سرویس بهداشتی

ایده هایی برای داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس

با وجود نسبت کم مساحت سرویس بهداشتی به فضاهای بزرگتری چون اتاق نشیمن و آشپزخانه نباید اهمیت آن را دست کم گرفت. دستشویی از پرکاربردترین فضاهای خانه و در واقع مهمترین آن نیز هست. بسیاری از خانه های کوچک تنها یک فضا برای اتاق نشیمن و اتاق خواب دارند این درحالی است که در هر خانه ای با هر مساحتی سرویس بهداشتی فضای جداگانه و مخصوص خود را دارد و همین نشان از اهمیت این فضای کوچک در خانه است. خب حالا که از اهمیت این فضا باخبر شدید شاید از خود بپرسید مگر با فضایی به این کوچکی چه کارهایی می‌توان کرد؟ واقعیت این است که می توان از صدها روش برای تغییر دکوراسیون و دلچسب کردن این فضا استفاده کرد. در ادامه این مقاله روش‌هایی برای دکوراسیون یک سرویس بهداشتی لوکس را به شما نشان خواهیم داد.

سرویس بهداشتی لوکس

استفاده از عناصر طبیعی

هیچ چیز به اندازه طبیعت و عناصر طبیعی در یک خانه نمی‌تواند موجب آرامش افراد شود. عناصر طبیعی در هر فضایی از خانه قرار گیرند محیط را صمیمی و دلنشین می‌کنند. به همین علت بدون دغدغه از این عناصر در هر اتاقی بهره ببرید. دستشویی هم یکی از این فضاهاست. آن را از وجود عناصر طبیعی بی‌ بهره نگذارید یک گلدان گل یا چند شاخه گل زیبا در یک ظرف آب، قفسه‌های چوبی و یا یک زیرپایی از جنس الیاف طبیعی همه می‌توانند حسی از تازگی و آرامش را به سرویس بهداشتی شما منتقل کنند.

سرویس بهداشتی لوکس

انتخاب صحیح آیینه

یکی از وسایل اصلی سرویس بهداشتی آیینه است. انتخاب آیینه مناسب می‌تواند سرویس بهداشتی خانه‌ شما را بسیار جذاب و لوکس نشان دهد. اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از آیینه‌ های دو قلو استفاده کنید. حتی می‌توانید یکی از دیوارها را به صورت کامل آیینه‌ کاری کنید. اما اگر فضای شما کوچک است آیینه‌ ای هماهنگ با سبک سرویس بهداشتی انتخاب کنید. مثلا آیینه‌ ای بزرگ با قاب صدفی می‌تواند در کنار چندین صدف و مرواید که روی سینک و قفسه‌ ها استفاده کرده‌اید جلوه‌ ای لوکس به فضا ببخشد. استفاده از گلدانی سفالی در کنار آیینه‌ ای با قاب چوبی و جاصابونی و سینکی از جنس چوب هم می‌تواند جذابیتی منحصر به فرد داشته باشند.

سرویس بهداشتی لوکس

نورپردازی سرویس بهداشتی

همانطور که درمورد قبل گفته شد آیینه از اجزای اصلی یک سرویس بهداشتی است. اما یک آیینه‌ بزرگ و زیبا اگر نور کافی و مناسب نداشته باشد کاملا بی‌فایده است. بهتر است در سرویس بهداشتی از ترکیب نورهای سفید و زرد استفاده کنید. درست است که نور سفید بهترین جلوه را در این فضاها دارد اما بخشیدن کمی گرما با لامپ‌ های کوچک زرد می‌تواند فضای دستشویی شما را پرنورتر و آرامش بخش‌ تر کند. با استفاده از چند لامپ‌ در جلوی آیینه‌ ای بزرگ می‌توانید اثر نور را چند برابر کنید.

سرویس بهداشتی لوکس

دیوارهای مناسب

بیشترین چیزی که در یک سرویس بهداشتی به چشم می‌آید دیوارها هستند. استفاده از رنگ‌ های تیره و یا طرح‌ های شلوغ می‌تواند این فضای کوچک را کوچکتر از آنچه که هست نشان دهد. رنگ‌های روشن و طرح‌ های ساده بهترین گزینه برای استفاده در سرویس بهداشتی هستند. مخصوصا که رنگ‌ های روشن حس پاکیزگی و طراوت بیشتری را به انسان القا می‌کنند.

