راهنمای خرید

چهارپایه و کاربردهای متفاوت آن

از آنجایی که امروزه خانه ها بیشتر و بیشتر رو به کوچکی می روند استفاده از چهارپایه ها بسیار بسیار کارآمد هستند. چهارپایه ها می توانند در هر جایی از خانه مورد استفاده قرار بگیرند. در مقاله زیر هر یک از کاربردهای آن را به شما توضیح می دهیم.

چهارپایه

آشپزخانه

یکی از کاربردهای چهارپایه برای جزیره آشپزخانه است. اگر آشپزخانه شما کوچک است و به یک نشیمن جمع و جور احتیاج دارید و یا اگر نمی خواهید از میز ناهارخوری در خانه خود استفاده کنید و می خواهید خود را از چیدن وسایل غذا روی آن معاف کنید بهترین راه این است که به تعداد اعضای خانواده و مهمانان خود از چهارپایه های رنگارنگ و زیبا در کنار جزیره آشپزخانه استفاده کنید. در این صورت خانه تان نیز جلوه بصری زیبایی پیدا می کند و فضای بیشتری را در آشپزخانه در اختیار خواهید داشت. برای انتخاب و خرید این نشیمن جذاب برای آشپزخانه به نکاتی از جمله ارتفاع و مساحت جزیره آشپزخانه دقت کنید و سبک چیدمان آشپزخانه دقت کنید.

چهارپایه

میز آرایش

چهارپایه ها می‌توانند برای میز آرایش‌های کوچک نیز استفاده شوند. اگر در اتاق خود یک آیینه قدی دارید یا اگر میز آرایشتان کوچک است می توانید به‌ راحتی و تنها با یک صندلی بدون پشتی و بدون دسته، دکوراسیون آن را لوکس‌ تر کنید و در عین حال فضای زیادی را نیز اشغال نکنید. بسته به ارتفاع میز آرایش خود می‌توانید ارتفاع چهارپایه را انتخاب کنید بهتر است چهارپایه را قدری از میز کوتاه تر انتخاب کنید تا بتوانید از فضای زیر میز به راحتی برای گذاشتن صندلی  استفاده کنید. رعایت کردن نکات زیر برای انتخاب یک چهارپایه مناسب برای میز آرایشتانکمک شایانی به شما می کند.

هماهنگی رنگ و سبک چهارپایه با میز آرایش و سبک کلی اتاق

هماهنگی اندازه آن با میز

استفاده از روکش پارچه ای برای آن

چهارپایه

چهارپایه مهمان

چهارپایه ها می توانند برای سرویس مبلمان مهمان نیز به کار روند امروزه بیشتر از پاف ها به منظور زیبا و جذاب کردن سرویس مبلمان استفاده می شود اما چهارپایه ها علاوه بر زیبایی جای کمتری نیز اشغال می کنند و همچنین کمتر شدن هزینه‌های خرید مبل‌های تکی را نیز در پی دارد مسلما در انتخاب این صندلی ها برای این منظور نیز باید نکاتی را مد نظر داشته باشید از جمله نکات زیر:

بهتر است رنگ آن با رنگ سایر مبلمان متضاد باشد.
سبک آن با سبک اتاق و سایر مبلمان و  اشیا هماهنگ باشد
سبک باشد و قابلیت جا به جایی آسانی داشته باشد
بتوان از آن برای کاربردهای دیگر هم استفاده کرد.

علاوه بر مصارف بالا می توان از چهارپایه ها به عنوان صندلی ناهارخوری با یک میز ساده مربع در آشپزخانه های مدرن، میز جلومبلی و یا عسلی، میز مطالعه، استند گل، میز دکوری، میز تلفن و همچنین برای رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده کرد.

بر طبق موارد مذکور می توانیم به چهارپایه ها به عنوان پرکاربردترین مبلمان در منزل اشاره کرد. به همین دلیل است که این نشبمن ها در بین افراد مختلف به این مقدار محبوب هستند. و در هر خانه ای می توان حداقل یکی از آنها را دید.

نوشته های مشابه