راهنمای خرید

میز اداری چیست و چه انواعی دارد؟

چگونگی میز اداری ارتباط مستقیم با سلامت فرد یا افرادی که از آن استفاده می کنند دارد و اگر از استانداردهای میز اداری پیروی نکرده باشد می تواند آسیبی جدی برای افراد به دنبال داشته باشد. همچنین یک میز اداری خوب به پرستیژ سازمان نیز کمک می کند و آن را بالا می برد اما قبل از انتخاب یک میز اداری باید با انواع آن آشنا شوید که در ادامه به آن می پردازیم.

انواع میز اداری

میز اداری

میز مدیریت

این میز باید ویژگی های متمایزتری نسبت به دیگر گونه های میز اداری داشته باشد و اندازه بزرگتری داشته باشد چون مدیران شرکت ها معمولا کارهای اپراتوری انجام نمی دهند و باید اشیای بیشتری را بر روی آن جای دهد همچنین به دلیل اینکه مدت طولانی تری از بقیه کارمندان پشت میزش می نشیند پس باید بسیار راحت تر از میزهای دیگر افراد شرکت باشد.

رنگ میز مدیریت نیز می تواند هر رنگی باشد اما معمولا رنگ های تیره را برای آن انتخاب می کنند.

میز اداری

میز کارمندی

حتما کارمندان بسیاری را می شناسید که از درد کمر شکایت دارند و نمی  دانند مشکل از کجاست ما به شما می گوییم این مشکل چرا پیش می آید یکی از دلایل آن نشستن به مدت ۸    ساعت پشت میز کارمندی غیر استاندارد است. \س میز کارمندی انتخابی شما ارگونومیک و استاندارد باشد.

میز کارشناسی

این میز نیز نوعی از میز اداری است که مختص کارشناسان هر شاخه ای در ادارات و یا شرکت های بزرگ است ارتفاع مناسب این میزها بین ۷۵ تا ۸۵ سانتیمتر است. این میزها نسبت به میزهای کارمندی تعداد کشوهای کمتری دارند چرا که کارمندان بیشتر از کارشناسان به کشو و کمد نیاز دارند.

مطلب مرتبط  مبل اداری طرح چوب

میز اداری

میز کنفرانس

این نوع از میز اداری برای برگزاری جلسات در اتاق کنفرانس یک شرکت کاربرد دارد و اندازه و بزرگی آن بر طبق فضای در اختیار محاسبه می شود. میز کنفرانس باید به گونه ای ساخته شود که همه افراد در هنگام جلسه رو به روی هم باشند.

میز اداری

میز کانتر

این نوع میز اداری برای ورودی شرکت ها استفاده می شود و به همین دلیل باید دارای ویژگی های خاصی باشند. از جمله رنگ بندی خاص، نورپردازی مناسب و فضای کافی برای پرسنل آن بخش.

میز کانتر خود دارای چند نوع است که در زیر آنها را بررسی می کنیم:

کانتر وی آی پی

این نوع از میزها بیشتر برای ورودی شرکت های بزرگ در نظر گرفته می شوند.

کانتر پذیرش و منشی

که بیشتر برای ورودی شرکت های کوچک استفاده می شوند و فضایی کوچک نیز برای انتظار مراجعان به آنجا نیز لازم دارد.

کانتر بانکی

این نوع کانتر کمی از دیگر کانترها خاص تر است و باید قابلیت هایی از جمله ایمنی، محفوظ بودن اطلاعات بانکی، فضای کافی برای گذاشتن وسایلی مانند پرینتر، پولشمار و غیره، امکان عبور کابل برق و … را داشته باشد.

از دیگر انواع کانترها می توان به کانترهای مخصوص مطب، بیمارستان و صرافی ها اشاره کرد که توضیح آنها باعث طولانی شدن این مقاله و خستگی شما می شود.

 

 

نوشته های مشابه