راهنمای خرید

راهنمای خرید میز عسلی مناسب

آنها باعث شکوه و جلال اتاق نشیمن می شود و به نوبه خود حیاتی و مهم هستند. از میزهای عسلی هم برای پذیرایی از مهمانان و هم به عنوان یک سکو برای قرار دادن آباژورها و وسایل دکوراتیو استفاده می شود آنها می توانند به ایجاد فضای خیره کننده در اتاق نشیمن کمک شایانی کنند. با توجه به صحبت های خریداران خرید میز عسلی نسبت به هر وسیله دیگر در اتاق نشیمن مشکل تر است و به دقت بیشتری احتیاج دارد. در خرید میز عسلی باید به ارتفاع، جنس و سایز آن توجه و تعادل را در دکوراسیون رعایت کرد. با رعایت نکات زیر می توانید بهترین میز عسلی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

میز عسلی

ارتفاع مناسب میزعسلی

یکی از معیارهای کلی خرید میز عسلی این است که سطح آن باید برابر یا کمتر از ارتفاع بازوهای مبل باشد. برای مبل ‌های استاندارد این اندازه حدود ۲۵ اینچ (معادل ۶۳/۵ سانتیمتر) است. در صورتی که شما نتوانید میزهای عسلی را با توجه به ارتفاع مبل یا کاناپه اتاق نشیمن خود پیدا کنید حتی ‌الامکان باید میزهای کوتاه ‌تر را انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید. نمونه میزهایی که بالاتر از سطح بازوی مبل قرار می ‌گیرند نه تنها خوشایند نیستند بلکه باعث می ‌شوند افراد برای قرار دادن یک لیوان یا یک کتاب سخت تلاش کنند.

میز عسلی

دستتان برای انتخاب جنس میزعسلی باز است

میزهای عسلی با روکشی از جنس پارچه و یا گاهی اوقات روکشی از جنس چرم از مدل‌ های پرطرفدار این نوع میزها در سال ‌های گذشته بوده‌اند. این میزها پایه‌ هایی کوتاه ‌تر و ارتفاعی کمتر نسبت به مدل‌ های دیگر دارند. این نوع میزهای پارچه ‌ای به دلیل تنوع در رنگ و طرح‌ های مختلفی که دارند به‌ راحتی می‌ توانند با مبلمان مورد استفاده در اتاق نشیمن هماهنگ شوند و فضای دلنشین و گرمی را برای گفتگو فراهم کنند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید سینک ظرفشویی

 

میز عسلی

میزهای عسلی طبقاتی

استفاده از میزهای عسلی طبقاتی باعث تنوع در دکوراسیون اتاق نشیمن ما می ‌شود. این میزها به ما اجازه می ‌دهند با ارتفاع کمی بیشتر در کنار مبلمان اتاق نشیمن از آنها استفاده کنیم. از صفحه بالای میز می ‌توانیم به ‌عنوان فضایی برای گذاشتن گلدان‌ های تزیینی استفاده کنیم و از صفحه زیرین به عنوان فضایی برای مجلات.  این نوع میزها بیشتر جنبه تزیینی دارند و در هر گوشه‌ ای از خانه می توان از آنها استفاده کرد .

میز عسلی

میزهای عسلی در کنار مبل‌ های بدون دسته

یکی  دیگر از کاربردهای مهم میزهای عسلی استفاده از آنها در کنار مبل ‌های بی دسته است که علاوه بر ایجاد بازو برای این نوع مبل ‌ها استفاده کاربردی نیز دارند. در این موارد شما دو گزینه داریم: میزهایی را انتخاب کنید که متناسب با ارتفاع مبل‌ ها هستند و یا مدل ‌هایی که ارتفاع کمتر یا هم سطح با مبل‌ را دارند این تنها به چیدمان و تعادل فضای شما بستگی دارد. وجود دو میز با ابعاد متفاوت و عرض و طول ‌های مناسب مکان موردنیاز برای قرار دادن وسایل پذیرایی را فراهم می‌ کنند. این میزها به همراه پایه ‌های فلزی نازک یک هماهنگی کامل را در کل فضا ایجاد می کنند.

میز عسلی

عدم تناقض در چیدمان میزهای عسلی

به راحتی می توان از میزهای عسلی مشابه برای ایجاد هماهنگی بیشتر با چیدمان در اتاق نشیمن بهره برد. استفاده از میزهایی با پایه‌ های برش خورده و منحنی شکل در کنار مبلمان سلطنتی در اتاق نشیمن همانند عکس بالا فضای اتاق ما را رسمی ‌تر می­ کنند. استفاده از میز های عسلی همسان با مبلمان سلطنتی شکوه اتاق را بیشتر می کند.

مطلب مرتبط  تغییر دکوراسیون آشپزخانه با تغییراتی کوچک

میز عسلی

استفاده از میزعسلی تاشو

در چیدمان و دکوراسیون داخلی هیچ قانونی وجود ندارد که از میزهای یک اندازه استفاده کنید. به خصوص زمانی که خانه کوچکی دارید و فضای کافی برای مانور دادن روی مبلمان اتاق نشیمن خود ندارید بهترین گزینه میزهای تاشو هستند تا بتوانید به راحتی این میزها را باز و بسته کنیم. استفاده از این نوع میزها در کنار مبل حصیری در اتاق نشیمن حس صمیمت و گرما را به فضا القا می ‌کند.

میز عسلی

میزهای عسلی با استفاده اشیای غیرمتعارف

گاهی اوقات استفاده از وسایل تکراری در اتاق نشیمن باعث خستگی و یکنواختی در افراد می ­شود. همیشه نباید از میزهای تعریف شده به شکل معمول در بازار استفاده کنید. به عنوان مثال می ‌توانید از اشیای غیرمتعارف و قدیمی به عنوان میز عسلی بهره بگیرید. جعبه‌ های حمل و نقل، چمدان ‌های قدیمی، ماشین‌ های چرخ خیاطی و …. تنها باید توجه داشته باشید که آنها بخشی از دکوراسیون شما هستند برای ایجاد تعادل نه ایجاد اختلاف در اتاق نشیمن.

نوشته های مشابه