راهنمای خرید

آشنایی با میز

دنیا را بدون آنها تصور کنید! غیرممکن است. همه چیز روی زمین خواهد بود. در بسیاری از مواقع یک صندلی رفیق شفیقشان و کنارشان است و دنیای متنوعی دارند و انواع بسیاری از آنها هستند که شاید اصلا نشناسیدشان و ندانید به چه منظوری از آنها استفاده می شود پس اجازه دهید در ادامه با انواع، ویژگی ها و نکات خرید میز آشنا شویم.

تاریخچه

سکوهای سنگی بزرگ در معماری داخلی مصر باستان که غذا رویشان قرار می گرفت پدر میزهای امروزی هستند. یونانیان و رومیان مبدع نوع چوبی و پایه دار آنها به شکل و شمایل امروزی شناخته می شوند و  مردم شرق آسیا از تخته های پایه داری برای طراحی و انجام کارها استفاده می کردند که نوعی میز محسوب می شدند.

به لحاظ کاربری

میزهای پذیرایی، میز ناهارخوری، جلومبلی، میز عسلی کوچک، میز عسلی بلند، میز پشت کاناپه، میز پیکنیک

میزهای دکوراتیو یا چندکاره

کنسول، پاتختی، دارور، خاطره و تلویزیون

میزهای کاری

میز رایانه، مطالعه، تحریر، رسم، نور، کنفرانس، کارگروهی، پذیرش یا کانتر و تریبون

میزهای ورزشی

میز شطرنج، تنیس، بیلیارد و بازی های فکری

اجزای میز

حداقل اجزای آن صفحه و پایه است.

میز

 

صفحه: صفحات میزها به شکل های دایره، نیم دایره، مربع، مستطیل، بیضی و اشکال هندسی دیگر و اخیرا همچنین فرم های ارگانیک ساخته می شوند. البته نوع مدور آنها فضای بیشتری را نسبت به گنجایش و تعداد نفراتشان اشغال می‌کنند.

 

میز

 

پایه: میزها به طور معمول چهارپایه دارند. اما ممکن است تک پایه باشند و پایه در وسطشان قرار گیرد، همچنین میزهایی هم هستند که سه پایه ساخته می شوند. مثلا میزهایی با صفحه مثلثی. البته برقراری تعادل در آنها سخت تر است.

 

میز

 

جنس: میزها با توجه به کاربریشان از جنس چوب، فلز، شیشه یا پلاستیک و یا ترکیبی از اینها طراحی و تولید می شوند. که ساختن آنها از چوب بسته به نوع چوب و مدل ساخت آن می تواند باعث سبکیشان شود. مدل هایی که به طور یکپارچه از شیشه تولید می شوند از جدیدترین انواع میزها هستند.

 

ابعاد استاندارد میزها:

طول و عرض میزها با توجه به نوع و کاربردشان متغیر است، اما در مورد ارتفاع تقریبا یک استاندارد واحد وجود دارد. میزهای کاری و ناهارخوری ارتفاعی حدود 71 تا 76 سانتیمتر دارند و باید از نشیمن صندلی که رو به روی آنها قرار می گیرد، 28 تا 33 سانتیمتر بلندتر باشند. هرچه ارتفاع میز از نشیمن بیشتر و ضخامت آن بیشتر باشد حالت رسمی تری به خود می گیرد. اگر شما دوست ندارید خانه تان خیلی رسمی به نظر برسد فقط کافی است از میز کوتاه تری در مقابل کاناپه راحتی خود استفاده کنید.

 

سبک میز

میزها در سبک های مختلف طراحی و دکوراسیون تولید می شوند اما دو سبک کلاسیک و مدرن میان آنها رایج تر است. میزهای کلاسیک پایه هایی تزیین شده دارند و همچنین حاشیه های صفحه آنها معمولا با نقوش مختلف تزیین می شود. نوع مدرن آنها طراحی ساده تر و مینیمال تری دارند.

نوشته های مشابه