داشتن جعبه‌ های کوچک مناسب گربه و سگ می‌توان خانه های کوچک و قابل حمل را برای حیوانات خانگی دست و پا کرد که هم با نمک هستند هم فضای کمی را اشغال می کنند و هم حیوانات بازیگوش در آن احساس راحتی می‌ کنند. این قفسه‌‌ ها شبیه به کتابخانه‌ های کوچکی هستند که تقسیم‌ بندی ساده ای دارند.

مطلب مرتبط  بهترین چهارپایه های ارگونومیک در جهان

مبلمان حیوانات

یک تخت با دو کارایی

تخت جدید ایکیا برای حیوانات امکانات جالبی را در اختیار خریداران آن قرار می دهد. این تخت به صورت برعکس می تواند شبیه به جعبه‌ ای با دیواره‌ هایی در اطراف و یک سقف شود که در ورودی کوتاهی دارد. حیوانات می توانند به‌ راحتی داخل آن شوند و در تاریکی و آرامش یک فضای بسته برای خواب داشته باشند. با برعکس کردن آن این خوابگاه شبیه یک جعبه عمل می‌ کند که در آن تشک مخصوص قرار می‌ گیرد و تختی دو یا تک نفره برای حیوانات فراهم می‌ کند. این تخت با ظاهر زیبا و جالبی که دارد می‌ تواند در کنار دیگر وسایل منزل حتی در پذیرایی و کنار مبلمان‌ خانه مثل یک میز کوچک عمل کرده. یا جایی برای لم دادن حیوانات در کنار صاحبان آنها باشد.

مبلمان حیوانات

مبلمان حیوانات

یک سفر سبک و راحت همراه حیوانات

ممکن است بار‌ها به دلیل سنگینی قفس جا‌ به‌ جایی حیوانات آنها را با خود بیرون نبرده باشید و یا آنقدر این ساک‌ ها بزرگ و سنگین باشند که ترجیح ‌دهید حیوانات کوچک خود را بدون وسیله بیرون ببرید که در این صورت هم حیوانات شما آزار می بینند و هم خودتان خسته می‌ شوید. ایکیابا با بررسی این مشکل در بیشتر کالاهای موجود در بازار حیوانات محصولی جدید طراحی کرده است که مناسب حمل و نقل، جا‌ به‌ جایی راحت و سفر بردن حیوانات باشد یک ساک سبک بدون میله‌ های عجیب و آزار دهنده از جنس مناسب و ضد آب که یک دیوار آن با تور پوشیده شده است که هم هوا در آن جریان دارد و هم حیوان به راحتی می تواند اطراف را ببیند.

مبلمان حیوانات

تونل بازی برای حیوانات بازیگوش

چه چیزی هیجان‌ انگیزتر از یک تونل بازی و اسباب بازی جالب برای گربه‌ های بازیگوش است؟ چرا که دیدن بازی گربه‌ ها بسیار جذاب است. از سر در گم شدن گربه ها تا دنبال دم خود دویدن آنها از لذت‌ های بی پایان کسانی است که علاقه خاصی به حیوانات دارند. ایکیا به غیر از وسایل آسایش و راحتی حیوانات وسایل سرگرمی و بازی نیز برای آنان طراحی کرده است. تونلی که توسط این کمپانی طراحی شده است به راحتی باز و بسته می‌ شود و وسیله مناسبی را برای سرگرمی حیوانات فراهم می کند.

مطلب مرتبط  چند مبلمان عجیب برای استراحت
مبلمان حیوانات

مبلمان حیوانات

خانه گربه‌ ای پایه دار یا خانه درختی

این خانه از آن دسته امکانات به شدت کاربردی است. این خانه‌ مکعبی را می توان بر روی پایه های بلند قرار داد و به تمام نقاط خانه برد. البته جالب است بدانید که به غیر از آنکه این وسیله خانه گربه باشد می تواند تبدیل به میز کوچکی برای قرار دادن برخی وسایل در پذیرایی شود. همچنین می‌ توان با جدا کردن پایه‌ ها آن را در هر گوشه‌ ای استفاده کرد. چنین طرحی باعث می‌ شود گربه‌ ها لذت داشتن خانه درختی را نیز تجربه کنند.

