طراحی صنعتی

بهترین چهارپایه های ارگونومیک در جهان

همه دوست دارند در هنگام کار بدنشان وضعیت بهتری داشته باشد. چهارپایه هایی که در زیر به شما معرفی می شوند کمک می کنند که افراد در هنگام کار وضعیت بهتری داشته باشند. در این مطلب نگاهی می اندازیم به چند مورد از چهارپایه های ارگونومیک. با ما همراه باشید.

چهارپایه های ارگونومیک

۱. چهارپایه با قابلیت تنظیم ارتفاع SWOPPER

یک چهارپایه با دوام و ارگونومیک که مخصوصا برای افراد دارای مشکلات کمر و لگن مناسب است. برای این چهارپایه می توان پشتی نیز تهیه کرد اما بهترین حالت آن برای داشتن وضعیت مناسب نوع بدون پشتی آن است. ارتفاع این چهارپایه قابل تنظیم است اما جنس نشیمن آن باعث می شود صندلی حالتی لغزنده پیدا کند.

چهارپایه های ارگونومیک

۲. چهارپایه توپی تعادل GAIAM

این چهارپایه با حرکات میکرو و اعمال وزن بر روی پاها عضلات را تشویق به حرکت می کند. یعنی فرد می تواند زمانی که در حال تقویت عضلاتش است و بدنش در وضعیت ایده آل قرار دارد به سادگی در محل کار استراحت کند. ارتفاع هیدرولیکی این چهارپایه قابل تنظیم است و برای استفاده درمحیط اداری، خانه  و مدرسه مناسب است.  این چهارپایه می تواند چرخش کامل ۱۸۰ درجه داشته باشد و چرخ های آن می توانند در یک موقعیت خاص قفل شوند.

چهارپایه های ارگونومیک

۳. چهارپایه TURNSTONE BUOY

اگر فردی چهارپایه های تعادلی را نپسندد گزینه های بهتر و خلاقانه تری در بازار وجود دارند. برای مثال چهارپایه ترنستون بوی TURNSTONE BUOY  تجربه نشستن با وضعیت بهتر را برای افراد فراهم می کند و دارای سطح تعادلی صاف و بهتری است. پایه آن برای مایل شدن به سمت جلو و عقب دارای یک فنر به دور آن است و اجازه می دهد که عضلات پا کشیده شود. قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک و دستگیره از نقاط مثبت این چهارپایه هستند. اما مشکلی که اغلب در مورد این چهارپایه بیان می شود مربوط به نشیمن آن می شود که فوم استفاده شده در آن نازک است.

مطلب مرتبط  طراحی مبلمان با استفاده از ماشین و قطعاتش

چهارپایه های ارگونومیک

۴. چهارپایه فعال SAFCO

چهارپایه فعال Safco ظاهری زیبا دارد و یکی از صندلی های ایمن برای کار نشسته است که باعث می شود عضلات اصلی بدن فعال شوند. پایه Safco هنگام نشستن بر روی آن به خوبی بر روی زمین محکم می شود و این باعث می شود که پاها بخشی از وزن بدن را تحمل کند و همین امر باعث تقویت عضلات می شود. این چهارپایه قابلیت چرخش ۳۶۰درجه دارد و تنظیم ارتفاع آن به صورت پنوماتیکی انجام می شود. تنها عیب آن اینست که بر روی پارکت های چوبی صدا می دهد.

چهارپایه های ارگونومیک

۵. چهارپایه چرخدار  SPA LUXE

با این چهار پایه با قابلیت تنظیم ارتفاع می توانید بهترین حالت ارگونومیک رابرای بدنتان پیدا کنید. نشیمن زین اسبی آن و پشتی کوچک قابل تنظیم آن به خوبی از کمر محافظت می کند. در زیر آن پنج چرخ قرار دارد که به راحتی می تواند در اتاق جا به جا شود حتی به صورت نشسته. این چهارپایه در دو رنگ خنثی تولید می شود.

چهارپایه های ارگونومیک

۶. چهارپایه ایستاده Mobis

آخرین مورد از چهارپایه های ارگونومیک که در این مطلب معرفیشان کردیم چهارپایه ایستاده Mobis است. پایه کج طراحی شده برای این چهارپایه افراد را به نشستن در بهترین وضعیت تشویق می کند و به گونه ای طراحی شده است که شیب مفصل ران در بهترین وضعیت یعنی ۱۳۰تا ۱۳۵ درجه قرار بگیرد. همچنین باعث می شود فشار بر روی باسن کاهش یابد. این چهارپایه برای استفاده در کنار میزهای ایستاده بسیار ایده آل است. اما تنها مشکل آن اینست که زاویه آن قابل تنظیم نیست.

مطلب مرتبط  پروژه چراغ پت چیست و چه هدفی دارد؟

نوشته های مشابه