راهنمای خرید

۵ توصیه برای خرید مبل راحتی

خرید مبل راحتی مناسب یکی از مهمترین انتخاب هایی است که هرکس برای خانه خود انجام می دهد.
برای انتخابی بهتر در اینجا به ۵ نکته مهم در خرید مبل راحتی اشاره می کنیم که بهتر است پیش از خرید در نظر گرفته شوند.

خرید مبل راحتی

۱. قبل از خرید مبل راحتی حتما آن را امتحان کنید

مبل های راحتی به صورت متوسط دارای عمق نشیمن ۶۰ سانتیمتر هستند. موارد موجود در بازار عمق های متفاوتی دارند. برای همین بهتر است مبل های مختلف را امتحان و گزینه ای را انتخاب کنید که کمرتان را به خوبی با قسمت پشتی حمایت کند.

ارتفاع مبل های راحتی از ۴۵ تا ۵۰ سانتیمتر متغیر است. هیچ ارتفاع صحیح یا غلطی وجود ندارد. تنها کافیست دوباره به توصیه بالا عمل کنید و حتما پیش از خرید بر روی آن بنشینید. دقت کنید که مبلی که می خرید برای تمامی اعضای خانواده مناسب باشد.

مهم است که پیش از خرید دقت کنید که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید. اگر دو نفر هستید که هر دو عاشق لم دادن و دراز کردن پاهایتان هستید بهتر است مبلی را تهیه کنید که به اندازه کافی عمیق باشد یا اینکه بتواند هر دوی شما را جا دهد. در صورتی که فضای نشیمنتان بزرگ است گزینه انتخابی دیگر خرید مبل های ال شکلی است که قسمت درازکش دارند.

خرید مبل راحتی

۲. مبل راحتی با اسکلت بندی محکم قیمت بالاتری دارد

اگر بر روی یک فریم و اسکلت بندی محکم برای مبل راحتیتان سرمایه گذاری کنید می توانید سال های طولانی از آن استفاده کنید. اسکلتی از جنس چوب های سخت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در خرید کاناپه با اسکلت ساخته شده با چوب های مصنوعی و یا فلزات باید بیشتر دقت کنید. قبل از امضای قرارداد و سفارش مبل راحتی حتما ضمانت آن را چک کنید.

خرید مبل راحتی

۳. کوسن ها و فوم های داخل مبل راحتی را به خوبی بررسی کنید

آنچه که داخل یک مبل راحتی را با آن پر می کنند به اندازه رویه آن اهمیت دارد. هنگام مراجعه حتما به تفاوت مبل راحتی پُر شده با پَر و مبل پر شده با فوم یا فیبر دقت کنید. مبل راحتی پُر شده با پَر به شارژ مجدد پَر احتیاج دارد درحالیکه مبل های پرشده با فوم و فیبر با گذشت زمان کوبیده شده و شکلشان تغییر می کند. پَر باعث نرمی و راحتی مبل می شود و فوم ها به مبل شکل می دهند پس کوسن های پشتی مبل پُر شده با پَر و کوسن های نشیمن پر شده با فوم بهترین ترکیب هستند.

خرید مبل راحتی

۴. در انتخاب پارچه مبل دقت کنید

سبک مورد پسندتان هر چه هست خواه رنگ ها و نقش های جسورانه باشد و خواه رنگ های خنثی دقت کنید که انتخاب شما تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط خواهد داشت پس با دقت انتخاب کنید تا اطمینان یابید که طرح و نقش و جنس پارچه های رومبلی متناسب با فضای خانه تان است. اگر مبلمانتان را نزدیک پنجره و نور خورشید می چینید دقت کنید که امکان دارد پارچه هایی با الیاف طبیعی به مرور زمان در آفتاب رنگشان را از دست بدهند. بهترین گزینه برای مبل های کنار پنجره پارچه هایی با الیاف مصنوعی هستند.

در خانه های شلوغ و پرجمعیت تر نکته ای که بسیار مهم و اساسی است انتخاب پارچه ای است که پاک کردن لکه از روی آن آسان باشد. در این حالت می توانید مبلمانی را تهیه کنید که روکش آنها زیپ دارد و یا دکمه ایست و قابل باز شدن هستند.

خرید مبل راحتی

۵. ابعاد فضا و مبلتان را اندازه گیری کنید

حقیقتا هیچ چیزی بدتر از این نیست که مبلمانی برای خانه تان تهیه کنید که ابعاد آن مناسب فضای خانه تان نباشد پس پیش از انجام هرکاری ابعاد اتاق نشیمن را اندازه بگیرید. توجه به عرض پشت مبل و عمق کلی آن در هنگام خرید بسیار مهم است مخصوصا اگر ابعاد اتاقتان کوچک است. همچنین اگر در خانه تان رادیاتور، قفسه، کمد یا پنجره دارید حتما به ارتفاع مبل راحتی نیز توجه کنید.

در نهایت ابعاد درها و راه پله هایی که مبلتان باید از آنها عبور کند را چک کنید تا در هنگام تحویل آن و عبور از مسیر دچار مشکل نشوید.

نوشته های مشابه