اتاق خواب

رنگ ها را چگونه در اتاق خواب به کار ببریم؟

با مشاهده ایده های طراحی اتاق خواب متوجه خواهید شد که با انتخاب درست رنگ تغییر بزرگی در زندگی روزمره تان ایجاد خواهد شد. اتاق خواب شما پناهگاه شماست محیطی آرام و امن برای دور بودن از هیاهوی زندگی و نقاشی راهی ارزان برای ایجاد رنگ و تغییر در سبک دکوراسیون شما به شمار می آید. ایده ها و تکنیک های مختلفی برای سفارشی کردن اتاق خواب وجود دارد. در این مطلب ایده هایی برای رنگ اتاق خواب را با هم مرور می کنیم.

اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد و باید منعکس کننده نیازهای روزانه، شخصیت و خواسته های او باشد. گاهی اوقات صرفا فضایی جهت استراحت است، زمانی طبق خواسته شخص به گونه ای طراحی می شود که دارای پنجره های بزرگ و بسیار نورگیر باشد و به تراس و یا پاسیو راه داشته باشد و یا گاهی اوقات به دلیل خواسته کارفرما دارای طرحی بسیار لوکس است. امروزه سبک غالب بسیاری از اتاق خواب‌ های معاصر حد فاصل بین مینیمالیسم و تجملی است و دیگر از افراط در به کارگیری اشیا خبری نیست.

رنگ اتاق خواب

سفید

عده ای معتقدند در اتاق خوابی با دکوراسیون سفید راحت تر می توان خوابید. در واقع در چنین اتاق خواب های رویایی می توان از کیفیت خواب بهتری بهره مند شد. سفید رنگ خالص و زیبای طبیعی است. استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب سبب می شود که به راحتی بتوان آن را در ترکیب با رنگ های دیگر به کار برد. رنگ سفید رنگی مناسب برای یک دکوراسیون مینیمالیستی و یا دکوراسیونی رمانتیک و عاشقانه است. در واقع استفاده از رنگ سفید می تواند فضایی دنج به وجود آورد به خصوص اگر در کنار آن از یک نورپردازی ملایم نیز استفاده شود. نورپردازی ها می توانند بر جذابیت فضا افزوده و آرامش حاکم بر فضا را بیشتر کنند. هنگام استراحت در یک اتاق با دکوراسیون سفید شما احساس می کنید که روی ابرها هستید اما حواستان باشد استفاده زیاد از رنگ سفید می تواند در دراز مدت شما را بیحال و افسرده کند.

مطلب مرتبط  24 راه برای دیزاین میز کنار تخت

رنگ اتاق خواب

زرد

رنگ زرد به دکوراسیون اتاق خواب رنگ می دهد. رنگ زرد به علت ویژگی هایی که دارد در دکوراسیون های باطراوت و گرم مورد استفاده قرار می گیرد در واقع رنگ زرد را می توان یکی از معدود رنگ هایی دانست که در اثر تغییر میزان و زاویه نور دارای نمایش متفاوتی است. افرادی که رنگ زرد را برای دکوراسیون اتاق خواب خود بر می گزینند افرادی کمال گرا و رویایی هستند. این افراد ذهنی بزرگ برای درک عمیق موضوعات انتزاعی دارند. انتخاب رنگ زرد برای اتاق خواب یعنی شما نیاز دارید زمان بیشتری را به استراحت و رویا پردازی اختصاص دهید. اگر از طرفداران دکور سیاه و سفید هستید بهتر است با اضافه‌ کردن کمی رنگ زرد به اتاقتان طراوت بدهید این رنگ غیرمنتظره می‌تواند دکور کل اتاق خواب شما را دگرگون کند.

رنگ اتاق خواب

نارنجی

رنگ نارنجی برای دکوراسیون یکی از آن ایده هایی است که کمتر کسی به سراغش می رود. رنگ نارنجی فضای اتاق خواب را روشن، گرم و بسیار لذت بخش می کند نارنجی رنگی سرشار از زندگی و شادی است اما استفاده نامناسب از این رنگ می تواند نتیجه ای عکس داشته باشد. ترکیب سایه های تیره تر رنگ نارنجی با رنگ سفید یکی از بهترین روش های استفاده از نارنجی است و معمولا در اکثر اتاق خواب ها نتیجه ای مطمئن و مطلوب خواهد داشت. افرادی که رنگ نارنجی را برای اتاق خواب خود انتخاب می کنند افرادی ماجراجو و اجتماعی هستند.

