سایر

رنگ زرد و خاکستری پنتون و معماری

رنگ زرد و طوسی در کنار هم در عین مکمل بودن نشان از استقلال دارند. این دو رنگ نمایانگر وحدت و حمایت متقابلند. رنگ زرد رنگی روشن و سرزنده و رنگ طوسی رنگی محکم و قابل اعتماد است که در کنار هم قرار گرفتن آنها نشانه قدرت، خوش بینی و بردباری بعد از یک سال بسیار دشوار برای تمام انسان هاست. در معماری از این پالت ترکیبی که بسیار سرزنده و در عین حال باوقار است در فضاهای اجتماعی، فضاهای خانگی، فضاهای مراقبتی و فضاهایی که در عین منعطف بودن سرشار از انرژی مثبتند استفاده شده است. در این مطلب ۱۴ نمونه از پروژه های معماری با این ترکیب رنگی را به شما معرفی می کنیم و اهمیت استفاده از رنگ در معماری را به شما می گوییم.

رنگ در معماری

رنگ در معماری

پروژه گل لاله

فضایی عمومی برای ارتباط اجتماعی

این پروژه رنگی در سال جاری طراحی و اجرا شده است. هدف از این پروژه جذب شهروندان و تغییر روحیه آنها به مرکز شهر مونترال بعد از چندین هفته قرنطینه به دلیل شیوع کرونا بوده است. انتخاب رنگ ها در این پروژه درست به دلیل تأثیراتی است که پنتون برای این رنگ ها برشمرده بود. شهردار مونترال به منظور ایجاد احساس خوش بینی و قدرت بخشیدن به ساکنان شهر بعد از یک دوره دردناک و دشوار قرنطینه این پروژه را اجرا کرده است.

رنگ در معماری

فروشگاه مخصوص برندهای مختلف

DSC Select Store / say architects

این فضای فروشگاهی نوسازی شده در چین از رنگ های زرد و طوسی برای ایجاد فضایی بدون قانون و بی نظم استفاده کرده است. در این فروشگاه محصولات چند برند معروف تجاری به نمایش در می آیند. قطعات زرد رنگ و دیوارهای خاکستری رنگ یک فضای غیر معمول و آوانگارد را به وجود آورده اند.

رنگ در معماری

رنگ در معماری

وسیله ای برای فرار

Escape Vehicle # 9: ICE / Studio Morison

مطلب مرتبط  فارغ التحصیل در رشته علوم معماری جایزه طراحی را دریافت کرد

استودیوی موشن این اقامتگاه مجسمه مانند را در مقیاسی کوچک طراحی کرده است که آینده ای را تصور می کند که در آن انسان ها در طبیعت با سبک بالی زندگی می کنند. این اقامتگاه صحرایی یک پناهگاه سبک و قابل جا به جایی است که می تواند برای اقامت یک شب دو نفر فضایی مناسب و ایده آل باشد. آلومینیم بدنه آن طوسی رنگ است و نشان دهنده عملکرد آن به عنوان ساختاری موقت و کاربردی است. رنگ زرد بدنه در هنگام عبور دادن نور خورشید از فیلتر پوشش نوری عمدی و آرامش بخش برای ساکنانش ایجاد می کند.

رنگ در معماری

نمایندگی لگو در شانگهای

The LEGO Group, Shanghai / Robarts Spaces

این دکوراسیون داخلی برای ساختمان اداری شرکت لگو در شانگهای از رنگ زرد برای تقویت برند تجاری لگو و همچنین ایجاد احساس دوستی با خریداران و مراجعین استفاده کرده است. رنگ طوسی نیز در دیگر فضاهای اداری به حرفه ای بودن فضا اشاره می کند.

رنگ در معماری

تابلوی عمومی طراحی گروه معماری مراداواگا

Vira-Lata / Moradavaga

این سازه بزرگ به رنگ زردی که مخصوص رنگ واگن های قطار و رنگ استیل طبیعی قوطی های فلزی طراحی شده است در کشور پرتغال قرار دارد. این سازه در کنار ایستگاه قطار قرار گرفته است و یادآور تابلوهای اعلاناتی است که ساعات ورود و خروج قطارها به ایستگاه را نشان می دهند. با چرخش این قوطی ها می توان پیام ها و نقاشی های مختلفی را بر روی این برج ایجاد کرد که گردشگران و مسافران می توانند آن را به دلخواهشان تغییر دهند.

رنگ در معماری

پروژه سگ آبی دانشگاه MIT

MIT Beaver Works

این فضای آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای دانشجویان اعضای هیأت علمی و متخصصان فنی MIT با استفاده از دو رنگ معرفی شده پنتون طراحی و ساخته شده است. برای ایجاد یک فضای خلاقانه و مثبت از رنگ زرد در کنار رنگ طوسی که نماد پیشرفت فنی و دقت است استفاده شده.

