راهنمای خرید

راهنمای خرید بوفه و ویترین و تفاوت آنها

اما این دو قطعه مبلمان با همدیگر متفاوت هستند و کاربرد مشابهی ندارند. شما با توجه به نیازتان باید تصمیم بگیرید که می خواهید بوفه بخرید یا ویترین.

بوفه و ویترین
بوفه

بوفه واژه ای است که هم برای یک قطعه مبلمان به کار می رود و هم روشی از سرو غذاست. از همینجا می شود فهمید که بین بوفه مبلمان و غذا هم ارتباطی وجود دارد. بوفه در اصل و اصالت خود و در کشورهای غربی – جایی که از آن جا به ایران آمده- یک فضای انبارش یا نگه داری است که برای نگه داری ظروف که در اتاق یا فضای غذاخوری و در کنار میز ناهار خوری از آن استفاده می شود و ظروفی که باید روی میز غذا چیده شوند در بوفه قرار می گیرند.

بوفه و ویترین

بوفه ارتفاعی کوتاه دارد و ممکن است به صورت کمد قفسه بندی شده یا کشو باشد. سطح روی بوفه نیز به عنوان میز مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته فانوس و چراغی که برای روشنایی میز غذا استفاده می شد و یا ظروف تزئینی را روی میز بوفه قرار می دادند.

بوفه و ویترین

بوفه ها در قرن هجدهم یعنی حدود سیصد سال پیش ساده بودند اما کمی بعد کم کم به یک عنصر تزئینی تبدیل شدند و روکش ها و تزئینات گران قیمت به خود دیدند و درهایشان شیشه شد و علاوه بر اینکه دسترسی راحت به ظروف را در اتاق غذاخوری فراهم می کردند، زیبایی آن ها را هم به نمایش می گذاشتند و پایه هایشان هم کمی بلندتر شد. از اینجا بوفه ها مسیرشان را قطعه مبلمان مشابه دیگری که به آن «سایدبرد» می گویند جدا کرد. سایدبرد بدون پایه است، جنبه نمایش اشیا را ندارد و بیشتر از اینکه کنار میز ناهارخوری باشد، در اتاق نشیمن قرار می گیرد.

مطلب مرتبط  سبک کاناپه منزلتان درباره شما چه می گوید؟

بوفه و ویترین

ویترین

ویترین کاربردش از اسمش مشخص است؛ جایی است برای نمایش دادن. ویترین ها کمدهای معمولا تمام شیشه ای هستند که از آن ها برای نمایش ظروف و اشیای تزئینی استفاده می شود. این قطعه مبلمان در طراحی مسیرهای متفاوتی را رفته و برگشته است. از زمانی که نیمی از ویترین ها را کشو تشکیل می دادند تا دوره ای که ویترین ها انقدر بزرگ شدند که بیشتر از اینکه محل نمایش ظروف گرانبها و تزئینی باشند، جایگزین فضای نگه داری شدند و کمبود کابینت ها را جبران کردند. اما از آنجا که چیدن حجم انبوهی از ظروف در کنار هم داخل ویترین هیچ وجه نمایشی نداشت و زیبا نبود، کمی بعد دوباره ویترین ها لاغر شدند تا بیشتر یک عضو دکوری باشند.
بوفه و ویترین
از آنجا که ویترین قرار بود اشیای گرانقیمت را به نمایش درآورد خودش نیز نیازمند تزئینات و جلوه ای باشکوه بود و ویترین های کلاسیک روز به روز پرآرایه تر شدند. نسل بعدی ویترین ها اما برای نسل بعدی صاحبخانه ها طراحی شدند. گروهی که سلیقه مدرن داشتند و یک ویترین پرنقش و نگار به دکوراسیون ساده و منیمالشان نمی آمد و از طرفی نمی توانستند بی خیال این عنصر سنتی در جهیزیه شوند.

ویترین های مدرن و اسپرت یا استندها در این دوره مد شدند. استندها برخلاف ویترین و بوفه کمتر چوبی هستند و البته روبازند. ابعاد کوچکتر از ویترین سنتی دارند و فرم هایشان ارگانیک تر است و خطوط منحنی و متقاطع در طراحی شان بیشتر به چشم می خورد.

بوفه و ویترین
حال شما برای خرید باید تصمیم بگیرید که می خواهید وسیله ای داشته باشید تا فققط هنگام غذاخوردن مجبور نباشید از سر میز بلند شوید و همه ظروف در دسترستان باشد یا به دنبال محلی برای نمایش سلیقه تان هستید.

مطلب مرتبط  نکاتی برای داشتن یک آشپزخانه مدرن

 

 

نوشته های مشابه