نمایشگاه و غرفه سازی

غرفه کشور برزیل در اکسپو 2015 میلان

تصویر 1
تصویر 1

غرفه کشور برزیل در اکسپو میلان 2015 تلفیقی از معماری و فضاسازی است که به بازدیدکنندگان فرهنگ و ارزش‌های مبتنی بر کشاورزی آمریکای جنوبی را انتقال می‌دهد. این بنای موقت به عنوان یک بنا و تجربه همه‌جانبه پیش‌بینی شده‌است که با تکنولوژی پیش‌رفته امکان فراغت و آسودگی را انتقال مید‌هد در عین‌حال که افراد را به تعامل نیز تشویق می‌کند.

تصویر2
تصویر2

این بنا که توسط استودیو Arthur Casas طراحی شده محلی برای جذب جمعیت است که افرادی را که از کنار آن عبور می‌کنند به جمع شدن ترغیب می‌کند. این غرفه به صورتی است که یک حجم بزرگ آهنی برای بازدیدکنندگان باز است که یک پیاده‌راهی را میان گونه‌های گیاهی که در کشور برزیل کشت می‌شود برای عبور بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. در این دکوبخش با استفاده از یک شبکه مشبک کششی مکانی غیرمنتظره برای فراغت و ایستادن تعبیه شده‌است که به بازدیدکنندگان اجازه‌می‌دهد تا از زوایای مختلف سازه را بررسی کنند و همچینن این شبکه شیب‌دار بیرون غرفه را به داخل آن مرتبط می‌سازد.

تصویر 3
تصویر 3

در بخش داخلی این سازه از چهار زمینه “حکمت طبیعی”، “امپراطوری رنگ‌ها”، “قدرت انسان” و “ترکیب و همجوشی خلاق” استفاده شده‌است. این بخش توسط آتلیه Marko Brajovic طراحی شده‌است و نشان‌گر تاریخ، امروز درحال رشد و آینده خوش‌بینانه برزیل است. این قسمت شامل مغازه، رستوران و کافه است و سقف آن با شیشه پوشانده‌شده تا بیش‌ترین مقدار نور طبیعی را داشته‌باشد.

تصویر4
تصویر4

با توجه به محور‌های این نمایشگاه طرح کلی این غرفه به شکلی است که قصد دارد امکان الگو‌های جدید توسعه، قابلیت رشد آشتی و گفت‌و‌گو و تنوع و اصالت را بیان‌کند.

مطلب مرتبط  آزمایشگاه جعبه‌ ای

نوشته های مشابه