مبلمان حیوانات

مبلمان حیوانات

توجه به علایق حیوانات

طراحان و محققان ایکیا با توجه به علایق حیوانات دست به ابتکاراتی زدند که خلاقانه اند. آنها متوجه شده اند که گربه‌‌ها به سطوح بافت‌ دار و نرم علاقه دارند و همچنین از بازی با ابزارآلاتی که دندانه دار باشند نیز لذت می‌ برند. با توجه به این ویژگی‌ ها برای آنان سطوحی را طراحی کردند که با کشیدن پنجه بر آنها هیجان‌ زده می‌ شوند به همین علت تعداد زیادی از وسایل بازی گربه‌ ها را با این ویژگی ساخته اند. اما سگ‌ ها علاقه خاصی به پنهان کردن و پیدا کردن و حتی خاک بازی دارند و این علاقه باعث طراحی وسایل جالب توسط ایکیا برای سگ‌ ها شده است.

مبلمان حیوانات

ارتباط حیوانات با وسایل خاص

حتما شما نیز متوجه این موضوع شد‌ه‌ اید که حیوانات گاهی به وسایل خاصی علاقه پیدا می‌ کنند و این علاقه باعث می‌ شود که بو‌ها را تشخیص دهند و یا حس متفاوتی نسبت به شخص یا وسیله‌ ای داشته باشند. ایکیا به ساده‌ ترین روش‌ از این ویژگی استفاده کرده است و دست به ساخت کوسن ساده و با جنسی که آنها دوست دارند زده اند تا با قرار دادن آنها در تخت یا مبل شخصی این لذت برایشان فراهم شود. با وجود این کوسن و یا هر وسیله دیگر سگ یا گربه تا حدی در مکان مورد علاقه‌ اش استراحت می‌ کند و ممکن است آرام‌ نیز بشود.

مطلب مرتبط  استفده از پنکه در زمستان برای جا به جایی هوای گرم در خانه
مبلمان حیوانات

مبلمان حیوانات

ظرف‌ های کم عمق برای پرخور‌ها

گربه‌ ها به‌ طور کلی در تنظیم میزان غذای مصرفی بهتر از سگ‌ ها عمل می‌ کنند. اما همچنان برخی از نژاد سگ‌ ها عادت به پرخوری دارند و نمی‌ توانند در میزان مصرف غذا کنترل داشته باشند. علاوه بر این سگ‌ ها در غذا خوردن هم سریع‌ تر و هم شلوغ‌ تر از گربه ها عمل می کنند که معمولا منجر ‌به خرابکاری و یا چپه شدن ظرف غذایشان می‌ شود. طراحان ایکیا به این موضوع نیز فکر کرده‌ اند و دست به ساخت ظرف غذای مخصوص سگ‌ ها زده‌ اند. ظرفی با عمق کم و با قسمت‌ های مختلف که غذا در آن تقسیم می‌ شود و آنها را بیشتر مشغول می‌ کند و همچنین ظرف غذا نیز چپه نمی‌ شود و در این صورت سگ‌ ها عادت پرخوری را فراموش می‌ کنند.

بقیه وسایل طراحی شده از این کمپانی شامل اسباب بازی، قلم‌مو‌‌های نقاشی، زمین‌ های بازی و تخت‌ های مختلف و … می شود. یکی از مهمترین ویژگی های وسایل ایکیا زیبایی در طراحی است. تا به ‌حال یکی از بزرگترین مشکلات صاحبان حیوانات خانگی نازیبا بودن این وسایل بود که با وجود اشغال کردن فضای زیاد در منزل هیچ کارایی و تناسبی با دیگر وسایل خانه نداشتند. اما طراحان ایکیا این امکان را فراهم کردند تا خریدارانشان برای داشتن هر وسیله چندین انتخاب مناسب داشته باشند. مورد مهم دیگر بررسی دقیق رفتار و ویژگی‌ های رفتاری حیوانات از هر نژادی است که محققان با ظرافت تمام آنها را مورد توجه قرار داده‌ اند.

محصولات ایکیا علاوه بر کار‌آمد بودن بسیار مقرون به صرفه نیز هستند. در ساخت این محصولات علاوه بر کارآیی به مصالح اولیه ساخت، طراحی زیبا و جذاب و همچنین قیمت‌ های منصفانه توجه شده است. این اولین بار است که ایکیا محصولات مخصوص حیوانات را ایجاد کرده و با این حال توانسته از بسیاری از برندهای مشهور در این بازار پیشی بگیرد. به همین علت باید منتظر ماند و دید در سری بعد چه خلاقیت‌ هایی را می‌ توان از این کمپانی دید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 1

نوشته های مشابه