راهنمای خرید

تختخواب و باکس تشک

در زندگی شهری و البته در بسیاری از روستاهای کوچک دیگر استفاده از تشک‌های تا شده در کمد یا گوشه اتاق که شب به شب پهن می‌شدند و صبح دوباره به جای خود برمی‌گشتند یک نوستالژی شده. جای این تشک‌ها را انواع تختخواب و باکس تشک با طرح‌های مختلف از بسیار ساده تا بسیار شیک و مجلل گرفته است. ولی هنگام خرید تختخواب و باکس تشک باید به چه نکاتی توجه کرد؟ اگر تصمیمی برای خرید دارید بد نیست قبل از خرید درباره این موارد تصمیم گیری کنید.

انتخاب اندازه تختخواب و باکس تشک

قبل از تصمیم گیری راجع به سبک یا مدل و رنگ باید اندازه های استاندارد را بدانید و از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. طول همه تختخواب های استاندارد بزرگسال ۲۰۰ سانتیمتر است اما مدل یک نفره آن معمولا در عرض های ۹۰ سانتیمتر و ۱۲۰سانتیمتر تولید می شوند که تشک مناسب هم به همین سایز برایشان موجود است. درمورد تختخواب های دو نفره قبلا دو گزینه کویین و کینگ مطرح بود که اولی به عرض ۱۶۰ و دومی به عرض ۱۸۰ هستند. ولی اخیرا با توجه به کم بودن مساحت اتاق ها تختخواب و باکس عرض ۱۴۰ هم به وسیله بسیاری از تولید کنندگان عرضه می شود. البته عرض ۱۴۰ را بعضی یک نفره بزرگ می دانند و بعضی دو نفره کوچک. مهم این است که شما علاوه بر سلیقه و ترجیحتان تختی را انتخاب کنید که ابعادش با اتاق سازگار باشد و مشکل رفت و آمد و تردد در فضا پیدا نکنید.

تختخواب و باکس تشک

تختخواب و باکس تشک ساده یا با فضای ذخیره سازی

بسته به نیازتان برای فضای ذخیره سازی یا عدم نیاز به آن  در مورد این گزینه بهتر است در ابتدا تصمیم بگیرید. محفظه ذخیره سازی در تختخواب به صورت کشو و یا  کف متحرک که با اهرم بالابر کار می کند در نظر گرفته می شود و در باکس تشک نیز به صورت باکس  تشک جکدار و درموارد نادری به صورت کشو موجود است.

ارتفاع تختخواب و باکس تشک

معمولا این محصولات در ارتفاع‌های مختلف عرضه می‌شوند. پس بنا به ترجیحتان می‌توانید از همان ابتدا نسبت به ارتفاع تصمیم بگیرید تا در صورت تردید میان چند مدلی که به نظرتان مناسب می‌آیند یکی از ملاک‌های  انتخاب باشد.

تختخواب و باکس تشک

جنس و رنگ تختخواب و باکس تخت

معمولاً تختخواب ‌ها از انواع چوب ساخته می‌شوند و در رنگ ‌بندی متنوع چوب و رنگ های مشکی و سفید در اختیار متقاضی قرار می‌گیرند. البته بسیاری از شرکت‌ها محصولاتشان را تنها در چهار یا پنج رنگ استاندارد عرضه می کنند. در مورد تخت باکس اسکلت می‌تواند فلزی یا چوبی باشد. ولی رویه معمولاً مخمل یا چرم است که امکان رنگ بندی را هم به شما می‌دهد. اما بسیاری از تخت باکس‌ها فقط در رنگ سفید عرضه می‌شوند.

تختخواب و باکس تشک

تصمیم گیری درمورد هدبورد

تصمیم گیری در مورد هدبورد یکی دیگر از عواملی است که انتخاب شما را آسان می کند. اگر به هدبورد علاقه دارید و بزرگی و فرم آن برای شما مهم است برخی از تختخواب ها و باکس تشک ها از دایره انتخاب شما حذف می شوند. تقریبا همه تختخواب های چوبی دارای هد بورد هستند ولی برخی فقط هدبورد کوتاه و بسیار ساده ای دارند. در مورد تخت باکس هم برای بعضیشان امکان نصب هدبورد وجود دارد و تولید کننده گزینه هایی در اختیار شما می گذارد.

تختخواب و باکس تشک

سبک

در مورد باکس تشک دستتان بسته است چون اصولا محصولی مینیمال و مدرن است. اما در مورد تختخواب گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. می توانید تختخواب کلاسیک و پرآرایه یا مدرن و ساده انتخاب کنید. بهتر است همان ابتدا انتخابتان را بکنید.

تختخواب دیواری و مبل تختخوابشو

اگر از فضای کافی برای استفاده از تختخواب برخوردار نیستید یا برایتان داشتن تختخواب مهمان مهم است می توانید به تختخواب دیواری و مبل یا کاناپه تختخوابشو  هم فکرکنید. این نوع محصولات امروزه با تنوع کافی و کیفیت خوب در بازار پیدا می شوند.

نوشته های مشابه