رنگ اتاق خواب

قرمز

قرمز از آن دسته رنگ هایی است که به تنهایی می تواند با حضورش در هر قسمتی از دکوراسیون آن را زیر و رو کند. برای آوردن رنگ قرمز به اتاق خوابتان حتی پهن کردن روتختی شیک و زیبا یا بالش ها و کوسن های کوچک به رنگ قرمز می تواند این کار را برای شما به بهترین و زیباترین نحو انجام دهد. استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق خواب توصیه نمی شود.

مطلب مرتبط  معنی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

رنگ اتاق خواب

بنفش

بنفش رنگی مدرن و امروزی محسوب می شود و یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای اتاق خواب است. بنفش یک رنگ تک در دکوراسیون به حساب می‌آید که هیچ رنگی در چرخه رنگ‌ ها این خاصیت را ندارد. سایه‌ های این رنگ احساس آرامش و راحتی ایجاد می‌کند. همچنین سبب ایجاد و تقویت خلاقیت می شود. استفاده درست از این رنگ آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

رنگ اتاق خواب

سبز

اگر انتخاب شما برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب رنگ سبز است. فردی آرام، خونسرد و درونگرا هستید. معمولا سبز را به‌ عنوان یک هارمونی‌ دهنده‌ عالی می‌شناسند. رنگ سبز در طراحی دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر ایجاد فضایی آرام و روح نواز می تواند با انتخاب رنگ های مکمل مناسب فضایی جذاب و مدرن ایجاد کند. رنگ سبز در ایجاد محیطی خیال انگیز و رویایی نیز نقش مهمی بر عهده دارد. سبز طیف‌ های مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام از آن رنگ‌ ها تأثیر جداگانه‌ ای روی افراد دارند و اگر به درستی استفاده شوند دکوراسیونی زیبا و جذاب ایجاد می کنند.

رنگ اتاق خواب

آبی

رنگ آبی جزو رنگ های سرد است و اولین و مهمترین رنگ آرامش دهنده. رنگی که آرامش فکری و جسمی، اطمینان خاطر درونی و اعتماد به نفس را بالا می برد. رنگ آبی خالص رنگ الهام بخشی، صداقت و معنویت است. رنگ آبی غالبا رنگ انتخابی افراد محافظه کار، صلح جو و آرام است. آبی روشن باعث بالا رفتن خلاقیت می شود. به طور خلاصه اگر در زندگیتان به دنبال آرامش و آسودگی برای مقابله با آشفتگی و اضطراب و برقراری صلح هستید در دکوراسیون اتاق خود از رنگ آبی استفاده کنید.

مطلب مرتبط  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی

رنگ اتاق خواب

کرم

افرادی که به رنگ کرم علاقه مند هستند افرادی صادق، قابل اعتماد و دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و استفاده از آن با تمام رنگ‌ ها در فضای اتاق خواب هارمونی و ریتم بسیار جذابی ایجاد می‌کند. این رنگ اگر در کنار رنگ‌ های آبی، شکلاتی و نسکافه‌ ای قرار گیرد زیبایی خاصی به فضا می دهد. اگر علاقه مند به استفاده از رنگ کرم در دکوراسیون اتاق خود هستید این بدان معناست که نیازمندید زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید.

رنگ اتاق خواب

مشکی

مشکی رنگ سلطه و قدرت است و یکی از پرطرفدارها در مد و دکوراسیون داخلی است. این رنگ احساس قاطعیت، الزام و رسمیت را به وجود می‌آورد. اضافه کردن سیاه به اتاق از طریق یک دیوار متفاوت یا یک پس‌ زمینه برای یک اثر هنری یا اشیای تزیینی راحت‌ ترین راه برای درخشش این رنگ است. اگر به درستی از آن در اتاق خواب استفاده شود تبدیل به محیطی تاریک، سنگین، غم‌زده و بیحال نخواهد شد.

رنگ اتاق خواب

خاکستری

اگر خاکستری رنگ منتخب شماست شما فردی سختکوش هستید که به طرح های مینیمالیستی علاقه دارید. یک اتاق خاکستری خیلی شیک و مطابق با مد روز است. نکته کلیدی در طراحی دکوراسیون با این رنگ انتخاب درست ترکیب آن با رنگ های دیگر است. خاکستری رنگی خنثی است و می تواند خیلی بی پروا و جسورانه با رنگ های خنثی و هر رنگ دیگری ترکیب شود. اضافه کردن رنگ های روشن و خنثی به اتاق خواب خاکستری می تواند حس تازگی و سرزندگی به آن ببخشد.

نوشته های مشابه