راهنمای خرید

بین بگ و اجزای تشکیل دهنده آن

بین بگ ها یا مبل های شنی در واقع نوعی از مبل های راحتی هستند که اغلب از سه لایه پوسته، آستر و ریز دانه های سبک شن مانند تشکیل شده اند. انعطاف پذیری آنها باعث می شود فرم بدن افراد را گرفته و این حس خوشایندی است. استفاده از آن تنها مختص خانه نیست و می توان از آن به دلیل زیبایی ظاهریش در دفاتر کار یا در فروشگاه ها نیز استفاده کرد و به این ترتیب از مشتریان و افراد مراجعه کننده به گرمی استقبال کرد. در ادامه می خواهیم بین بگ ها را بیشتر بشناسیم و بدانیم از چه اجزایی ساخته می شوند.

طراحی و تولید

بین بگ ها بیشتر در مدل های یک نفره و دونفره تولید می شوند که وزن یک نفره آن 3 تا 6 کیلو گرم و دونفره بین 5 تا 8 کیلوگرم است. علاوه بر تفاوت سایزی بین بگ ها از نظر ظاهری نیز انواع مختلفی دارند که به نوع طراحی، جنس و دوخت پوسته آنها دارد.

بین بگ

پوسته

این محصول از سه لایه تشکیل می شود که بیرونی ترین لایه آن پوسته است که در واقع خریدار با دیدن پوسته برای خرید محصول تصمیم گیری می کند. برای رویه بین بگ ها می توان از هر نوع پارچه ای استفاده کرد اما پارچه هایی مانند کتان، جیر، نانو، پلی استر، خز و چرم پر کاربرد تر است. معمولا بین بگ های چرمی از دیگر جنس های آن گران قیمت تر هستند.

آستر

وجود آستر  که در اکثر این محصولات  وجود دارد باعث نگهداری ریزدانه های درون آن شده و کار را برای جداسازی پوسته یا همان رویه به منظور شست و شو و تعویض آن راحت می کند.

ریزدانه های سبک شن مانند

این ریزدانه ها اغلب از موادی مانند گرانول و یونولیت ساخته می شوند چون نرم و لطیف و همچنین سبک هستند. ریز بودن این دانه ها به فرم پذیری بیشتر آنها کمک می کند. از آنجایی که این ریز دانه ها مانند شن هستند بین بگ ها با نام مبل شنی نیز خوانده می شوند.

بین بگ

تعمیرات بین بنگ ها

یکی از آسیب هایی که ممکن است به نین بگ ها وارد شود آسیب به پوسته آنهاست که در صورت کم بودن این آسیب می توان آن را ترمیم کرد اما اگر آسیب زیادی به پارچه یا چرم رویه رسیده باشد چاره ای جز تعویض آن نمی ماند. از دیگر آسیب هایی که ممکن است به بین بگ وارد شود از دست رفتن حجم مواد داخلی آن به مرور زمان و بر اثر استفاده است که در این صورت می توان با استفاده از زیپ محصول به این مواد دسترسی پیدا و آنها را تجدید و یا تعویض کرد.

بین بگ

حال اگر کمی خیاطی بدانید می توانید با کمی تحقیق درباره چگونگی طراحی و ساخت آنها به راحتی و با هزینه ای کم یک بین بگ راحت اختصاصی و ارزان داشته باشید.

نوشته های مشابه