طراحی صنعتی

صندلی اداری ایکیا مارکوس راحت و مقرون به صرفه

کسانی که کمی با ایکیا آشنایی داشته باشند به خوبی می دانند که این برند در تولید مبلمان مقرون به صرفه سابقه ای طولانی دارد و برای طیف وسیعی از نیازها محصولاتی با کیفیت قابل قبول، کاربردی و با قیمت مناسب را فراهم کرده است. یکی از این محصولات صندلی اداری ایکیا مارکوس (IKEA MARKUS) نام دارد که قرار است در ادامه به معرفی آن بپردازیم. چندان تفاوتی ندارد که خریداران به یک صندلی اداری نیاز دارند یا یک صندلی گیمینگ و خانگی چرا که راحتی و تطبیق‌ پذیری دو ویژگی مهم صندلی اداری ایکیا مارکوس محسوب می‌ شوند. در واقع این صندلی می‌ تواند با هزینه‌ ای کمتر بسیاری از امکانات یک صندلی گیمینگ گران‌ قیمت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این صندلی با سبک مینیمال خود از یک کفی فوق‌ العاده راحت با دو روکش چرم و پارچه برخوردار است و تکیه‌ گاه آن نیز به‌ گونه‌ ای طراحی شده تا با شکل‌ های مختلف نشستن و فیزیک متفاوت کاربران به‌ آسانی تطبیق پیدا کند.

صندلی اداری ایکیا مارکوس

قابلیت flat pack

ایکیا سال‌ هاست که محصولات خود را با قابلیتی به نام flat pack عرضه می‌ کند که بر اساس آن محصولات به‌ صورت قطعه قطعه و مجزا به دست مشتریان می‌ رسند و مونتاژ نهایی آنها بر عهده کاربران است. این ویژگی منجر به کاهش هزینه کالاها، جا به جایی آسان و افزایش سرعت انتقال آنها می‌ شود. همچنین طراحان و مهندسان زیادی بر روی این قابلیت تحقیق می‌ کنند تا مونتاژ نهایی به ساده‌ ترین شکل ممکن صورت بگیرد. صندلی اداری ایکیا مارکوس نیز از این قاعده مستثنی نیست که البته ممکن است برای برخی افراد گیج‌ کننده به نظر رسد اما دفترچه راهنمای این محصول به‌ طور کامل و قدم‌ به‌ قدم شیوه مونتاژ آن را توضیح داده است. همچنین این دفترچه راهنما حاوی نکات احتیاطی و کنترل‌ های لازم برای تنظیم ارتفاع و شیب صندلی است که برای استفاده بهتر از این صندلی اداری ضروری هستند.

مطلب مرتبط  نمونه هایی خلاقانه از مبلمان مشترک انسان و حیوان

صندلی اداری ایکیا مارکوس

نکات فنی صندلی اداری ایکیا

یکی از دغدغه‌ های اصلی خریداران صندلی اداری یا گیمینگ راحتی و فرم استاندارد این محصولات است. در واقع یکی از نیازهای اساسی گیمرها و کارمندانی که ساعات طولانی در حالت نشسته کار می‌ کنند احساس راحتی در هنگام نشستن است به‌ طوریکه تمام توجه آنها معطوف به کارشان باشد. از این حیث صندلی اداری ایکیا مارکوس با داشتن یک نشیمنگاه نرم با لبه‌ های خمیده راحتی منحصر به‌ فردی را برای پای کاربران خود فراهم می‌ کند.

صندلی اداری ایکیا مارکوس

قسمت تکیه‌ گاه این محصول از پارچه مقاوم توری شکل ساخته شده که ضمن ایجاد تنفس و جلوگیری از تعریق کمر کاربران با انعطاف مناسب خود از ایجاد دردهای عضلاتی در ناحیه کمر و ستون فقرات نیز جلوگیری می‌ کند. افزون بر این قابلیت تنظیم شیب تکیه‌ گاه این صندلی اداری نیز موجب می‌شود تا این محصول هم برای کار کردن و هم برای یک استراحت کوتاه مدت در محیط کار مناسب باشد. از دیگر ویژگی‌ های صندلی اداری ایکیا مارکوس جا به جایی آسان و انعطاف‌ پذیری بالاست. ایکیا مارکوس از چرخ‌ هایی با قابلیت حرکت در تمام جهات برخوردار است که به‌ راحتی بر روی تمام سطوح صاف و پرزدار حرکت می‌ کند. در نتیجه کاربران با نشستن بر روی این صندلی امکان سر خوردن بدون بلند شدن از آن را خواهند داشت. علاوه بر قابلیت تنظیم ارتفاع این صندلی اداری از تکیه‌ گاهی با شیب قابل تنظیم (قابل قفل شدن) نیز برخوردار است که به‌ موجب آن کاربران می‌ توانند بر اساس شرایط خود مناسب‌ ترین وضعیت را برای صندلی انتخاب کنند. طراحی ارگونومیک نیز از دیگر ویژگی‌ های ایکیا مارکوس است که سلامت کمر و ستون فقرات کاربران را تضمین می‌ کند. البته نداشتن دسته‌ های قابل تنظیم از نکات ضعف این صندلی اداری است که با توجه به قیمت آن قابل چشم‌ پوشی خواهد بود.

مطلب مرتبط  نشیمن های محبوب برای خانه شما (۱)

نوشته های مشابه