طراحی صنعتی

آشنایی با برندهای برتر مبلمان ایتالیا

به عقیده کارشناسان موفقیت صنعت مبلمان ایتالیا در دنیا بازتاب سرمایه‌گذاری در تحقیقات، توسعه و توجه به نوآوری و تکنولوژی‌های جدید است. آنها در کنار خلاقیت و ذوق طراحان این کشور که همواره زبانزد بوده است موجب شده تا مبلمان ایتالیایی طی دهه‌ های اخیر مورد توجه بازار جهانی قرار بگیرد. در زیر با برندهای برتر مبلمان ایتالیا آشنا می شوید.

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

Natuzzi

Natuzzi یک کمپانی مطرح ایتالیایی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۹ توسط Pasquale Natuzzi آغاز کرد. این شرکت تولیدکننده مبلمان، صندلی و لوازم جانبی اتاق نشیمن است و هم‌ اکنون بزرگترین برند تولیدکننده مبلمان در ایتالیا محسوب می‌ شود. Natuzzi نخستین شرکت مبلمان خارجی بود که در سال ۱۹۹۳ توانست در فهرست وال استریت (بازار بورس نیویورک، بزرگترین بورس جهان) قرار بگیرد. دفتر مرکزی این شرکت در آپولیای ایتالیا مستقر است.

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

Gruppo Molteni

یکی از برندهای قدیمی مبلمان ایتالیایی بی‌ شک Gruppo Molteni است که از سال ۱۹۳۴تاکنون به تولید مبلمان می‌ پردازد. این شرکت در حال حاضر از چهار زیر مجموعه با نام‌های Unifor، Citterio، Dada و armanidada تشکیل شده و علاوه بر مبلمان منزل به تولید انواع مبلمان و تجهیزات اداری نیز می‌ پردازد. این شرکت از دهه هفتاد میلادی تاکنون تجهیز و طراحی داخلی هتل‌ ها، سفارتخانه‌ ها، کشتی‌ های کروز و موزه‌ ها را نیز به فهرست کاری خود افزوده است. برند Molteni در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود با گردش مالی ۳۶۶ میلیون یورو در جایگاه دوم برترین‌ های ایتالیا قرار بگیرد و درآمد خود را نسبت به سال گذشته اش ۱۴/۷ درصد افزایش دهد.

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

Poltrona Frau

Poltrona Frau فعالیت خود را از سال ۱۹۱۲ توسط رنزو فراو (Renzo Frau) در تورین ایتالیا آغاز کرد. نام این شرکت ترکیبی از دو واژه یکی به معنای صندلی و دیگری نام خانوادگی بنیانگذار آن اقتباس شده است. جالب است بدانید که ۹۵ درصد از محصولات این شرکت با دست ساخته می‌ شوند و چرم به کار رفته در تولیدات آن طی یک فرآیند ۲۱ مرحله‌ ای به دست می‌ آید. برند Poltrona Frau در حال حاضر ۷۰ فروشگاه در ۶۵ کشور جهان دارد و در سال ۲۰۱۶ با ۳۲۰ میلیون یورو گردش مالی (۶/۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل) توانسته در جایگاه سوم برترین تولید کنندگان مبلمان ایتالیایی قرار گیرد.

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

Poltronesofa

این شرکت در سال ۱۹۹۵در شهر Forlì ایتالیا تأسیس شد و در حال حاضر به تولید و فروش مبلمان و صندلی می‌ پردازد. این شرکت طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۳۶۰ مدل لوازم منزل طراحی کرده و محصولات خود را با ضمانت ۱۰ ساله عرضه می‌ کند.
تمام مواد به کار رفته در تولیدات برند Poltronesofa در داخل ایتالیا تولید می‌ شوند که از جمله آنها می‌ توان به پارچه‌ های بافته شده در منطقه Forli و Faenza و چرم‌ های تولیدی در Apulia اشاره کرد. برند مبلمان Poltronesofa توانست در سال ۲۰۱۶ با ۲۰ درصد افزایش گردش مالی نزدیک به ۲۶۰ میلیون یورو درآمد داشته باشد و جایگاه چهارم برترین تولید کنندگان مبلمان ایتالیایی را از آن خود کند.

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

Lube

نزدیک به شصت سال پیش برند Lube توسط طراحی با نام Luciano Sileoni در یک کارگاه نجاری متولد شد. این شرکت هم‌ اکنون دارای کارخانه‌ ای به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع با ۵۵۰ کارگر است و در سال تجهیزات مورد نیاز برای بیش از ۵۰ هزار آشپزخانه را تولید می‌ کند که از جمله آنها می‌ توان به کابینت، سینک ظرفشویی، میز و صندلی اشاره کرد.
محصولات برند Lube به بیش از ۷۶ کشور جهان صادر می‌ شود. برند Lube از پیشگامان حفاظت از محیط زیست ایتالیا محسوب می‌ شود و سقف این کارخانه از ۱۵ هزار پنل خورشیدی ساخته شده که در سال نزدیک به ۶ میلیون کیلو وات انرژی پاک تولید می‌ کند. بنا بر گزارش‌ های ارائه‌شده برند Lube در سال ۲۰۱۶ با ۲۰۰ میلیون یورو گردش مالی رشد اقتصادی ۱۲/۸ درصدی را تجربه کرده است.

مطلب مرتبط  آشنایی با چند نمونه مبلمان آسان نصب

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

B&B Italia

B&B Italia از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۶ یکی از رهبران تولید مبلمان مدرن در ایتالیا بوده است. این شرکت چه در زمینه مبلمان منزل و چه مبلمان فضای عمومی یکی از برندهای شناخته شده محسوب می‌ شود.
دفتر مرکزی این شرکت در شمال میلان قرار دارد که توسط دو معمار برجسته با نام رنزو پیانو و ریچارد راجرز طراحی شده است. B&B Italia همواره با طراحان بین‌المللی همکاری داشته و سرمایه قابل توجهی را صرف تحقیق و پژوهش می‌ کند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ با ۱۸۵ میلیون یورو گردش مالی نسبت به سال گذشته اش حدود ۸/۸ درصد افزایش فروش داشته است.

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

برندهای برتر مبلمان ایتالیا

Kartell

کارتل یک شرکت ایتالیایی است که به تولید اینترنتی مبلمان و ملزومات پلاستیکی می‌ پردازد. این شرکت کار خود را در سال ۱۹۴۹با تولید لوازم جانبی خودرو آغاز کرد و در سال ۱۹۶۳به تولید لوازم خانگی روی آورد. نخستین فروشگاه برند Kartell در آمریکا در سال ۱۹۹۸افتتاح شد. محصولات این شرکت در آمریکا علاوه بر فروشگاه‌ های اصلی در بیش از ۱۵۰ خرده‌ فروشی مستقل نیز عرضه می‌ شود. بر اساس گزارش‌ ها برند Kartell در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۱۱ میلیون یورو درآمد داشته است.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 1

نوشته های مشابه