طراحی صنعتی

ساده اما کاربردی!

تصویر 1
تصویر 1

Jason van der Burg در مورد علت طراحی “leaning loop”چنین توضیح داده است : “هنگامی که مدرسه معماری را پایان بردم در جای کوچکی با چند نفر مشترکاً زندگی می کردیم ، در این محل اتاق نشیمن وجود نداشت ضمن آنکه یک محل خیلی کوچک هم برای انباری داشتیم . هنگامی که به خانه می آمدم یکراست به سمت اتاق خوابم می رفتم و هر جایی که پیدا می کردم کفش و کلاه و لباسم و کیف پول و کلید هایم را می گذاشتم ، به همین علت اتاقم همواره بی نظم و به هم ریخته بود . اتاق نشیمن ، محل مطالعه و اتاق عصرانه نیز به همین ترتیب تنگ و درهم بود. به دنبال یک قطعه مبلمان بودم که در منظم نمودن وضعیت خانه ام کمک نماید ، ضمن آنکه می باید بسیار جالب و شگفت انگیز می بود و در این صورت بود که از این فضای کوچک خانه می توانستم لذت ببرم ،همچنین می خواستم که این وسیله هیچ نیازی به پیچ و میخ به دیوار نداشته باشد و هنگام جابجایی هم به راحتی بتوانم بازو بسته و جابجایش کنم . به همین دلیل همه جا را به دنبال چیزی می گشتم که با این وضعیت هماهنگ باشد و وصله ناجور نیز به نظر نرسد . تقریبا هیچ راه حل آماده ای پیدا نکردم ، از این‌رو بر آن شدم که قطعه ای را طراحی کنم که کلیه مشکلاتم را حل نماید .”

تصویر 2
تصویر 2

پس از مدل‌سازی‌های متعدد و ساختن نمونه و آزمایش طرح نهایی اجرا شد و محصولی بود که بدون نیاز به پیچ یا میخ و با قابلیت جابه‌جایی راحت می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و برای ایستادن تنها به خودش یا یک دیوار نیاز دارد.

مطلب مرتبط  مبلمانی برای دوستداران حیوانات
تصویر3
تصویر3

همچنین این محصول جای کافی برای قراردادن کفش، لباس، اجناس کوچک و حتی یادداشت کردن دارد و می‌توان گفت محصولی است که در عین سادگی و کوچکی نیازهای بسیاری را برطرف می‌کند. اگر خانه یا اتاق شما کوچک است می‌توانید از این محصول استفاده کنید تا آن را هم مرتب نگه‌دارید و هم زیباتر کنید.

نوشته های مشابه