راهنمای خرید

تختخواب در مقابل باکس تشک

آیا نوع تخت واقعاً مهم است؟ بله در واقع قبل از تصمیم گیری برای خرید تشک ابتدا باید بدانید که چه اندازه ای را برای تختخواب ترجیح می دهید. در بازار دو نوع متداول از تختخواب ها وجود دارند که باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید و آنها عبارتند از : تختخواب و باکس تشک. ممکن است فکر کنید که آنها تفاوتی با هم ندارند اما حقیقت این است که آنها کاملاً با  یکدیگر متفاوت هستند. پس کدام بهتر است؟ به من اجازه دهید چند ویژگی مثبت و منفی دو تخت را بگویم تا تفاوت تختخواب و باکس تشک کاملا برایتان روشن شود.

تختخواب و باکس تشک، کدام یک بهتر است؟

تختخواب

دارای یک قاب کوچک است که اغلب از مواد مختلف(چوب، فلز و غیره) ساخته شده است. این قاب از تشک و کل تختخواب پشتیبانی می کند. تختخواب ها اغلب با یک هدبورد در بالا و پایینش همراه است. برخی از تختخواب های مدرن دارای دراور هستند که به عنوان محل ذخیره سازی استفاده می شود.

باکس تشک

این نوع تختخواب معمولا دارای یک قاب چوبی است که با پارچهای مقاوم پوشانده شده و دارای فنر با میله های فلزی است که برای تحمل وزن افراد طراحی شده اند. باکس ها بر خلاف تخت خواب ها هدبورد ندارند و مینیمال تر از آنها هستند.

تفاوت تختخواب و باکس تشک

پس حالا که این دو را تا حدودی شناختیم بیایید جوانب مثبت و منفی هر کدام را ذکر کنیم و تصمیم بگیریم که آیا یکی از آنها واقعاً از دیگری برتر است یا خیر.

تفاوت تختخواب و باکس تشک

تختخواب

جنبه مثبت: بسیار زیبا و شیک، کم هزینه

جنبه منفی: ارتفاع کم که ممکن است وارد یا خارج شدن از تخت را برای بعضی از افراد دشوار کند.

تختخواب ها برای تشک های مموری فوم مناسب هستند زیرا این تخت ها گردش هوای خوبی دارند. آنها همچنین از رطوبت بیش از حد جلوگیری می کنند. اگرچه بیشتر تشک های فوم مموری دارای قیمت مناسبی هستند اما بسته به ترجیح راحتی شما می توانید از هر نوع تشک دیگر استفاده کنید.

بیشتر تختخواب ها از نظر زیبایی شناسی جذاب هستند. آنها از طراحی مدرن و براق استفاده می کنند که قطعاً می تواند به دکوراسیون خانه شما شخصیت بدهد همچنین هزار سبک مختلف برای انتخاب وجود دارد. اینها همه بستگی به تمایل شما برای هزینه کردن دارد.

تختخواب ها اغلب به زمین نزدیک هستند و ارتفاع کمی دارند این امر باعث ایجاد ثبات و راحتی در خواب شما می شود اما ممکن است برای افرادی که مشکل زانو و کمر دارند زیاد جالب نباشد.

تفاوت تختخواب و باکس تشک

باکس تشک

جنبه مثبت: خیلی خوب از وزن بدن و تشک پشتیبانی می کند و ارتفاع زیاد آن ورود و خروج از آن را آسان تر می کند.

جنبه منفی: بدون فضای ذخیره سازی و هزینه زیاد

تفاوت تختخواب و باکس تشک

نتیجه گیری

واقعیت این است که هنگام انتخاب بین دو نوع تخت چندین عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید. تختخواب ها از نظر ظاهری مدرن تر و جذاب تر هستند. آنها از ویژگی های بیشتری برخوردار هستند و شما می توانید طیف گسترده ای از سبک های آن را انتخاب کنید.

تختخواب و باکس تشک هر دو گزینه خوبی هستند. در نهایت تفاوت اصلی در ماندگاری و هزینه تهیه آنهاست. در خرید تختخواب همیشه موردی را انتخاب می کنیم که ماندگاری بیشتری دارد گذشته از دوام راحتی آن نیز مهم است تا از هزینه مکرر برای آن جلوگیری شود.

نوشته های مشابه