با این وجود تمام دیوارهایتان را ساده و یکدست نکنید. شما می‌توانید برای ایجاد تنوع و جذابیت در دیوارهایتان بخشی از آن را به رنگ دیگری در آورید. مثلا می‌توانید قسمت پشت سینک را با کاشی‌هایی خوشرنگ پر کنید. یا می‌توانید یک نوار سر تا سری در میانه‌ دیوار را با رنگ یا طرحی متفاوت اجرا کنید. حتی قرار دادن تابلو در سرویس بهداشتی هم می‌تواند ایده‌ ای متفاوت و جذاب برای تغییر دیوار‌های آن باشد.

سرویس بهداشتی لوکس

تمرکز بر کف

همانطور که توضیح داده شد بهترین انتخاب برای دیوارهای سرویس بهداشتی رنگ‌ های روشن و طرح‌ های ساده و خلوت است. اگر سرویس بهداشتی شما دیوارهایی اینگونه دارد و باعث می‌شود که از تنوع و جذابیت به دور باشد شما می توانید برای خلاصی از این همه سادگی و بخشیدن کمی روح و سرزندگی به فضا به جای دیوارها تمرکز خودتان را به زمین معطوف کنید. کاشی‌ های رنگارنگ یا طرح‌ های شلوغ در کف تناقضی زیبا با دیوارهای ساده و یکرنگ ایجاد می‌کنند.

سرویس بهداشتی لوکس

قفسه‌ های مناسب

انتخاب قفسه‌ های مناسب برای سرویس بهداشتی نه تنها موجب زیبایی و تنوع در فضا می‌شود بلکه به سازماندهی صحیح وسایل داخل آن نیز کمک می‌کند. کمد زیر سینک می‌ تواند جای خوبی برای قرار دادن مواد شوینده باشد. اگر سینک شما کمد ندارد نگران نباشید می‌توانید از قفسه‌ های باز مختلف در زیر آن استفاده کنید. حتی کشیدن یک پرده‌ زیبا و مرتب هم می‌ تواند برای شما همانند کمد عمل کند. به این شکل می‌توانید مواد شوینده را پشت پرده از دید عموم پنهان کنید.

قفسه‌ های دیواری را فراموش نکنید. بعضی از آیینه‌ های مخصوص سرویس بهداشتی دارای کابینت‌ هایی کوچک در کنار خود هستند که شما می‌توانید از آنها برای قرار دادن داروها، مسواک و خمیردندان، مواد شوینده صورت و … استفاده کنید. اگر آیینه شما از این کابینت‌ ها ندارد یا آنقدر کوچک است که نمی‌ توانید وسایل خود را در آن جای دهید اضافه کردن چندین قفسه به دیوار دستشویی می‌تواند فضای کافی شما را فراهم کند و همچنین در لوکس و زیبا کردن فضا کمک شایانی کند.

سرویس بهداشتی لوکس

حوله و جاحوله‌ای

حوله‌ ها به علت بافت و رنگ متفاوتی که نسبت به دیگر اجزای موجود در سرویس بهداشتی دارند بسیار به چشم می‌ آیند. یک جا‌حوله‌ ای زیبا می‌ تواند هم در بهتر جلوه دادن فضا کمک کنند و هم در دسترسی بهتر به حوله‌ها. به سایز، بافت، جنس، رنگ و طرح حوله‌‌ هایی که در دستشویی استفاده می‌کنید دقت کنید. تمام این موارد می‌توانند در زیبا و یا نازیبا شدن فضای سرویس بهداشتی موثر باشند.

سرویس بهداشتی لوکس

استفاده از شمع

شمع‌ ها کاربردهای مهمی در سرویس بهداشتی دارند. استفاده از چند شمع زیبا نه تنها فضا را جذابتر و دلپذیر‌تر می‌کند بلکه فواید دیگری هم دارد. شمع‌ ها به خصوص انواع معطر آنها می‌توانند از ایجاد بوی رطوبت و نامطبوع در سرویس بهداشتی جلوگیری کنند. همچنین برای مواقعی که برق قطع می شود واقعا نجات بخش هستند.

در این مقاله تنها چند روش از صدها روشی که برای داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس می‌توانید استفاده کنید را بررسی کردیم. شما می‌توانید با ایده گرفتن از این راهکارها و همچنین بهره‌ گیری از خلاقیت خودتان روش‌ های دیگر را برای جذاب کردن سرویس بهداشتی خود به کار ببرید.

نوشته های مشابه