مطلب مرتبط  ساده اما کاربردی!

رنگ در معماری

فروشگاهی برای کودک سه ساله

Kleinerdrei / PARAT

مخاطبان این فروشگاه در هامبورگ کودکان زیر سه سال هستند. برای همین قفسه ها و مبلمان آن برای کودکان خردسال به رنگ زرد که سرزنده و شاداب است طراحی شده. کف و دیوارها نیز به رنگ خنثی و آرام طوسی در آمده اند که سایر کاربری های فروشگاه که فروش تجهیزات و لوازم مامایی است را منعکس می کند.

رنگ در معماری

اتاق نمایش چند کاربردی

Poly ShowRoom / waa

این فضا برای رویدادهای نمایشی و فروش طراحی شده و با طراحی خاص خود اتمسفری متفاوت ایجاد کرده است. در قسمت پذیرش از رنگ زرد برای ایجاد احساس گرما، سبکی و آرامش استفاده شده است. در قسمت نمایش پروژه ها از رنگ طوسی برای مبلمان فضا استفاده شده است. استفاده از این رنگ بازدیدکنندگان را به فضای نمایشگاه می کشاند و به جای بینندگانی منفعل آنها را به صورتی فعال در محیط نگه می دارد.

رنگ در معماری

مهد کودک جامارتو در کره جنوبی

Jaramteo Kindergarten / KHY architects

این مهد کودک در کره جنوبی قرار دارد و از آجرهای زرد برای گرمی محیط و هماهنگی بیشتر نمای ساختمان با محله ای که در آن قرار دارد استفاده کرده است. این احساس گرما با استفاده از لوله های فاضلاب، ناودان زرد رنگ و همچنین پنجره های هندسی به رنگ زرد افزایش یافته است. استفاده از رنگ خاکستری به فضا تعادل بخشیده است و از خودنمایی بیش از حد رنگ زرد کاسته است.

رنگ در معماری

بازسازی مسکن های عمومی

Public Housing Vilar 3 / Müller.Feijoo

در این پروژه در اسپانیا خانه ها و بناهای قدیمی بازسازی شده اند و با تغییرات ایجاد شده به خانه های اجاره ای عمومی تغییر کاربری داده اند. پالت رنگی استفاده شده برای این ساختمان علاوه بر حفظ سبک تاریخی و محیط قدیمی محله به آن ظاهری مدرن داده است.

مطلب مرتبط  آیا صندلی ماساژور واقعا مفید است؟

رنگ در معماری

پروژه سرزمین تابستانی

Fallow Land Project / PLAYstudio + YES studio

این مجتمع ساختمانی با استفاده از نمای گچِ رنگ شده که نمای شهری سنتی وینی است به رنگ زرد طراحی شده است. فضای داخلی آپارتمان ها به رنگ طوسی کمرنگ است و نمایی منحصر به فرد و رنگارنگ برای این محله شهری ساخته است.

رنگ در معماری

مرکز مراقبت های جین بیشاپ

The Jean Bishop Integrated Care Centre / Medical Architecture

در حالیکه نمای داخلی و طوسی این مرکز مراقبت های پزشکی احساس درنگ و وقار در محیط ایجاد کرده است و بسیار متناسب با عملکرد فضاست استفاده کم از رنگ زرد نیز جوی از خوش بینی و تفریح به محیط داده است. معماران همچنین معتقدند که پنجره های زرد روشن برای جلب توجه و ایجاد احساس سازمان یافتگی و نظم در محیط و تأسیسات موثر است.

رنگ در معماری

سقف شیروانی در کاواگوی ژاپن

A Gabled Roof in Kawagoe / Tailored design Lab

این خانه در حومه شهر و برای یک خانواده یا فرزندان خردسال طراحی شده است. استفاده از رنگ زرد در محیط احساس دلبازبودن و تفریح و بازی به محیط داده است و رنگ های خنثی باقی فضا را به خوبی تکمیل می کنند.

رنگ در معماری

رنگ در معماری

تالار چند منظوره کارلین

Multipurpose Hall Forum Karlín / A8000

دیوارهای طوسی و خاکستری بتونی در کنار رنگ زرد و جزئیات گرافیکی آن با زیبایی صنعتی بسیار لطیفی در این تالار چند منظوره قرار گرفته اند. این ساختمان در یک منطقه صنعتی در پراگ در کشور چک قرار گرفته است. فضای ساختمان متناسب با کاربری قبلی فضا که محیطی صنعتی بوده است به شیوه ای مدرن احیا شده است.

نوشته های مشابه