راهنمای خرید

راهنمای خرید میز تلویزیون

چیزی که حلقه اتصال مبلمان را کامل کند. علاوه بر این درست که دستگاه های پخش لوح های فشرده و فیلم های وی اچ اس مدتهاست از همنشینی با تلویزیون رخت بر بسته اند اما باز هم یک جایی را لازم داریم که موقع تماشای فیلم سینمایی هاردمان را رویش بگذاریم و یا دسته های بازی را پس از بازی بچه ها!

به خاطر همه این دلایل و حتما موضوعات دیگر است که میزهای تلویزیون هنوز استفاده، تولید و طراحی می شوند. آن هم در انواع و اقسام مدل ها و طرح ها. در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم:

میز تلویزیون

انواع میز تلویزیون به لحاظ عملکرد:

میز تلویزیون

میزهای دیواری:

حالا که تلویزیون را به دیوار زدید، چرا میزش را به دیوار نزنید؟ میزهای دیواری معمولا مستطیلی شکل هستند اما انواع نیم دایره ایشان بسیار جذاب است و فضای اتاق را کاملا تغییر می دهد.

میز تلویزیون

میزهای کتابخانه ای:

این میزها در اصل یک قفسه یا کتابخانه هستند که فضایی هم برای میز تلویزیون دارند. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید و دوست دارید آرشیو فیلم های سینمایی و آلبوم های موسیقی تان یک جای باشکوه برای خودشان داشته باشند و در اتاق مطالعه و رقابت با کتاب ها نباشند، این مدل میزها مناسب شماست. این میزها فضای کافی برای قرار دادن مجموعه ای از اشیای تزیینی و خاطره انگیز ، سوغاتی ها، قاب عکس ها و نظایر این را هم در اختیارتان قرار می دهند.

میز تلویزیون

میزهای کرنری:

مناسب اتاق های نشیمن کوچک هستند تا با بیشترین استفاده از فضا، تلویزیون در گوشه بلااستفاده اتاق قرار بگیرد و با چیدمان مبل ها به دورش به نقطه کانونی تبدیل شود.

مطلب مرتبط  تاریخچه و نکات خرید صندلی راکینگ

میز تلویزیون

میزهای چرخان:

مدام بین آشپزخانه و اتاق نشیمن در رفت آمد هستید و همیشه بخشی از سریال را از دست می دهید؟ این میزها با پایه های چرخ دار ایده آل شماست، هم هنگام آشپزی به تلویزیون تسلط خواهید داشت و هم موقع صرف غذا. هر جا بروید می توانند مثل آفتابگردان سمت شما بچرخند.

میز ال سی دی:

از آنجایی که ال سی دی ها عموما روی دیوار نصب می شوند، میزهای ال سی دی بیشتر جنبه دکوراتیو دارند، با طراحی مینیمال و ساده و تک رنگ عموما به رنگ های تیره، فضای کوچکی را برای قرار دادن دستگاه های مرتبط و چند شی تزیینی در اختیار کاربر قرار می دهند.

میزهای پلاسما:

به میزهای تلویزیونی که بزرگ و سنگین تر از اندازه معمول هستند میزهای پلاسما می گویند. این میزها باید توانایی تحمل وزن تلویزیون های سنگین پلاسما را داشته باشند.

میز تلویزیون

انواع میز تلویزین به لحاظ سبک:

میزهای تلویزیون به لحاظ سبک به انواع سنتی و مدرن تقسیم می شوند. نمونه های سنتی را می توانید با مبلمان استیل هماهنگ کنید و میزهای مدرن که بدون هر گونه آرایه ای هستند برای دکوراسیون های مدرن و اداری مناسبترند. میزهای معاصر فرم های ارگانیک تری دارند و در آن ها از سطوح منحنی و کروی استفاده می شود.

میز تلویزیون

انواع میز تلویزیون به لحاظ جنس:

چوب یک انتخاب کلاسیک و همیشه جذاب است چه برای میز تلویزیون سنتی و چه مدرن اما اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، ام دی اف ها و لمینیت ها هم به خوبی از پس وظیفه شان بر می آیند. برای دکوراسیون های اداری هم میزهای استیل و شیشه های بهترین انتخاب هستند.

مطلب مرتبط  تختخواب در مقابل باکس تشک

میز تلویزیون

نکات خرید و چیدمان میز تلویزیون:

ارتفاع میز تلویزیون باید متناسب با ارتفاع مبل شما باشد. یعنی وقتی روی مبل می نشینید و مستقیم را نگاه می کنید (سطح دید شما) صفحه تلویزیون قرار گیرد، نه پایینتر نه بالاتر.

میز شما باید از اندازه تلویزیون به اندازه کافی بزرگتر باشد. اندازه تلویزیون بیشتر از اینچ آن است. قابش را هم در نظر بگیرید.

یک تلویزیون 60 اینچی باید حداقل سه متر از محل تماشا فاصله داشته باشد.

میزی بخرید که بتوانید از طرق آن کابل ها را مدیریت و از چشم پنهان کنید.

در آخر به رابطه میز و دکوراسیونتان فکر کنید و ببینید تلویزیونتان دلش میخواهد کجا بنشیند.

نوشته های مشابه